tekenbeet jeukt met klein bultje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

tekenbeet jeukt met klein bultje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 07:09

2 dagen geleden kwam ik er tijdens het douchen achter dat ik een teken had opgelopen, waarschijnlijk na het aaien van mijn kat. Hij was nog heel klein en plat waardoor ik het in eerste instantie niet herkende als teek, en gewoon tussen mijn vingers vandaan veegde met m'n andere hand. Dit lukte niet zomaar waardoor ik er achter kwam dat het een teek was, maar toen had ik hem er al afgehaald.

Nu heb ik 2 dagen later een klein bultje die ontzettend jeukt... Is dit normaal? zou misschien het hoofdje er nog in zitten, ondanks dat hij er maar kort heeft gezeten (maar lang genoeg om zich vast te zetten)

ik kon er op internet nauwlijks wat over vinden en het ene antwoord was in strijd met de andere...

aslo

Re: tekenbeet jeukt met klein bultje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 07:22

Als de teek vast heeft gezeten, is tijdelijke jeuk en een bultje heel normaal. Op schrijven waar de teek gezeten heeft en de plek in de gaten houden. Als de kop er nog in zit, kun je dit meestal wel zien. Donker puntje. Heb dit een tijd geleden gehad en de HA heeft de kop er toen uitgehaald.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 07:28

oke bedankt! :) dat stelt me gerust

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 07:30

Je hoeft je niet ongerust te maken, maar je moet het wel in de gaten houden!! Idd, zoals aslo zegt even noteren wanneer je die teek had, zodat je later eventueel na kunt gaan hoe of wat.