Ineens veel last van pols

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjee12

Ineens veel last van pols

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 22:11

:wave:

Sinds een dag of 2 heb ik ineens een rare pijn in mn pols. Geen idee waar het vandaan komt, naar mij weten niet gestoten ofzo.
De pijn komt te voorschijn bij bepaalde bewegingen, zoals het draaien van de hand of van mn arm, zoals bijv. een snoepje geven, die beweging doet oa zeer, maar ook soms, niet altijd, als ik hem gewoon stil houd of geen bewegingen maak. Maar net als typen (nu) heb ik er geen last van, een andere keer misschien weer wel..
Het is een rare pijn, het steekt/prikt.. Geen idee hoe ik het uit moet leggen :Y) De pijn zit vooral bij die bobbel, maar dan daaronder, meer richting de hand. Het is niet dik, blauw of warm oid, er is dus niks aan te zien.

Ik ben niet zo iemand die voor elk klein dingetje naar de HA gaat, dus ben benieuwd of een bokker weet waar het vandaan komt of wat (spier/pees?)het kan zijn. Ik loop nu wel 2 dagen met verbandje om voor extra ondersteuning en probeer 2x op een dag even te koelen.

Als het blijft zal ik toch naar de dokter gaan :)

Thats_Me

Re: Ineens veel last van pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 08:07

Zal vast gewoon overbelast zijn. Heb je er misschien op geslapen. Ik zou niet met een verbandje gaan lopen. Dat helpt toch niet en je spieren moet het het zelf opknappen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 08:34

Verband eraf. Daar worden je spieren alleen maar slap van.
Klinkt als overbelasting. Beetje rustig aan doen en dan is het zo weer over.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:00

Denk idd dat het overbelast is. Heb je lang achter de computer gezeten? Of rare/zware bewegingen gemaakt?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:00

ik heb het ook regelmatig.

Bij mij ontstaat het door overbelasting, met name omdat ik door overbelasting in mijn rechterpols een ganglion heb. Dat is een ingekapselde vochtophoping rond het gewricht die druk uitoefent op de zenuwen, dat gaat dan zeer doen en straalt uit naar de hand richting de vingers. Hoogstwaarschijnlijk is de bobbel aan de hand die zeer doet ook groter als in de hand die niet zeer doet.

Ik kan om die reden me zelf al jaaaaren niet op een muurtje heisen of zo. Ik kan als ik de hand die zeer doet plat neerleg en daar mijn gewicht op laat leunen, dan doet het zeer. Kan dat dus gewoon niet. Maar normaal is dat de enige beperking, het is maar af en toe dat zeer kleine bewegingen al zeer doen zoals jij nu beschrijft.

Ganglion kan wel weggehaald worden, oa door het inspijten van iets in de bubbel, waardoor het vocht zich oplost, maar bij mij kwam het weer terug. Ze kunnen het ook operatief weghalen, maar ik las dat ook dat weer vaak terug komt, dus dat vind ik veel te veel gedoe.

Ik heb het zelf maar gewoon opgegeven. Ik heb gewoon geaccepteerd dat ik op die manier geen gewicht op mijn handen/polsen kan hebben. Verder doet mijn pols nu eens in de zoveel tijd (elke paar maanden?) op dezelfde manier pijn als jij nu beschrijft. De kleinste beweging doet zeer. Als je doorgaat en het niet ondersteund zal de pijn langer aanhouden. Ik heb uiteindelijk een polsbrace aangeschaft (zo'n ding die lijkt op een skate polsbeschermer zeg maar) en zodra mijn pols zeer gaat doen draag ik dat ding. Die immobiliseert de beweging van mijn pols waardoor het niet meer zeer kan doen. Meestal trekt de pijn dan met een dag of 2 a 3 weer weg.

Als je iets van skate polsbeschermer in huis hebt, zou ik die proberen te dragen, zeker als je echt dingen gaat doen, want dan maak je onberekende bewegingen, die het alleen maar erger maken uiteindelijk. (is mijn ervaring). Voor ik een echte goede polsbrace had (die dingen kosten nogal wat) deed ik het ook gewoon met een polsbeschermer van het skaten en dat hielp ook wel goed.

Ik heb geen idee of jij ook een ganglion hebt hoor, maar je moet de bulten van je pols maar eens vergelijken of er 1 groter is en als je er op bepaalde manieren op drukt, of je daarmee dan dezelfde pijn opwekt als die je nu voelt.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 11:08

Bedankt voor de reacties!

Ik denk idd dat het overbelasting is geweest, gister dagje rustig aan gedaan en d pijn is nu veel minder :j

Met drukken doet het geen zeer en ook is de ene niet dikker dan de ander. Als de pijn terug komt zal ik zeker naar een HA gaan, want dat klinkt niet fijn!

Bedankt :)