Plaats dit voor een kennis die het even niet meer weet.
Situatie: Thuiswonende kennis 30+ Moeder is aan het dementeren, kan niet meer voor zichzelf zorgen, groot gedeelte zorg komt op schouders van mijn kennis.
Werkloos, is hier echt niet blij mee maar kom in deze tijd maar eens aan de bak. De ene afwijzing naar de andere, denk dat het komt omdat ze al langere tijd geen werk heeft en dat zie je toch terug op iemands CV. Inkomen op dit moment krantenwijk ongeveer 300,- per maand. Haal hier de vaste lasten vanaf: (zorgverzekering - telefoon - internetabonnement - auto tanken - sparen) blijft er 50,- in de maand over. De 50,- die er nog overblijft is om aan haar vader terug te betalen omdat die nu de wegenbelasting van de auto voorschiet. Ze heeft een excel sheet gemaakt zodat ze precies kan bijhouden hoe het er financieel ervoor staat en is hier super secuur in.
Ze komt nu eigenlijk nergens meer, dus ontspanning is er eigenlijk niet omdat er geen geld is.
Mantel zorg bestaat idd, mantel zorg kan wel maar 1 persoon krijgen. Verder weet ik dat het niet erg veel is. Hoe en wat zou ik precies niet weten, denk dat google je al een heel eind kan helpen.
lenaa_tje
Geplaatst: 16-05-12 11:25
Ik geloof dat de verzorgende vergoeding van het svb 200 euro per jaar is. Dit kan je aanvragen bij het svb en daarvoor moet de zorgvrager een handtekening zetten (nu weet ik niet hoe dat zit met dementerend enzo) Verder heeft de zorgvrager wel een indicatie nodig. Het bedrag is dus heel minimaal... verder hebben verschillende zorgverzekeraars wel speciale arrangementen voor mantelzorgers (weekendje weg met andere mantelzorgers etc.) om zo de mantelzorger even te ontzien.