Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Polly schreef:wat heeft de HA precies geadviseerd?
Jasmijn_ schreef:Wat ik me wel afvraag...hoe komt de huisarts aan de diagnose slijmbeursontsteking als je alleen door je knie bent gegaan? Een slijmbeursontsteking is een proces wat niet van de 1 op de andere dag ontstaat, maar juist door langdurig herhaaldelijk inklemmen/irriteren van de slijmbeurs. Weet uiteraard niet of er nog een verhaal van jou kant aan vooraf gaat hoor
Maargoed, stel dat het een slijmbeursontsteking is (of welke ontsteking dan ook), normaal staat er voor de ontstekingsfase een dag of 4. Hierin is je knie vaak warm, rood, gezwollen, pijnlijk. Probeer deze dagen je belasting aan te passen en belastende dingen voor je knie (traplopen, op je knieen zitten, hardlopen) even te laten. Onbelast bewegen is wel goed omdat dit de circulatie, aanvoer van voedingsstoffen en afvoer van afvalstoffen bevorderd. Probeer dus niet helemaal plat te gaan liggen en een week niks meer te doen. Gewoon rustig aan, niet teveel lopen en regelmatig even het pootje omhoog leggen
Ik weet niet of je huisarts met injecties aankwam, maar neem astjeblieft niet zomaar aan dat corticosteroïdeninjecties de beste oplossing zijn, want deze zijn zeker niet zonder gevaar.