Bloedprop tussendoor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Hackie

Bloedprop tussendoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 18:18

Hmm, lekker topic weer ...

Mijn vriend en ik waren van de week 'bezig' en toen zei hij dat ik bloedde, later toen ik onder de douche stond kwamen er ook twee kleine bloedpropjes uit.
Ik heb mijn pil twee (of drie) maanden doorgeslikt (wat ik wel vaker doe) maar heb nog nooit een bloedprop gehad.
Gister kwam ik pas op het idee om met mijn pil te stoppen dus moet zondag/maandag ongesteld worden.
Ik maak me een beetje zorgen, of dat ik zwanger ben of misschien wel een een vruchtje heb verstoten.
De laatste tijd heb ik ook drie blaas ontstekingen gehad, ik zit hiervoor aan de antibiotica (als aanvullende informatie) denk niet dat dat er iets mee te maken heeft.
Edit: We doen het dus veilig, we zijn pas drie maanden samen dus er is tijdens de antibiotica een condoom gebruikt, en ik slik de pil.
Iemand ervaringen?
Laatst bijgewerkt door Hackie op 25-05-12 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Re: Bloedprop tussendoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:20

Door antibiotica werkt de pil soms niet goed meer...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:20

Bepaalde antibiotica kunnen de werking van je pil verminderen (staat ook in de bijsluiter overigens), dus ik zou toch maar even een testje doen voor de zekerheid. Verder kan doorslikken je cyclus in de war schoppen en kan je lichaam uiteindelijk ook door de kunstmatige hormonen heenbreken, wat tussentijds bloedverlies tot gevolg kan hebben.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:21

Je weet dat de pil in combinatie met antibiotica niet volledig werkt?

Zou voor de zekerheid een testje doen en de bijsluiter eens goed doorlezen.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 18:23

Oh ja dat weet ik hoor :D

Condooms, geen zon&alcohol.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:25

Dat de werking van antibiotica de pil beïnvloed is achterhaald en klopt niet sinds begin dit jaar
De pil is gewoon betrouwbaar ook al gebruik je antibiotica

Behalve als je de pil neemt met antibiotica en je hebt binnen 4 uur diarree of je moet overgeven, dan is de pil niet meer betrouwbaar!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 18:26

Ik heb dat laatst ook eens na gekeken, er zijn maar twee soorten antibiotica die de werking van de pil beinvloeden, en die worden bijna niet uitgegeven.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:14

Die bloedproppen, waren die wat slijmerig? Je baarmoeder bereidt zich elke maand voor voor innesteling. Als dat niet gebeurt, dan verlies je dus het aangemaakte slijm. Daar kan soms wat bloed bij zitten. Ook kan het zijn dat je vagina wat overgevoelig is door het vrijen en dat je daarom wat bloed hebt.
Het doorslikken van de pil kan prima zijn maar doe het alleen als je echt niet ongesteld wil worden, bijvoorbeeld tijdens de vakantie. Verder is het beter om gewoon elke maand de vrije week aan te houden.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 12:29

Kan het niet zo zijn dat het gewoon oud bloed is. Van je menstruatie. Wat vroeg of laat wordt je toch wel ongesteld of je pil nou wel of neit doorslikt.
Het lijkt mij sterk dat je zwanger bent of geweest als je en de pil slikt en condoom gebruikt. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Een testje doen kan nooit kwaad.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:56

Dat is heel normaal ondanks je de pil doorslikt om dat eens te hebben, kan geen kwaad.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:30

@karijn, waarom is het beter om elke maand een stopweek te houden?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:07

karijn schreef:
Die bloedproppen, waren die wat slijmerig? Je baarmoeder bereidt zich elke maand voor voor innesteling. Als dat niet gebeurt, dan verlies je dus het aangemaakte slijm. Daar kan soms wat bloed bij zitten. Ook kan het zijn dat je vagina wat overgevoelig is door het vrijen en dat je daarom wat bloed hebt.
Het doorslikken van de pil kan prima zijn maar doe het alleen als je echt niet ongesteld wil worden, bijvoorbeeld tijdens de vakantie. Verder is het beter om gewoon elke maand de vrije week aan te houden.

Dit is behoorlijk achterhaald tegenwoordig wordt ook door huisartsen en gynacologen gezegd dat je de pil zolang kan doorslikken als je wilt. Je hebt alleen meer kans op een doorbraakbloedingen.

Groetjes genja

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:12

misschien even een uitstrijkje laten maken?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:52

genja schreef:
karijn schreef:

Dit is behoorlijk achterhaald tegenwoordig wordt ook door huisartsen en gynacologen gezegd dat je de pil zolang kan doorslikken als je wilt. Je hebt alleen meer kans op een doorbraakbloedingen.

Groetjes genja

Sterker nog, volgens de gyn waar ik onder behandeling ben geweest had de oorspronkelijke pil niet eens een stopweek. Maar omdat wij vrouwelijke wezens blijkbaar heel graag het idee willen hebben dat we een 'cyclus' hebben (en dus elke maand ongesteld willen worden) hebben de heren van de farmacie een pil ontwikkelt waar een stopweek in zat..

Gyn zegt ook dat doorslikken zolang je wilt geen enkele nadelen tov elke maand stoppen heeft behalve dat je op een gegeven moment doorbraakbloedingen kan krijgen..(en bij mij is dat na een maand of 5)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:59

Skygirl schreef:

dat is achterhaald en klopt niet (meer)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:01

magriet schreef:
Skygirl schreef:

Bij bepaalde antibiotica wel toch, niet alle? In de bijsluiter zal vast staan of samen kan met andere medicatie, waaronder de pil. Daarnaast denk ik ook dat de HA wel zal hebben gezegd dat de pil minder zou werken in combinatie met dit antibioticum.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:49

magriet schreef:
Skygirl schreef:

Krijg op mijn werk vanuit het systeem bij sommig AB wél de melding dat de pil niet betrouwbaar is, ik neem toch aan dat ze die informatie up to date houden.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:08

Ik heb net even de bijsluiter van mijn AB kuur (amoxicilline) erbij gepakt en daar staat in dat er een kans is dat de pil niet maximaal betrouwbaar is.