kiwi1990 schreef:Dat is het leuke eraan, iedereen vind natuurlijk iets anders. Ik vind bijvoorbeeld niet dat honden perse in een roedel moeten leven of een paard perse bloot voets.
Bij natuurlijk bij een mens denk ik voornamelijk aan voeding. Want geheel back to nature kan natuurlijk niet tenzij je ergens in de middle of no where in een grot gaat zitten.
Voeding die mensen vroeger nuttigden was voornamelijk veel vet en weinig koolhydraten. Vet word langzaam opgenomen, en een goede energie leverancier om het maar zo te noemen. Koolhydraten zijn dikmakers, maar tegenwoordig is het lichaam van de mens eraan gewend om zijn energie daaruit te halen in plaats van vet. Bij vet bedoel ik dan natuurlijk niet fast-food maar denk aan noten en vet vlees.
Vlees konden we niet elke keer eten vanwege jacht, dus soms een week niet en als je dan als groep geluk had een week wel.
De mens is slimmer geworden en daardoor ook ongezonder, we kregen door hoe we koeien en ander vee konden fokken en in leven konden houden voor melk en de slacht. We zijn hierdoor meer vlees gaan eten, maar ook melk gaan drinken terwijl melk daarvoor niet in het dieet zat van de mens. (behalve dan als baby) Kijk naar bijvoorbeeld hoeveel mensen niet tegen melk kunnen, of niet tegen gluten (als ik het goed heb, aardappelen, brood, rijst en pasta zit dat in)
Beweging is ook niet hoe het was. We spanden ons alleen in wanneer nodig, en de rest van de tijd was het rustig want je moest je energie voor overleving sparen. We deden vooral korte maar intense beweging (jacht) maar niet een half uur lang achter elkaar rennen. Ik denk zelf ook dat op manier sporten beter is dan elke dag een half uur bewegen, maar dat je beter om de dag 3 keer per dag 10 minuten heel intensief beweegt. (denk bijvoorbeeld aan een flink stuk sprinten in zo kort mogelijke tijd, of krachttraining)
Vind dit onderwerp wel interessant, heb er toen ooit informatie filmpjes over zitten kijken op youtube waardoor ik erover ben gaan denken.
Brood inderdaad wel, rijst en aardappelen niet.
Gluten zijn graansoorten, daar vallen aardappelen en rijst niet onder.
Het klopt wat je zegt hoor, er wordt ook gezegd dat minstens de helft van de nederlanders een melkintolerantie moet hebben, maar het zelf niet weten.
Ik zelf kan ook niet tegen melk en gluten, ik zit op glutenvrij, melkvrij en soja-arm dieet.
Gluten en melk kunnen wel, maar dan moeten je darmen in goede conditie zijn.
Als dat niet het geval is gaat het gauw fout..
Sowiezo zijn gluten en melk belastend voor het lichaam, glutenvrij en melkvrij is daarom imo voor niemand ongezond! Je eet niet minder, maar anders.
Groente, aardappelen, rijst, vlees, eigenlijk alle soorten drinken mag gewoon.
(alcohol nagelaten, dan mag niet alles. Altijd wel wijn. Maar ik kan ook niet tegen druiven.
)
Alleen brood is een punt, daar moet je vervangers voor hebben maar daar is ook zat van.
Ik had ontzettend last van mijn lijf en rug, dus niet perse last van mijn darmen.