ik ben hypermobiel en vroeg me af of nog meer mensen op bokt er last van hebben? ik zelf heb er veel last mee omdat daardoor mijn voeten 'verkeerd' staan en dus niet zonder pijn lange afstanden kan lopen of sporten. daarom mag ik ook paardrijden
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. Maar hier zijn al meerdere topics over geweest, dus even de zoekfunctie gebruiken
De manier waarop ik mijn vingers soms hou vindt hij verschrikkelijk
Ook de manier waarop mijn voeten liggen als ik gewoon ontspannen op mijn rug lig is best wel vreemd.
Sjintoo schreef:Hier nog iemand die hypermobiel is, vooral in de enkels en rug. Enkels sla ik regelmatig om (vaak zonder veel erg, maar een enkele keer toch serieus verstuikt), en rug is regelmatig geblokkeerd.
Dat knakken herken ik ook, tegenwoordig als ik me uitrek knakt mijn borstbeen.

phormicola schreef:Sjintoo schreef:Hier nog iemand die hypermobiel is, vooral in de enkels en rug. Enkels sla ik regelmatig om (vaak zonder veel erg, maar een enkele keer toch serieus verstuikt), en rug is regelmatig geblokkeerd.
Dat knakken herken ik ook, tegenwoordig als ik me uitrek knakt mijn borstbeen.
Dat heb ik nu ook al een tijdje ja! De vervelendste knak vind ik die in m'n heup, die is heel hard en 'diep' zeg maar
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen hinder ondervind van m'n hypermobiliteit. Behalve die ene keer toen ik per ongeluk m'n knie ontwricht had op de wc. Die heb ik zelf weer terug gezet en daarna heb ik nog 3 maanden met een voetbal van 'n knie rondgelopen
Echt raar. En als ik die knak niet 'doe' dan heb ik ook het gevoel dat mijn heup niet goed zit.
Heel dof ofzo.
Heb jij ook dat het dan niet goed voelt als je die knak niet laat knakken?
(klinkt nogal raar
) 
Als ik m'n arm neerleg en dan iets teveel naar achteren ga zitten, dan zit die schouder helemaal los in z'n gewricht. Dát voelt pas smerig/irritant en probeer 'm maar eens terug te rammen 
)
.
.
.