springschenen/shin splints

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra1984

springschenen/shin splints

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 21:09

ik word er echt moe van!
Ik besloot te gaan rugbyen en ik had er erg veel plezier in. Na een half seizoen begon ik pijn te krijgen in mn onderbenen. 1 van de leden van het mannenteam was fysio en die heeft toen gekeken en zei springschenen. Dus veel rust, koelen en rustig opbouwen. Nog 1 tournooi gespeeld en toen was de zomerstop er. In de zomerstop rustig aan gedaan en langzaam bewegen. Na de zomerstop weer rustig de training opgepakt en gelijk een hele zware terugval. Ik had ook pijn als ik niets deed en er veranderde niets.

Naar de fysio, sportarts, weer fysio en ga zo maar door.
Nu zijn we anderhalf jaar verder. Orthopeed kan niets doen, sportarts niet, fysio werkt niet(wordt t alleen maar erger van).

Net als vandaag.. het ging een hele tijd goed, dus ik dacht ik ga weer eens wat proberen te hardlopen. Dus op stal, paard gepakt en stukjes aan de hand gaan draven. 3 keer nog geen halve minuut en dat was het. En nu zitten we op de bank met een coldpack op de bank, omdat we vandaag veel moesten lopen op mn werk..

ik baal er zo erg van en weet gewoon niet meer wat te doen..
Hier nog meer mensen met springschenen

Kiwipitje

Re: springschenen/shin splints

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:24

Ik heb er ook snel last van. Heb zondag Marikenloop 5 kilometer gelopen en had dinsdag na 2 kilometer al weer last. Ga nu zaterdag weer proberen. Probeer steeds op tijd rust te houden, maar vind het enorm frustrerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:19

Compressiekousen van Herzog! Rib uit je lijf maar iedere cent waard. Ja je loopt voor schut met kniekousen, maar het heeft mij enorm geholpen. Ik wilde stoppen met hardlopen, zo radeloos werd ik door de pijn in mijn schenen. Compressiekousen helpen. Probeer het, je zal niet teleurgesteld worden!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 22:28

Ik had nu deze gezien.. http://www.sportcompressiekousen.nl/ind ... nning.html

ik zat idd ook aan compressiekousen te denken, al is het maar om gewoon te kunnen werken..

ze zeggen dat koelen ook goed werkt, maar ik krijg er eigenlijk alleen maar meer last van.. het gaat gewoon zeer doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:01

Met die heb ik geen ervaring dus geen idee of die werken. Zijn maar iets goedkoper dan die Herzog trouwens. Wat ik wel opvallend vind is dat je bij die maar 1 maat op hoeft te meten, bij Herzog moet je dat op wel 5 of 6 verschillende punten doen. Je weet dan zeker dat je de voor jou perfecte kous hebt.

Koelen werkt ook wel verlichtend, maar ben je daar na 1,5 jaar niet ook klaar mee?

Heb je ook al voltaren gel op de pijnlijke plekken gesmeerd? Dat werkt ook fijn.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 10:13

ik heb nu steeds persindol gesmeerd, maar miss is voltaren ook wel een idee das pijnstillend.

tja na anderhalf jaar ben ik overal wel klaar mee hahaha heb het helemaal gehad!

ja het viel me op dat ik maar op 1 plek moet meten.. als je steunkousen aangemeten krijgt is dat ook op veel plekken opmeten.. dus ik zal eens kijken bij die herzog.. dat ze duur zijn maakt me niets uit.. als ik maar minder pijn heb!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:15

Ik ben nu ook Perskindol aan het testen. Werkt het bij jou Sandra?

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 20:59

ja op het moment zelf wel.. maar het gaat wel snel weer pijn doen.

die voltaren verlicht wel genoeg dat ik beter kan lopen, maar de pijn blijft wel.. kon vandaag na het smeren iig wat beter lopen.. of t echt komt door die gel of doordat het weer wat afzakt omdat ik rustiger aan doe weet ik niet..

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:04

Is er al eens naar de stand van je voeten/benen/heupen gekeken door de fysio/sportarts? Verkeerde stand kan de oorzaak zijn. Schoeisel met onvoldoende demping kan helpen bij het verergeren van klachten. Andere optie is laten masseren, kijken of dat verlichting geeft. Weet natuurlijk niet of dit al bij de fysio is gebeurd.
Verder heeft een recent onderzoek laten zien dat shockwave therapie in combinatie met een trainingsschema effectief kan zijn. Ook opereren kan nog wel eens een optie zijn.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 21:15

alles al gedaan..
ik heb steunzolen aangemeten gekregen, maar daar kan ik echt niet mee lopen en ben nog niet terug gegaan. mn hardloop schoenen hebben een antipronatiezool en inlegzolen met antipronatie, want dat is namelijk het hele probleem
Ben bij de fysio geweest, meerdere massages gehad, dat verlicht wel iets, maar ga ik weer sporten dan begint de ellende weer opnieuw. hoe rustig ik het ook opbouw.
Er is geen operatie voor springschenen, ben al bij mijn vaste orthopeed geweest. de sportarts dacht dat ik chronische compartimentsyndroom ook had, dat is wel te opereren, maar ik heb echt alleen springschenen(bleek uit t nucleair onderzoek)
heb al een hele mallemolen doorlopen..

iemand ervaring met triggerpoint therapie?

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:49

Ik meld me ook aan. Ik deed aan hardlopen zo'n twee tot drie keer per week. ik heb tot 10 km kunnen trainen en toen helaas shin splint in mijn rechterscheen gekregen.
Meteen gaan rusten en koelen.
Ik heb zowel gewone zooltjes als sportzooltjes. Ik ben nu een half jaar verder en voel het nog steeds.

Ik heb 6 jaar geleden mijn linker enkel verzwikt en dat is en blijft een zwak punt waardoor ik dus mijn rechterscheen overbelast..
ik heb oefeningeb voor mijn linkerenkel. En io ben inderdaad compressiekousen aan het overwegen.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:15

zelfde probleem hier.
als ik een keer moest hardlopen met gym had ik de rest van de week pijn in mijn schenen, tot nauwelijks
de trap meer op kunnen komen aan toe. ik loop gewoon geen hard meer, dan heb ik ook nergens last van :o
zouden compressiekousen echt werken?

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:57

Ik hoop het. Ik werk als kok en als ik lang sta voor mijn werk voel ik het ook. Daarnaast ben ik gaan mountainbiken om toch een beetje aan mijn conditie te werken, maar ook daarbij voel ik het helaas..

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 11:35

Dat heb ik dus ook.. volgens de fysio zou dat niet zo zijn, maar voel ze toch echt!

Ik moet soms voor mijn werk ook veel lopen en soms net niet rennend door t ziekenhuis(werk bij de bloedafname)
Dan voel ik ze toch echt!!
Moet zeggen, t pijnniveau is weer aan t zakken, maja ook weer niets gedaan!!!
Van de week naar runnersworld in breda, kijken naar die kousen.
Hardlopen hoeft niet perse, maar wil zo graag gewoon alles doen wat ik wil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:48

Koop dan ook inderdaad de kousen en niet de tubes. De kousen mag je namelijk de hele dag aan als je zou willen!