Vanochtend had ik dus mijn 1 na laatste afspraak bij de orthodontist, was alleen en dacht alleen een controle te hebben. Lig ik daar in de stoel en bekijkt de orthodontist mijn gebit, blijkt dat mijn tong mijn ondertanden vooruit heeft geduwd. Hij leek daar niet bepaald blij mee te zijn en wilde mij gelijk al een onderbeugel inplanten
Even over gesproken met hem, of het erger zou worden, kon hij geen antwoord op geven. Als ik dus wel weer blokjes onder wil voor 4 maanden dan wordt er daarna een stevigere spalk erin gezet en wordt dit meer gereduceerd. Ik mag dus zelf kiezen, hij raadt (natuurlijk) de beugel aan. Ik twijfel, omdat ik niet weet of het erger wordt maar ik heb niet voor niets 2 jaar met een beugel rondgelopen (1 jaar een spin/spreider met van die scharnieren tussen onder- en bovenkaak die je onderkaak naar voren duwt zodat je onderbeet vermindert wordt en 1 jaar boven en onder blokjes, deze afspraak was ongeveer een jaar/ anderhalf jaar na mijn beugels). Draag nu nog wel een plaatje 's nachts maar dat helpt niet voor mijn ondertanden. Wat zouden jullie doen?