Allergisch voor riem, wat kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Allergisch voor riem, wat kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 21:42

Ik ben allergisch voor mijn riem, althans, de meeste riemen. Ik krijg er uitslag van op mijn buik en het jeukt als een tierelier :+ Nou vroeg ik me dus af wat je het beste kan kopen in een winkel/apotheek of wat voor type zalf je er op kan smeren zodat die ondraaglijke jeuk en uitslag verdwijnt. Ik kan helaas niet zonder de riem, dan zakt alles af, ik heb de riem zelfs al ingetaped met plakband maar ook dit helpt helaas niet -O- Ben allergisch voor het ijzeren gebeuren van de riem, ik rkijg ook uitslag aan mijn pols als ik er een elastiekje met ijzeren tussenstukje om heb.

het punt is alleen, ik zit in Amerika :P Ik weet dat ze hhier bijna alles verkopen zonder recept, dus dat is absoluut in mijn voordeel, maar het is wel handig om te weten waar ik naar moet zoeken :')

wie komt met het verlossende antwoord? *\o/*

Lous

Re: Allergisch voor riem, wat kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:44

Volgens mij ben je allergisch voor nikkel. Dat zit in de meeste metalen die gebruikt worden voor modeaccesoires. Het handigste is dus naar spullen te kijken waar geen nikkel inzit.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:45

Een riem kopen zonder nikkel/metaal gesp? Of met leer omwonden? Scheelt vaak al.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:46

Bretels aanschaffen?

Je kan het beste even daar vragen wat je nodig hebt :) want het verschilt van verdovende zalf tot eczeemzalf.

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:48

Nagellak op je riem en bij je broek op de achterkant van je knoop smeren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 21:49

Dacht idd dat het al een nikkelallergie is :j Ik had alleen nooit echt problemen met oorbellen bijvoorbeeld, geen jeuk of uitslag iig :')

Het is erg lastig om een nikkelvrije riem te vinden, want een gesp is toch wel echt noodzakelijk heb ik gemerkt. Ik heb dus nu al wel uitslag, dus ik zoek ook iets dat echt daar tegen helpt. Ik denk dat een riem die gemaakt is van zilver mij iets te duur word ben ik bang :') al zal je dat hier wel in Amerika hebben denk ik :P

Ik zal eens kijken of ik mijn huidige riem met leer kan omwinden. Moet ik even de juiste leer vinden, zodat het goed eromheen blijft :j Lastig altijd :\

Moniquebosch, nagellak? Werkt dat echt ? Denk dat ik dat dan ga doen :j Plakband werkt in elk geval niet helaas -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:51

Riem met rvs zoeken? :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:52

Je bent wss idd allergisch voor nikkel, ik heb het ook met riemen.
Oplossing, draag altijd een (strak) hempje, die in je broek dus komt t niet meer tegen je blote buik aan.
Kun je bij walmart wel halen, gewoon nachthempjes.

Wbt zalfje: iets van verkoelende gel vind ik altijd fijn als ik uitslag van allergieen heb.
Vaak ook ff walmart snuffelen of target bijv

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:53

Een hemd aantrekken? :P

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:54

gewoon een stro touwtje net als alle oude paardenboertjes whahaha.
en bretels zitten ook klipjes aan, die meestal van hetzelfde soort metaal zijn, dus dat zal niet baten denk ik.
of misschien 1 keer een duurdere riem kopen met edelmetaal. kun je geen rodeo winnen dat je zon buckle wint? die zijn toch altijd van zilver ofzo:P. of misschien kan je alleen zon gesp kopen en die op je riem maken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:55

Bij oorbellen is "open" nikkel verboden (tenminste, hier, en wij hebben veel uit Amerika), daar zit alleen ingesloten nikkel in. Omsloten door zilver bijvoorbeeld, of door een ander materiaal, er mag geen nikkel aan de oppervlakte komen.

Er zijn riemen met kunststof sluitingen, maar ik weet niet waar die in Amerika te krijgen zijn. Maarre, als je een riem om hebt, komt die toch niet in contact met je huid, maar zit je broek er toch tussen???

Cadaz

Misschien dat je een lerenriempje om kunt knopen? die lang is?
zo'n gevlochten riempje bijvoorbeeld
Dan heb je geen gesp meer.

Anoniem

Of koop een sjaaltje en knoop die om als riem :Y)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:56

Doorzichtige nagellak werkt prima inderdaad! Slijt op 'n gegeven moment wel, goed regelmatig checken anders zit je ineens weer met plekjes.

Hier hetzelfde, ben allergisch voor nikkel dus ook voor broeksriemen, heel irritant! Gelukkig helpt hier plakband & nagellak aardig. Alleen van die leuke oorbellen met nikkel in (open of ingesloten, geen bal verschil helaas), dat geeft helaas altijd pompoenen aan weerszijden van mijn hoofd B-) }:0

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:57

Ik ben ook allergisch voor nikkel. Een ketting gaat wel een horloge of oorbellen niet . Armband die niet te strak zit vaak weer wel, riem drama.
Bij de betere Western winkels kan je leuke riemen vinden met verzilverde of zilveren sluitingen. En anders idd nagellak

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:57

pleister om de riem heenplakken was het enigste dat hielp bij mij
ik had soms wonden tot bloedens toe :(
je kunt een coolgel bij de aphotheek halen tegen de jeuk :)
nagellak hielp bij mij ook niet
bij mij hielp een extra hampje zelf niet

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 21:59

Ik draag idd zovaak mogelijk een hempje er onder :j Helaas raakt dit tijdens het rijden vaak toch weer naar boven, of tijdens het stallen mesten etc, daardoor is het dus ook gekomen :j Soms is het ook echt te heet om 2 lagen aan te hebben en probeer ik iets aan te doen dat ik in mijn broek kan steken, maar dat is niet altijd het geval (hier is het rond de 30 graden zij het niet warmer) en soms heb ik ook last ondanks dat ik een hempje aan heb helaas

Verder heb ik best een dikke pens :') dus die komt helaas makkelijk in aanraking met de riem :')

MelanieB ik ga eens kijken wanneer we weer naar de Walmart gaan. Deze week wss niet vanwege graduation, dus is even aankijken. Maar dan weet ik in elk geval een beetje waar ik naar moet zoeken :j
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 17-05-12 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:00

Helaas is ingesloten nikkel geen 100% garantie tegen uitslag, iemand met een flinke allergie kan er alsnog last van hebben. Maar het zou een reden kunnen zijn waarom TS van oorbellen geen last heeft. Of ze heeft oorbellen waar helemaal geen nikkel in zit natuurlijk :)

Koop anders zo'n plastic buckle en fabriceer daar een riem aan vast, een nylon riem bijvoorbeeld (dat kun je vaak op je eigen naaimachine nog wel vastnaaien, voor leder heb je een ledernaald nodig).

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:00

moniquebosch schreef:
Nagellak op je riem en bij je broek op de achterkant van je knoop smeren.

Wilde ik net zeggen :j mijn mam is ook allergisch en die smeert overal een dikke laag blanke nagellak op werkt súper :D idd wel regelmatig keer "verversen".

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:02

GC oorbellen kan ik dan de laatste tijd wel tegen :')
heel apart
helaas ben ik wel alergisch voor mijn gucci bril
daar zit dus aan een kant ook een pleister omheen :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:04

Elegant :+
Helpt daar die blanke lak niet?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 22:04

Ik draag eigenlijk nu vrijwel geen oorbellen meer, heb er wel een hoop thuis, en heb wel elke keer als ik ze er uit haal wat pus, maar ze jeuken niet echt ofzo en zwellen ook niet op :n Armbanden en horloges draag ik praktisch niet, puur door mijn onhandigheid, zelfde verhaal betreft de ketting, alleen speciale gelegenheden :')

Ik denk dat als we naar een westernwinkel gaan ik idd even ga kijken naar een verzilverde riem. Kwam er laatst 1 tegen bij een soort van boerenbond, erg gave riemen, maar wel in de 60 dollar :+ Dus niet echt goedkoop, en dan weet ik nog niet of het nikkelvrij is :')

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:08

GB nee helaas zelf opnieuw in de lak laten zetten bij de winkel hielp niet :')
ben blij dat ik lang haar heb :+
ja irritant he lifaya
ik raad je echt een coolgel aan !!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:12

TS, als je 1 keer wat meer geld investeerd, het lijkt me het waard ;)

Zinkzalf raad ik aan voor al bestaande uitslag. Brengt de boel tot rust.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:16

Ik ben ook allergisch voor nikkel en bij mij gaat overal een lekkere dikke laag blanke nagellak overheen.

Overigens, als je het uit kunt houden: op een gegeven moment heeft je huid alle nikkel uit het metaal opgenomen. Na een tijdje krijg je er dus ook geen uitslag meer van.