Muggenprikken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Muggenprikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 15:01

AUUUHAUWWW, het is weer begonnen..die kleine rotmugjes, die prikken als overjarige vliegen die je wel op stallen hebt ;)

Ze prikken me door de kleding heen, met als gevolg enorme harde vochtbulten ter grootte van een tennisbal. Allergisch dus. Nu heb ik wel antihistamine en dat helpt ietsjes, maar niet afdoende.

Bestaan er goede middelen om die heftige reacties tegen te gaan, smeersels om normaal over straat te kunnen..sterker nog, ze zijn gek op samen douchen, of slapen...grr..
Dus ik zoek iets wat ze vies vinden om te prikken en ik zoek iets, voro t geval ze toch gelukt is, om me in te smeren..*jeuk, kriebel, jeuk*

Pluttersput

Re: Muggenprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:35

Ik ben ook allergisch voor muggen, en gebruik Deet. Werkt bij mij erg goed om ze op afstand te houden. En iedere morgen een antihooikoorts pil, en dan vallen de bulten alweer reuze mee :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:19

Inderdaad Deet gebruiken, wordt ook aangeraden bij mensen die op vakantie gaan waar bijvoorbeeld malaria of dengue-muggen actief zijn. Eerst de zonnebrandcreme, een half uur wachten en dan pas Deet. En uitkijken met plastic horloges en armbanden enzo want het tast plastic aan..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 22:22

Ooh toch wel de Deet..ik had dat vroeger, maar meurde zon end weg en met zweten en in ogen wrijven, ai ai ai..maar ik ga t toch maar weer halen dan..
Een vriendin bracht me vandaag heel lief Citrosectroller, voor t slapen..ben benieuwd.

Welke hooikoorst pillen heb jij Pluttersput? Ik heb de aerius en telfast (voor de heftige dagen) en nepvariant van zyrtec. Ik moet de tabletten echter savonds innemen (overigens nu alleen de aerius), want wordt er zo daas en stoned van..slaapt wel goed, hihi.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 00:21

ik gebruik deet en ik slik citrizine

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 00:39

begin ook eens met knoflook eten, en verder is er ook een cremetje dat de jeujk verminderd heb ik bij kruidvat gehaald is wittig zalfje volgens mij en helpt echt geweldig, had geen jeuk meer

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 06:48

Uhm, geen idee welke ik slik, zal het vandaag ergens even voor je nakijken!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:51

Eyecatcher schreef:
ik gebruik deet en ik slik citrizine

Citrizine, helpt dat wat tegen de jeuk nadat je gestoken bent?
Ik heb ook altijd immens veel last van grote, pijnlijke en jeukende bulten na
een prik van muggen (vooral de kleine muggen dan).

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:00

Ohh dit ga ik volgen! Heb namelijk hetzelfde probleem..!! Mijn bovenbeen heeft momenteel ook weer een freaky vorm :') vanwege een muggenbeet wat kennelijk direct 10 cm aan mega bult als gevolg met hebben ;( Het jeukt soms behoorlijk, maar de huid is zo gespannen, dat wanneer ik krab het behoorlijk pijn doet :\ Het is ook behoorlijk warm. Koelen met een ice-pack geeft wel verlichting :)

Ik heb nu ook vliegwerende middelen met deet er in en slik tevens Cetirizine. Dit blokkeert de werking van histamine, waardoor de klachten afnemen. De werking begint na ongeveer een half uur. Het heeft de status AV (algemene verkoop) en is dus gewoon in de winkels verkrijgbaar. Zelfs Aldi en Lidl verkopen het!!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:13

Mijn huisarts adviseerde mij idd antihooikoorts pillen. Die moest ik dan nemen als ik dacht dat ik veel muggen tegen zou komen. Ik kan zelfs zeggen dat ik ze nu bijna niet meer hoef te slikken, omdat mijn allergie is verminderd :)
Had t willen opzoeken, maar kan ze niet vinden. Zitten iig in een rood doosje, dat weet ik wel :)

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:46

Ceterizine slik ik. Werkt best goed, maar niet helemaal.
Mijn allergische reactie is minder heftig en de jeuk houdt iets minder lang aan.
Ik krijg er ook altijd koorts bij en dat krijg ik door die tabletjes niet meer.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:41

citrizine werkt bij mij perfect.... De jeuk word een stuk minder en de roodheid en dikte ook! Eerder kon je citrizone bij de aldi krijgen voor 99 cent, maar nu lagen ze er niet meer, dus heb het maar bij de etos gehaald :j

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:42

Ik heb het ook... Ik slik claritine.
Ik heb het ook bij dazen.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:24

Ik gebruik ook cetirizine en daarnaast smeer ik met lidocaine/levomentholgel.
Dat helpt enigszins.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 08:49

He dank jullie allemaal..
Nou ik moet zo naar de HA post..mn ene oog is helemaal gezwollen tot halverweg emn neus, hahaha..zie dus niets en kan niet open..nu heb ik dat wel vaker gehad en is niet het probleem, maar net ook in andere ooglid geprikt en die begint nu ook al langzaam aan te zwellen haha..Zwelgje dus..
Hoop dat ze met flink iets effectiefs komen, want dit begin ik wel zat te raken zo :P

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 08:52

Hun kunnen er ook niks aan doen, ik heb het ook gehad alleen toen met m'n hand, die was super echt opgezwollen en had echt een dikke heuvel erop, zelfs op school zeiden ze leraren dat ik naar huis moest. Toen ben ik even langs de dokter gefietst en toen zeiden ze goed koelen en een claritine slikken (dit was me de vorige keer voor geschreven door de dokter toen ik het op mijn bovenbeen had.) Je kunt dit gewoon kopen bij de DA of andere drogisten.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 09:02

Nee idd, ik gok dat ze ne weer doorsturen naar de EHBO, waar ik al vaker een infuus kreeg met de antihistamine daarin en prednison..dat laatste wordt ik erg beroerd van, dus daar zit ik niet op te wachten. Het helpt echter wel erg goed, met een dag is het dan zo goed als weg :P

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 08:52

Ik heb ook prednison gehad toen ik gestoken was op mijn arm. De zwelling was toen zo heftig dat het van mijn arm naar mijn keel en gezicht trok. Heel mijn rechterkant was opgezwollen.
Hebben jullie ook dat op soms de reactie ineens heel heftig is en andere keren alleen maar veel jeuk en een behoorlijke plakaat?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:45

_Michelle__ schreef:
Ik heb ook prednison gehad toen ik gestoken was op mijn arm. De zwelling was toen zo heftig dat het van mijn arm naar mijn keel en gezicht trok. Heel mijn rechterkant was opgezwollen.
Hebben jullie ook dat op soms de reactie ineens heel heftig is en andere keren alleen maar veel jeuk en een behoorlijke plakaat?

Bij mij verschilt het ook vaak...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 15:40

Ja hoor, hier ook..de voorjaarsmuggen zijn het ergst lijkt wel..gok dat mijn systeem er naarmate het seizoen vordert, meer aan gewend raakt ofzo?
Ik hen cortisonen gekregen en het lijkt te helpen. Het zakt nu keurig af naar beneden en mn oog kan ook weer redelijk open hahaha..lijkt wel of ik klappen heb gehad, heel sjiek. Gelukkig is het zonnebrillenweer :P