Hoelang rust nemen bij slijmbeurs ontsteking in knie ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kayleigh

Hoelang rust nemen bij slijmbeurs ontsteking in knie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 12:08

Zoals de titel al zegt, hoelang rust nemen bij slijmbeurs ontsteking in knie ?
Ik ben gisteren toen ik liep, door me knie gegaan, en volgens de huisarts is het eenslijmbeursontsteking,
in kan me knie wel gewoon buigen nu, maar dat voel ik wel.

ik hoop dat jullie een antwoord hebben.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Hoelang rust nemen bij slijmbeurs ontsteking in knie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:10

wat heeft de HA precies geadviseerd?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:33

Ik heb er vaker last van gehad op verschillende plaatsen, de 1ne keer duurde het een dikke week maar heb er ook wel eens 4-6 weken mee lopen klooien. Heeft hij het ingespoten?

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:57

Wat ik me wel afvraag...hoe komt de huisarts aan de diagnose slijmbeursontsteking als je alleen door je knie bent gegaan? Een slijmbeursontsteking is een proces wat niet van de 1 op de andere dag ontstaat, maar juist door langdurig herhaaldelijk inklemmen/irriteren van de slijmbeurs. Weet uiteraard niet of er nog een verhaal van jou kant aan vooraf gaat hoor ;)

Maargoed, stel dat het een slijmbeursontsteking is (of welke ontsteking dan ook), normaal staat er voor de ontstekingsfase een dag of 4. Hierin is je knie vaak warm, rood, gezwollen, pijnlijk. Probeer deze dagen je belasting aan te passen en belastende dingen voor je knie (traplopen, op je knieen zitten, hardlopen) even te laten. Onbelast bewegen is wel goed omdat dit de circulatie, aanvoer van voedingsstoffen en afvoer van afvalstoffen bevorderd. Probeer dus niet helemaal plat te gaan liggen en een week niks meer te doen. Gewoon rustig aan, niet teveel lopen en regelmatig even het pootje omhoog leggen :D

Ik weet niet of je huisarts met injecties aankwam, maar neem astjeblieft niet zomaar aan dat corticosteroïdeninjecties de beste oplossing zijn, want deze zijn zeker niet zonder gevaar.

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 13:25

Polly schreef:
wat heeft de HA precies geadviseerd?

Niet teveel belasten, en verband ..

Jasmijn_ schreef:
Wat ik me wel afvraag...hoe komt de huisarts aan de diagnose slijmbeursontsteking als je alleen door je knie bent gegaan? Een slijmbeursontsteking is een proces wat niet van de 1 op de andere dag ontstaat, maar juist door langdurig herhaaldelijk inklemmen/irriteren van de slijmbeurs. Weet uiteraard niet of er nog een verhaal van jou kant aan vooraf gaat hoor

Maargoed, stel dat het een slijmbeursontsteking is (of welke ontsteking dan ook), normaal staat er voor de ontstekingsfase een dag of 4. Hierin is je knie vaak warm, rood, gezwollen, pijnlijk. Probeer deze dagen je belasting aan te passen en belastende dingen voor je knie (traplopen, op je knieen zitten, hardlopen) even te laten. Onbelast bewegen is wel goed omdat dit de circulatie, aanvoer van voedingsstoffen en afvoer van afvalstoffen bevorderd. Probeer dus niet helemaal plat te gaan liggen en een week niks meer te doen. Gewoon rustig aan, niet teveel lopen en regelmatig even het pootje omhoog leggen

Ik weet niet of je huisarts met injecties aankwam, maar neem astjeblieft niet zomaar aan dat corticosteroïdeninjecties de beste oplossing zijn, want deze zijn zeker niet zonder gevaar.

Ik heb weleens een trap gehad van een paard, maar dit was vorige zomer,
daar heb ik ook nietmeer last van gehad dan een open knie. Huisarts kwam inderdaad niet met injecties,
want die injectie daarvoor mag je geloof ik maar 2x in je hele leven, en aangezien ik nog jong ben,
was dit geen goed idee.

@ chocobroodje, nee hij heeft het niet ingespoten.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:02

Ze spuiten niet alleen steroiden ik heb ook wel eens een injectie met alleen vloeibare ibuprofen gekregen.

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 14:24

oke, maar hij had dus niks ingespoten,
als het na het weekend slechter gaat, moet ik terug.