Pijn bij scheenbeen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jatoby

Pijn bij scheenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 15:09

Hallo Bokkers,

Ik heb al een tijdje last van mijn (rechter) scheenbeen en dan aan de linkerbinnenkant. Als je er op drukt doet het pijn en af en toe als ik opsta.
Het komt elke keer terug al ik gehockeyed heb. Tijdens de meivakantie was het zo goed als verdwenen en toen had ik geen hockey en nu is het dus weer terug.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? :)

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:42

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:45

Lynske78 schreef:
scheenbeenvliesonsteking misschien. komt vaak door overbelasting van het bot.

Dat was inderdaad ook het eerste wat in mij opkwam. Dit kan komen door overbelasting (ineens heel veel trainen/lopen) Maar kan ook komen door bijvoorbeeld versleten schoenen of te weinig demping in je schoenen waardoor je bot geirriteerd raakt..

Met rust en koelen (of nieuwe, beter gedempte schoenen) zal het uiteindelijk wegtrekken..

Sterkte in ieder geval ermee!

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 15:47

Oke, dankjewel! Het komt voor bij oudere dames, haha. Lekker dan xD.
Ik vermoedde zoiets in die richting al, maar vroeg mij even af hoe andere mensen er over denken.
Ik ga misschien ook nog eventjes naar de dokter, voor de zekerheid. Heb het nu even druk met hockey, over twee weken kampioenswedstrijd dus die rust wordt nog wat :=

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:05

Niet noodzakelijk een scheenbeenvliesontsteking, maar eerder een spierontsteking van de spier die daar loopt. Dat noemt evenzeer shin splint. Als het je spier is, zal je helaas ook moeten rusten, maar tot aan het kampioenschap zouden ontstekingsremmer moeten volstaan, eventueel daarna wat rust. Deze blessure komt ook veel bij lopers voor, ik veronderstel dat er bij hockey ook veel gelopen wordt?
Mogelijke oorzaken voor jou om eens na te gaan: zijn je schoenen aangepast aan je voet? Zijn ze nog niet versleten? Zijn jullie de laatste tijd intensiever aan het trainen?
Verstandig om sowieso naar de dokter te gaan, maar ik zou als ik van jou was ook zeker naar een sportfysiotherapeut gaan, die kan je eventuele spieronevenwichten die jouw klachten kunnen veroorzaken wegtrainen en aan je looptechniek werken, zodat je er in de toekomst minder last van zou moeten hebben.

Nadine_

Re: Pijn bij scheenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:08

inderdaad goede adviezen wat hier al allemaal staan, ik als podotherapeut zou je nog kunnen aanraden om eens een advies aan te vragen bij een podotherapeut. Het kan namelijk ook zo zijn dat je met je voeten op een onlogische manier afwikkelt, en daarbij dus te weinig schokdemping krijgt met lopen en zeker met rennen. Een (sport)zooltje kan daarbij een oplossing zijn. En vooral ook om te zorgen dat het niet meer terugkomt!

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 16:15

_Caro_ schreef:
Niet noodzakelijk een scheenbeenvliesontsteking, maar eerder een spierontsteking van de spier die daar loopt. Dat noemt evenzeer shin splint. Als het je spier is, zal je helaas ook moeten rusten, maar tot aan het kampioenschap zouden ontstekingsremmer moeten volstaan, eventueel daarna wat rust. Deze blessure komt ook veel bij lopers voor, ik veronderstel dat er bij hockey ook veel gelopen wordt?
Mogelijke oorzaken voor jou om eens na te gaan: zijn je schoenen aangepast aan je voet? Zijn ze nog niet versleten? Zijn jullie de laatste tijd intensiever aan het trainen?
Verstandig om sowieso naar de dokter te gaan, maar ik zou als ik van jou was ook zeker naar een sportfysiotherapeut gaan, die kan je eventuele spieronevenwichten die jouw klachten kunnen veroorzaken wegtrainen en aan je looptechniek werken, zodat je er in de toekomst minder last van zou moeten hebben.

Ja, we lopen ook eens per week drie kwartier hard en veel sprint oefeningen etc.
Dankjewel voor je advies! Ik ga zeker ook langs de dokter, nu ik alles zo hoor.

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 16:16

Nadine_ schreef:
inderdaad goede adviezen wat hier al allemaal staan, ik als podotherapeut zou je nog kunnen aanraden om eens een advies aan te vragen bij een podotherapeut. Het kan namelijk ook zo zijn dat je met je voeten op een onlogische manier afwikkelt, en daarbij dus te weinig schokdemping krijgt met lopen en zeker met rennen. Een (sport)zooltje kan daarbij een oplossing zijn. En vooral ook om te zorgen dat het niet meer terugkomt!

Dankjewel! Ik zal even kijken wat de dokter zegt en anders inderdaad even een bezoekje brengen! Ik sport zelf ook nog aardig veel, dus ik wil inderdaad ervoor zorgen dat het niet terugkomt :)

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:35

Ik heb daar de laatste tijd ook last van, het is niet precies bij mijn scheenbeen,maar het lijkt een of andere spier/pees/iets? te zijn wat ongeveer tussen mijn scheenbeen en enkel omhoog loopt, over de zijkant (binnenkant) van mijn kuit.

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd veel meer sport, maar ik merk het altijd na Zumba. Het is een vervelende pijn, maar ook ik weet niet precies wat het is. Zal toch ook eens langs de fysio of huisarts ermee gaan.