achillespees onsteking hoe voorkomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

achillespees onsteking hoe voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 21:41

ik heb aan mijn rechter achillespees al vaker een ontsteking gehad,
waardoor ik ruim 3 weken aan de onstekingsremmer heb moeten zitten
maar nu voel ik er weer een opkomen in mijn achillespees
en kan het me echt niet permiteren om rust te nemen ivm werk'
kan ik alvast iets innemen dat ik kan voorkomen ?
ik heb diclofenac helpt dat ?
ook met het paardrijden doet het verschrikkelijke pijn

Polly
Moderator Algemeen

Re: achillespees onsteking hoe voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:15

je hebt maar 1 lijf, rust nemen dus :)
Ben bang dat er geen andere remedie is, en rust houden tot het écht over is en niet als het bijna weg is maar weer aan het werk gaan want dan blijft het terugkomen :)

Jasmijn_

Re: achillespees onsteking hoe voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 08:06

Diclofenac is niet handig, dan verdoof je de pijn en ga je belasten ondanks dat je lichaam aangeeft rust te houden. Het kan wel al pijnstiller gebruikt worden, maar wel in combinatie met niet teveel belasten. Ontstekingsremmer is leuk, maar daar maak je het weefsel niet sterker door. Er is dus blijkbaar iets waardoor je steeds een ontsteking krijgt daar. Ben je er al mee naar een fysio geweest?

Probeer ten eerste een normaal looppatroon te blijven behouden. Dat wil zeggen, netjes je voet af blijven wikkelen. Daarnaast kan het zo zijn dat de spanning in je kuit verhoogt is en in stand wordt gehouden door een bepaald iets. Dit kan en factor zijn die de klacht veroorzaakt of in stand houdt.

Als laatste is het verstandig het weefsel te versterken. De fysio doet dit over het algemeen met excentrische oefentherapie. Dit houdt in dat je bepaalde oefeningen meekrijgt die geschikt zijn voor peesproblemen.
Mocht je hier meer over weten pb maar. Ik ben wel fysio, maar kan uiteraard je situatie niet vanaf een afstand beoordelen dus raad je wel aan iemand er ook naar te laten kijken (en liever niet alleen de huisarts die meer verstand heeft van medicatie uitschrijven dan van het bewegingsapparaat). :)