Ik wil alvast beginnen met dat ik vrijdag hiervoor naar de dokter ga, maar erg benieuwd ben wat ik eventueel zou kunnen verwachten. Ik ben benieuwd of meer bokkers hier misschien ook last van hebben.
Ik ben al een hele tijd erg moe. Dan bedoel ik niet 's ochtends als ik uit mijn bed kom, maar als ik 's middags uit school kom of rond een uur of 12 's middags. Sinds een tijdje kan ik niet normaal functioneren als ik 's middags niet mijn 'middag dutje' heb gedaan. Als ik 's middags niet even 2 uurtjes ga slapen dan ben ik 's avonds helemaal bek af. Ik slaap 's avonds meestal rond een uur of 22:00 / 22:15 en sta dan rond 07:30 op. Hele normale tijden. Als ik 's middags niet heb geslapen moet ik 's avonds rond 20:30 al in bed liggen anders val ik om.
Nu had ik zitten denken aan pfeiffer, maar hierbij heb je vaak opgezette klieren bij en ben je vaak wat koortsig of echt ziekig. Dit heb ik verder niet dus ik denk dat ik dit kan uitsluiten. Wel heb ik een beetje geel oog lid en heb ik glutenallergie. Het kan dus ook met voedingsmiddelen te maken hebben. Qua vitamine o.i.d.
Ik ben benieuwd of meerdere bokkers hier last van hebben en of zij ook een bepaalde 'ziekte' of oorzaak hiervoor hebben gevonden.
Vrijdag ga ik naar de huisarts en waarschijnlijk laat ik dan even bloedprikken op bepaalde dingen. Welke dingen weet ik nog niet.
Kan idd Pfeiffer zijn, ik had daarbij ook geen koorts of extreem dikke klieren. B12 tekort zou ook kunnen. Gewoon bloed laten prikken dus, en niet op 1 ding maar vraag je arts alles aan te kruisen waarbij de klachten vermoeidheid kunnen voorkomen.
Ik had precies het zelfde een paar maanden terug. Uiteindelijk bleek ik pfeiffer te hebben gehad, ik heb hier gewoon mee doorgelopen. Aangezien ik het niet uitgeziekt heb, had ik daar dus nu nog steeds erg veel last van. Daarnaast bleek ik een te snelle schildklier te hebben. Ik had ook erg veel stress en dat werkte dus ook niet bepaald mee. Ik voel me nu al een heel stuk beter, maar ben wel nog steeds snel moe.
Niki_
Geplaatst: 16-05-12 16:46
Pfeiffer niet zo maar uitsluiten, ik dacht ook omdat ik geen dikke klieren had en geen verdere verschijnselen dat het dat niet kon zijn, maar ik heb er dus heel lang mee rond gelopen en dat is geen pretje, zoals ook xWildrose al zegt! Vitamines en schildklier sowieso laten prikken, en ijzer is ook goed om te laten controleren Hopelijk heb je binnenkort uitsluitsel en voel je je snel weer wat beter, want altijd moe zijn is ook maar niks
Ik heb al een 3 jaar pfeiffer (is pas in september echt doorgebroken) en ben ook meteen weer bek af, ik kan echt niets en ben moe moe moe! Ik heb wel geen opgezette klieren. Ik hoop echt van harte dat je geen pfeiffer hebt, ik wens het niemand toe!! Hopelijk voor jou is het een vitaminen te kort ofzo die in relatief korte tijd opgelost raakt. Want Pfeiffer kan lang in je lichaam blijven hoor (ik weet er alles van ><). En als het Pfeiffer is hoop ik voor jou dat het na 2 weken ofzo over is!!
sander_lotte
Geplaatst: 18-05-12 02:48
Heb ik ook gehad, voortdurend moe zijn. Bij mij is het wel begonnen met griep die maar niet over ging, daarom besloot de dokter om bloed te trekken. Hier kwam uit dat ik CMV had, dit is een vorm van klierkoorts.
Ik ben toen een half jaar halftijds naar school moeten gaan. Ik stond om 7 uur op om van half 9 tot 12 naar school te gaan, ik ging om half 2 slapen tot 6 uur, dan stond ik op om te eten en om 8 uur weer bed in tot 7 uur 's morgens. Zo ging het een half jaar lang. Het heeft ongeveer een jaar geduurd voordat ik er volledig vanaf was, echt verschrikkelijk!
Hopelijk ben je er snel vanaf en is het niets ernstigs!
Ik heb ook tijden van deze klachten gehad, ben bij een biologische praktijk gekomen (na veel bezoekjes aan de huisarts, die zei dat ik er maar mee moest leren leven) en daar bleek dat ik schimmels in mijn darmen had die ervoor zorgden dat goede voedingsstoffen niet opgenomen konden worden. Daardoor was ik constant moe en heel snel ziek. Ik bleek overgevoelig voor koemelkproducten en nog veel dingen en heb toen een jaar lang een streng dieet gevolgd. Daar ben ik ontzettend van opgeknapt! Nu heb ik er totaal geen last meer van en kan ik ook normaal eten. Wel kijk ik uit met koemelkproducten.
ik heb hetzelfde als jij dat plus dat ik ook eens niet mijn bed uit kom. Ik bleek een heel chronisch en ernstig vit d tekort te hebben. Mocht er niks uit je bloeduitslagen komen zou ik daar ook even naar vragen bij je huisarts. Vit d wordt vaak onderschat
moonfish13
Geplaatst: 18-05-12 20:18
Melk schrappen uit je dieet.. Veel mensen met glutenallergie hebben ook een melkallergie. Mensen zijn niet gemaakt om melkproducten te eten, en om het te verteren moeten je darmen in goede doen zijn.. Hoogstwaarschijnlijk zijn ze dat bij jou al niet en is de kans op een melkallergie ook groot.. Ik heb zelf een gluten en melkallergie, en ik eet ook soja arm. Dat omdat Soja weer heel erg lijkt op melk qua allergeen, en ik daar ook niet best tegen kan.
Het eerste topic bevat erg veel informatie over gezond eten en hoe je dan de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt, het tweede topic is het bijbehorende kletstopic
Ijzertekort en bloedarmoede is namelijk goed te voorkomen met de juiste voeding.. Misschien is het wat voor je, voor als je van de pillen af bent? Het komt eigenlijk neer op zorgen dat je zoveel mogelijk groenten eet, gedoseerd fruit eet, de juiste vetten binnenkrijgt en het liefst (bijna alleen maar) langwerkende koolhydraten, áls je koolhydraten eet. Van suikers kun je ook moe worden.