Hallo Bokkers,
Ik ben een meisje van nog maar amper 14 en ik loop nu al met mijn rug te klooien.. Vorige week zondag ben ik gevallen van mijn paard. Na de val voelde ik al meteen een schok in mijn rug, maar ben er gewoon terug opgekropen en verder gereden. Ik had wel wat pijn, maar al bij al viel het mee. De rest van de week was ik wat stram in mijn bovenrug en zat het helemaal verkrampt bij het zitten, maar het viel nog mee. Maar dan, donderdag, had ik redderszwemmen.. Je moest dus zo'n zware pop uit het water tillen, zware ringen omhoog tillen en medeleerlingen vervoeren. En dit was de druppel.. Sindsdien is het dus weer erger. Ik wist geen houding te houden in de klas, je moet natuurlijk netjes op je stoel blijven zitten, maar mijn rug verkrampte zich helemaal.. Ik kan niet lopen zonder pijn (is vooral met zijn momenten), stappen wel. Vandaag een kort ritje te paard gedaan. Stap ging, galop ook, maar ik reed in verlichte zit zodat ik zo min mogelijk klappen kreeg. Maar draf! Ik hing helemaal naar voren en verging van de pijn.. Ik kon niet deftig rijden, terwijl mijn houding meestal een van mijn goede 'troeven' is.
Ik ben nog niet naar een arts geweest, alhoewel men moeder het al had over een kraker.. Ik maak dit topic om graag misschien wat ervaringen op te doen. Ik heb trouwens altijd wel wat last van mijn rug gehad, maar nu is het toch een tikkeltje erger.