grrr zonne allergie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

grrr zonne allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:06

Ja hoor. Schijnt eindelijk de zon paar dagen.
Zit ik weer onder de allergie. Krab mijzelf nog net niet los.

Huisarts geweest en daar kreeg ik koelzalf van. Enigste wat de zalf deed was dat het meer gingn branden.
En moest zo weinig mogelijk buiten komen en niet achter een raam zitten.
Hmmm lastig voor mij.
Kippen.en konijnen moeten telkens vers water krijgen en hun voer. Eventueel de ren koelen met deze tempraturen.
Moet vanmiddag nog aan een auto sleutelen, die in de zon staat.

Dus ben vanavond weer zo rood als een biet. Leuk als je naar een tentfeest gaat.

Gelukkig heb ik nu wel een zalf gevonden, die de jeuk en branderigheid gelijk wegneemt.
En de de rode kleur verdwijnt sneller.

Maar ik zo graag eens een zomer zonder die allergie. Word altijx gek de eerste paar weken.
Vooral als het weer zo snel omslaat als dit jaar. En mijn huid totaal niet gewend is aan de uv stralingen.
Dus komende dagen mijzelf maar goed insmeren met factor 50. En zodra ik uir de zon ben gelijk smeren met mijn wonderzalf aloe vera.

Hopelijk vind ik hier meer lotgenootjes

_Tara_

Re: grrr zonne allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:21

Hoe heet die zalf die je gebruikt? M'n zusje heeft ook last van zonne-allergie.

Wel rot dat jij er zo'n last van hebt. Gebruik je er geen pilletjes voor?

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:23

Volgens mij heb ik het ook?

Heel mijn armen zitten onder de uitslag en kleine bultjes en mijn benen ook.. -O-

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:24

Ohh ik zou ook graag de naam van die zalf willen hebben. Ik word gek van die zonne-allergie, had van de huisarts pilletjes gehad en hielpen voor geen meter. Dus ik weer terug van dat de pillen niet hielpen, zegt hij doodleuk ja sorry ik heb hier niets anders, dus blijf de gehele zomer maar binnen. Ik smeer mezelf in met factor 50, maar dan nog krijg ik soms s'avonds jeuk.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:26

Ik zie dat je aloe vera hier voor gebruikt, toevallig ben ik donderdag ook heel erg verbrand en ik zweer ook bij aloe vera. Heb je echt de tube van aloevera of een mengels met aloe vera.

Even nog een tip als je heel erg verbrand bent.

mijn broer had paar jaar terug zich zo erg verbrand in de zon dat hij de blaren op zijn rug had staan, wij hadden thuis een aloe vera plant, daar heeft mijn moeder toen een paar bladen vanaf gehaald en de bovenste laag ( soort schaal ) vanaf gehaald en de hele rug mee in gewreven,volgende dag waren de blaren weg en was het stukken minder rood.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:31

Je hebt van die pilletjes die je ruim van te voren in moet nemen en die schijnen wel goed te helpen, ik ga die ook maar eens een keer halen (voor de volgende zomer want ben dr nu al te laat mee) want ik heb ook last van zonneallergie.
Lichte huid, sproeten en rood haar DE ideale combinatie..NOT.
Ik smeer nu Ultrazon factor 50+ voor buiten en voor de jeuk Calendula zalf

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:33

ik heb een zalf van de kruidvat; die is tegen zonneblaasjes.
er zit menthol, kamille en aloe vera in en is ook goed als aftersun.

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:38

Hier nog een, zit ook weer helemaal onder zodra de zon feller wordt. De zonnebrand van Piz Buin helpt bij mij goed, is speciaal tegen allergie :j En ik slik homeopatische pilletjes, Urtizon, die werken ook heel goed bij mij.
Ook goed insmeren zodra je weer uit de zon gaat helpt ook!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:48

Pfff ik heb er ook vreselijk veel last van.. Smeer het in met sudocreme helpt een klein beetje..

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:09

Ik heb het ook rode bultjes die jeuken. Had me gister, niet ingesmeerd, en toen had ik er last van. Maar vandaag, heb ik me wel ingesmeerd, en toen was het een stuk minder. Had er bijna geen last van. Dus insmeren, helpt wel. Dan maar niet bruin worden :Y)

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:15

Niki_ schreef:
Hier nog een, zit ook weer helemaal onder zodra de zon feller wordt. De zonnebrand van Piz Buin helpt bij mij goed, is speciaal tegen allergie :j En ik slik homeopatische pilletjes, Urtizon, die werken ook heel goed bij mij.
Ook goed insmeren zodra je weer uit de zon gaat helpt ook!

Ik heb er in Nederland geen last van maar zodra ik naar een zonnig land ga wel. Ik slik dan ook die homeopatische pilletjes en die werken bij mij ook goed.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:57

Calcium bruis tabletten schijnen goed te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:39

_Tara_ schreef:
Hoe heet die zalf die je gebruikt? M'n zusje heeft ook last van zonne-allergie.

Wel rot dat jij er zo'n last van hebt. Gebruik je er geen pilletjes voor?

Aloe propolis creme van aloe vera

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:43

Ik gebruik geen pilletjes. Ha zei dat ze alleen een zalf had wat niet helpt.

En ik smeer me ook goed in. Maar begin wel bruin te worden

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:47

Ik heb er ook last van,
Helaas heb ik er vandaag ook last van door het mooie weertje.
Ik slik urtizon pilletjes, naja je slikt ze niet je laat ze oplossen onder je tong.
Zeker geen vieze pilletjes, ze smaken zelfs best lekker. :P
Bij mij is het wel onregelmatig, op jonge leeftijd had ik er veel last van. Daarna een aantal jaar niet en nu sinds vorig jaar weer wel.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:06

Hier nog iemand met een zonne allergie, die ik ook nog fijn aan dochterlief heb doorgegeven...

Neem huidtype wit wit wit met een B12 tekort en viola, bultjes en jeuk (grrrrr). Die aloe vera ga ik sowieso wel even proberen volgende keer! Smeer al met factor 50. Het leuke van alles is dat vriendlief bij 1 dagje zon al bruin is en bijna neger word na een paar dagen zon (hoe bedoel je duo penotti..)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:41

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:45

Ik had hier vroeger een vergeet-me-nietje zalf voor...gele tube met een groene dop.
Dat spul werkte zooooo super. Verkoelend, verzachtend en het rook nog lekker ook.

Heb dat spul sindsdien echter nooit meer kunnen vinden, tot op de dag van vandaag niet meer.
Het werkte in ieder geval super tegen zonneblaasjes en een knalrode huid. (verbrandde vroeger ook levend van de zon, zelfs met factor 50)

Maar het schijnt dat je die gel / zalf ook zelf kan maken, zeker de vergeet me nietjes schijnen goed te werken. Zal eens gaan googlen.

Edit: ik vergeet de advocado olie....klinkt ook apart, maar werkt heel fijn op de huid, vol met vitamine A, D en E.
voor receptjes (dus voor thuismiddeltjes :) )

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/bea ... -olie.html
Laatst bijgewerkt door Lolleke op 28-05-12 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:51

Ik gebruik hydrocortisonzalf voor mijn zonne-allergie. Schrijven wij ook veel voor, voor zonne-allergie. En nog een lotion ter voorkoming van. Ben alleen de naam even kwijt. Dit is wel alleen verkrijgbaar op recept.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:07

DebGizmo schreef:
Hier nog iemand met een zonne allergie, die ik ook nog fijn aan dochterlief heb doorgegeven...

Neem huidtype wit wit wit met een B12 tekort en viola, bultjes en jeuk (grrrrr). Die aloe vera ga ik sowieso wel even proberen volgende keer! Smeer al met factor 50. Het leuke van alles is dat vriendlief bij 1 dagje zon al bruin is en bijna neger word na een paar dagen zon (hoe bedoel je duo penotti..)

Ik heb ook b12 te kort.

En ook mijn vriend is al bijna een neger. En geef licht in het donker zowat :')

Vandaag even kwartiertje zonder zonnebrandcreme buiten geweest. En ben alweer rood.
Dus aloe vera creme weer opgesmeerd en de jeuk is gelukkig weer weg.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:10

Ik heb toevallig net zitten googlen op zonneallergie..... 8-)

Heb altijd goed tegen de zon gekund, maar dit jaar word ik knettergek zodra ik in de zon kom.
Zodra mijn armen ook maar een minuut zon pakken beginnen ze te jeuken als een malle. Het enige dat dan helpt is onder de koude kraan en goed insmeren met bodylotion. Heb ook rode plekken erop.
Ik baal er behoorlijk van!!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:13

Hier nog een met een allergie maar nog niets gevonden wat echt helpt..

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:11

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:57

je moet in een bad met zeezout gaan liggen.. prikt ff verschrikkelijk. maar daarna ben je van de jeuk af!

Ik heb nl ook een allergie voor de zon :(

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:19

Ik heb iets met Aloe Vera, heerlijk!