wandeltraining... Help???!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

kaetifeng

wandeltraining... Help???!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 13:39

Hallo,

Na vorig jaar een heftige terugval van mijn MS gehad te hebben (incl ziekenhuisopname en halfzijdige verlamming) ben ik nu nog steedas hard aan het proberen om steeds wat langere afstanden te kunnen wandelen.

Tot nu toe kom ik tot ongeveer 4,5km en dan wil mijnm rechterbeen niet meer mee.

Heeft iemand voor mij trainingtips om een sterker rechterbeen te krijgen en dus wat langere afstanden te kunnen lopen?

Nu doe ik wandeltrainingen, maar kom niet verder...
Misschien ook krachttrainingen oid?

Alvast bedankt!

chocobroodje

Re: wandeltraining... Help???!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:42

Hoe vaak wandel je per week? En hoe verdeel je die 4,5 km? Neem je pauze(s) tussendoor of loop je dat in 1x? Zwemmen is altijd een goede manier om je beenspieren te versterken, net zoals bergjes of trappen op en af lopen. Wij wandelen regelmatig 17km of meer, en vaak in de Ardennen of hier in het heuvellandschap. We zijn begonnen met kortere en makkelijkere routes en nemen ook regelmatig pauzes om wat te eten. Wel lopen we vaak in een groepje van (relatief :P) jonge mensen, en dan loop je makkelijker langere stukken.

kaetifeng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 17:53

Ik wandel elke dag wel, samen met mijn hondje.
Een of twee keer per week doe ik dan een langere wandeling, ook om te kijken hoe ver ik al kan.... Of dat goed is weet ik ook niet echt....

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:15

Gezien jouw voorgeschiedenis zou ik je aanraden contact op te nemen met een revalidatiearts, die kan je hier zeker mee helpen! Dan kun je onder begeleiding gaan opbouwen..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:20

Er zijn verschillende manieren om te beginnen, maar een begeleidt traject is misschien het beste voor je. Mijn moeder is begonnen met een wandelfit groepje, dan heb je begeleiders erbij die precies weten hoe je het kunt gaan opbouwen. Ik weet niet of ze dat bij jou in de buurt ook doen maar bij dit groepje loopt mijn moeder: http://www.atletiekmaastricht.eu/new/St ... 202010.pdf