Cellulitus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

ownwise

Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 15:17

Beste bokkers,

Met de zoekfunctie zag ik in verschillende topics wel wat terug komen over cellulitus maar nog geen centraal topic dus bij deze.
Ik heb bij mijn billen en bovenbenen last van cellulitus. Nu zie ik veel cremetjes voorbij komen maar heb nooit zo gelooft dat dit werkt. Ik drink 1 tot 1,5 liter water op een dag en beweeg aardig veel (fiets 2 keer per week en loop 2 keer per week hard). Maar dit heeft iig nog niet mogen baten.

Dus ben ik benieuwd of er tips zijn onder andere bokkers en of er meer bokkers zijn die hier last van hebben?
Ik ben nog best jong en baal af en toe best dat ik al cellulitis heb, heb het ook al een jaar of 8 -O-
Ik heb gehoord dat groene thee ook zou helpen? Iemand daar ervaring mee?
Zijn er toch cremes die jullie geprobeerd hebben die het wat verminderen? Of andere tips?

Ik hoor het graag!!

SophievdV

Re: Cellulitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:19

Je kunt er weinig aan doen, heb ik me laten vertellen :) Buiten mijn zwangerschappen om heb ik er gelukkig geen last van, maar doordat ik nu meer vocht vast houd komt het weer tevoorschijn.

Het kan zijn dat wanneer je kilo's verliest je het minder ziet, maar dat is per persoon heel verschillend.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:20

elke dag ff trainen? Ik weet niet hoe zwaar je bent? Ik had t een kleine beetje, toen ging ik afvallen en elke dag een halfuur trainen thuis, 1 km per dag fietsen en 1 x per week sportschool en dat hielp zeker!

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:20

Ik lees even mee, heb helaas geen tips.
Ik drink wel iedere dag heel veel groene thee, dat helpt in elk geval niet.

Zelf heb ik het heel erg, echt van mijn billen tot mijn knieën ;(
En ook ik ben nog best jong, ik vind het zo erg :\

Ik ben nu wel op dieet, ik hoop dat dat helpt. Ben niet veel te zwaar (net op het randje, bmi 24,nogwat), maar hopelijk gaat er wat vet van mijn benen af.
Laatst bijgewerkt door Mereltje op 18-05-12 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:22

Hoe strakker je vel, des te minder last je ervan hebt. Maar toch.. sommige vrouwen zijn gewoon erfelijk belast en kunnen trainen wat ze willen.

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 15:24

@pinuts, ik weeg 65 kilo en ben 1.70m, op zich wel netjes, maar er mag wel een klein speklaagje af :j
Elke dag een half uurtje trainen en 1 km fietsen hielp bij jou in ieder geval?? Dat is dan een uur per dag ongeveer, dat moet wel in te plannen zijn :D

@mereltje, heel vervelend he :(:) Ik heb het niet heel erg, maar voor mij al erg genoeg om me er rot over te voelen. Heb het ook zeker al vanaf mijn 21ste / 22ste denk ik.

@pletje, ik hoop dat ik niet bij die groep hoor :o

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:26

ja dat helpt, kijk even naar pop pilates op youtube, 1 work-out heet de butt blaster:P Train je specifiek je kont en bovenbenen:D

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 15:27

Haha oke klinkt spannend!
Bedankt voor de tip :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:31

je hebt van die massage borstels die bevorderen de bloedsomloop waardoor de plaatselijke vet cellen eerder hun vet/afvalstoffen kwijt kunnen dat hielp bij mij wel samen met afvallen! heb nooit crèmes gebruikt omdat je lichaam het zelf zou moeten afbreken van binnen uit... ja ik geloof niet zo in crèmes tegen cellulitis of om af te vallen die je er dan op smeert en dan verdwijnt het vanzelf door de zogenaamde werkzame stoffen ja ja dan ben ik het paard van jezus!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:47

Helaas pindakaas.. Het is erfelijk. Ik heb er ook last van terwijl ik 175 ben en 60 kilo weeg. Drink liters groene thee, scrub en masseer, smeer cremepjes ed maar dat helpt allemaal maar minimaal.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:31

Ik heb er ook wat last van (bij mijn bovenbenen en billen) terwijl ik 1.71m ben en 53 kilo weeg.. Afvallen lijkt me niet te helpen, dan ben ik te dun. :P
Ik vind het echt heel erg jammer.. Als mensen bijvoorbeeld mijn lichaam mooi vinden, dan denk ik echt van nou je zou me echt niet zonder kleren moeten zien dan knap je er meteen op af.. Altijd als ik het zie krijg ik het gevoel dat ik te dik ben, omdat het toch bijna altijd dikke mensen zijn die het hebben.Terwijl ik best lang iets te dun ben geweest zelfs.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:35

Ik denk dat je Cellulite bedoelt, Cellulitus is een ontsteking van bindweefsel waarbij je grote rode plekken krijgt.

Het is volkomen normaal. De oorzaken zijn hormonen (oestrogeen is een belangrijke oorzaak, dit is ook de reden dat mannen het vrijwel niet hebben), genetische aanleg en levensstijl. Deze zorgen ervoor dat er meer hypodermisch vet is dan dieper liggend vet. Het hypodermische vet ligt heel hobbelig opgeslagen onder de huid, wat die bobbels geeft.

Het is niet zo dat alleen dikke mensen het hebben, ieder laagje vet op het lichaam vormt zich op een bepaalde manier (waarbij oestrogeen als de grootste veroorzaker wordt gezien) waardoor het niet helemaal strak, maar hobbelig onder de huid ligt. Als je veel vet hebt zie je het alleen sneller omdat het vet meer tegen de huid drukt.

Er is nog steeds geen bewezen remedie, met uitzondering van liposuctie. (Alhoewel dat ook niet echt een remedie is, dan haal je het gewoon allemaal weg). Of je moet veel vet verbranden. Maar ook dat is geen oplossing, omdat je altijd wat vet overhoudt en dit vet zal ook weer op een typische manier worden opgeslagen (nl hobbelig en niet strak).
Afbeelding

Extra trainen van de spieren kan het ook erger maken. De spieren liggen onder het vet en zullen door trainen groter worden, waardoor het vet nog meer tegen de huid wordt gedrukt en het nog beter zichtbaar is.

Het is dus ook niet dat alleen/of voornamelijk dikke mensen het hebben zoals Geryon aanhaalt. Zo'n 92% van de vrouwen heeft er last van. Alleen, hoe meer vet je hebt, hoe makkelijker je het ziet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:53

Wat een informatieve post Focussed! Weer wat geleerd :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:40

Oh wat een nuttige post ja Focussed ;) Ik heb er zelf ook heel veel last van. Groot deel van mijn benen heeft van die mooie strepen :P. En dat terwijl ik maar een BMI van 21 heb.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:52

Graag gedaan. Om te laten zien dat het niks met vetgehalte of gewicht te maken heeft: Ik heb achterop mijn benen ook wat van die strepen, en als ik in m'n vel knijp ook behoorlijk putjes. Heb een BMI van 18 en een vetpercentage van 19% (vanaf 21% is gezond).
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 18-05-12 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:53

ja, interessant stukje!
Ik weet dat ook super slanke mensen er last van kunnen hebben en dat het heel moeilijk is om er van af te komen.
Liposuctie is dan wellicht de enige oplossing, maar als je dat soms op tv ziet hoe dat er aan toe gaat...
Tegenwoordig is er iets nieus: Cavicatie-behandelingen, dan wordt het vet als het ware uit je lichaam getrild.
Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:54

Dmv cavicatie worden vetcellen kapot gemaakt door geluidsgolven. Er zijn ook al methodes waarbij kleine delen vet bevroren worden waardoor de cellen kapot gaan.
Maar of dit soort ingrepen echt veilig zijn is niet zeker, de "vries" methode mag geloof ik ook al niet meer.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:14

klinkt eng....

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:09

Tipje: masseren.
In feite masseer je dan alleen de huidlagen los van elkaar (vaak zijn die ook verkleefd), zodat je huid wat beter glijdt. Dat scheelt in ieder geval grote bulten/hompen die meedeinen als je loopt. Het echte sinaasappeleffect blijft wel bestaan, maar doordat je hele huid dus soepeler is, is het minder zichtbaar.

Je kan ook gewoon met de deegroller over je benen gaan :D Klinkt raar, maar dat werkt geweldig!

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 12:40

Inderdaad een erg informatief en leerzaam stukje Focussed, bedankt!
Mag ik dan zo brutaal (en nieuwsgierig) zijn om te vragen hoe je aan deze uitgebreide kennis komt? :)

En gelijk nog een vraag :o je geeft aan dat oestrogeen een grote "boosdoener" is hierin, kan dit inhouden dat anti-conceptie middelen waar oestrogeen bij gebruik wordt, de cellulite erger maakt of zelfs veroorzaakt?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:23

Nieuwsgierig zijn, veel lezen en veel onthouden haha :D

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen omdat ik me op dat gebied niet heb ingelezen. Logisch geredeneerd lijkt het mij wel dat het kan bijdragen aan de ontwikkeling van cellulite. Veroorzaken denk ik niet, van nature heb je al een bepaald oestrogeenniveau in je bloed wat voor cellulite zorgt (vanaf de pubertijd. Dit is ook de reden dat dikke kinderen het niet/nauwlijks hebben). Dus het is niet zo dat als je de pil niet slikt je geen cellulite krijgt. Hoogstens iets minder.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:28

Ik heb het ook. Als ik voor de spiegel sta dan denk ik "men, zie ik er zo uit en ik ben nog niet eens getrouwd" :')

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 11:21

Nou met dit weer in ieder geval geen straf om een stuk te fietsen, vanochtend dus al een half uurtje gefietst :)
Wil dat dan om de dag gaan doen en om de andere dag lopen of hardlopen. Sowiezo gezond en wellicht helpt het iets :)

@Focussed, kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat de pil cellulite kan veroorzaken, maar klinkt me wel logisch in de oren dat het het eventueel kan verergeren.. Ik zou alleen zo even niet weten welk anticonceptie middel geen oestrogeen bevat, op de condoom na dan ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:23

De minipil (Cerzette) bevat alleen progestageen en dus geen oestrogeen. Met deze pil mag je ook geen stopweek in lassen omdat hij dan niet meer betrouwbaar is.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:49

ownwise schreef:
Nou met dit weer in ieder geval geen straf om een stuk te fietsen, vanochtend dus al een half uurtje gefietst :)
Wil dat dan om de dag gaan doen en om de andere dag lopen of hardlopen. Sowiezo gezond en wellicht helpt het iets :)

@Focussed, kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat de pil cellulite kan veroorzaken, maar klinkt me wel logisch in de oren dat het het eventueel kan verergeren.. Ik zou alleen zo even niet weten welk anticonceptie middel geen oestrogeen bevat, op de condoom na dan ;)

Er zijn heel veel anticonceptie middelen die weinig of geen oestrogeen middelen bevatten. Een spiraaltje zonder of met hormonen zal sowieso beter zijn als je veel verschijnselen krijgt van oestrogeen. Want zelfs met hormonen worden deze hormonen veel lokaler afgegeven en kan het dus in een verminderde dosis.
Hetzelfde geld voor de nuva-ring.