Blauwe plekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

geerte

Blauwe plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 11:46

Er zijn al veel topic's over blauwe plekken maar daar wordt eigenlijk bijna altijd gezegd of gevraagd over snel blauwe plekken krijgen.
Ik heb het dus anders om ik krijg bijna nooit blauwe plekken (kan bijv. een trap van paard ontvangen zonder blauwe plek), maar als ik ze heb gaan ze ook bijna niet weg ik heb nu nog een soort oranje/gele plek op mijn been omdat ik een keer van de trap ben afgevallen.
Nu is mijn vraag weet iemand hoe dit zou kunnen komen en zijn er meer mensen die dit hebben?

Anoniem

Re: Blauwe plekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:30

ik volg dit even, want ik krijg juist echt HEEL snel blauwe plekken..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:36

dominique; snel blauwe plekken kan veroorzaakt worden door stollingstoornissen. Mensen die bloedverdunners nemen (stollingsremmers eigenlijk) hebben bv ook sneller blauwe plekken dan voorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:38

Ayasha schreef:
dominique; snel blauwe plekken kan veroorzaakt worden door stollingstoornissen. Mensen die bloedverdunners nemen (stollingsremmers eigenlijk) hebben bv ook sneller blauwe plekken dan voorheen.

ah ja oke, maar niks om me zorgen over te maken toch? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:11

zolang je er niet meer last van hebt dan gewoon snel blauwe plekken niet echt. ;) De ene zijn of haar bloed stolt wat trager dan dat van de andere. Tenzij het extreem is, is andersom een groter probleem. :+ (te snel stollen)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:13

Ik heb ook heel snel blauwe plekken
Maar breken doe ik niet snel

Heb tijdje geleden een snoeiharde trap gekregen van een paard
Hoogstens wat gekneusd (als dingen zachter aankomen dan kneus ik het wel sneller best raar haha)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 14:25

En er is verder niemand verder die het zelfde heeft als mij?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:09

Heb je toevallig een hele dikke huid?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:11

Het zou kunnen dat je wel een bloeduitstorting hebt, maar dat je die niet zo ziet doordat je aders diep onder je huid liggen. Ben je ook moeilijk te prikken met bloed afnemen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:11

Mijn vriend heeft dat ook, maar bij hem herstellen wonden ook enorm snel :)
Dus zal vast hetzelfde zijn als bij een blauwe plek, het stolt vrij vlot. Dus dan valt de blauwheid mee of dat je het gewoon niet ziet of dat het lichaam het bloed snel afbreekt en dus weer snel de plek verdwijnt? Geen idee, nooit bij stil gestaan :P

Ik krijg juist absurd snel blauwe plekken; heeft te maken met allergie. Mensen die allergisch zijn, krijgen sneller blauwe plekken dan anderen. Alleen hoe dat komt weet men nog niet, maar het is gelukkig niet erg.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 11:00

Ik ben inderdaad met bloed prikken wel aardig moeilijk dus dat van die dikke huid zou denk ik wel kunnen kloppen.
Maar bij mij genezen wondjes juist ontzettend slecht dus ik denk dat dat niet veel met elkaar te maken heeft...

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:33

ALs ik wat logisch nadenk, zou dit kunnen verklaard worden doordat de wand van je bloedvaatjes weinig doorlatend is. Zo springen ze moeilijk/niet kapot bij een slag of stoot. Maar als dit wel gebeurt, neemt je bloedbaan dan ook moeilijker de afgebroken bloedcellen (de bruin- paars-groen-geel verkleuring) terug op. Ook komen de stofjes die verantwoordelijk zijn voor de genezing van huid en dergelijke ook via de bloedbaan, wat dus de vertraagde genezing ook kan verklaren. Ipv aders met een dunne wand heb jij misschien gewoon aders met een dikke wand! :-)