Slotjesbeugel plaatsen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Slotjesbeugel plaatsen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 07:40

Hoihoi

Ik ben 26 en krijg volgende week voor het eerst een beugel....

Een slotjesbeugel, nu hoor en lees ik overal 'creepy' verhalen hahaha
En ben zowiezo al een schijterd bij de tandarts e.d! ;)

Heeft iemand nog tips?

Ik ben instructrice en moet die middag gewoon lesgeven... Kan dit gewoon? :D

Enne afvallen van het niet goed kunnen eten is geen optie ik ben al dun genoeg!
Daar ook graag tips voor?

Thanks!

Sica
Moderator Over Paarden

Re: Slotjesbeugel plaatsen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:46

Ik heb vroeger ook slotjes gehad, en zo erg is het niet hoor! Laat je niet bang maken door verhalen. Als er één bang is voor de tandarts ben ik het wel en ik heb het ook doorstaan ;)

Ik kon gewoon alles eten, al was een appel een beetje lastig met afbijten.
Had hooguit een dagje wat pijn als ze dat ding aan hadden gedraaid, maar nooit zo erg dat ik niet kon werken of naar school kon.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:46

Hoi.
Ik heb ook +/- 3 maanden geleden een beugel laten plaatsen. In mijn geval zou ik geen les kunnen geven die middag, aangezien het best wel pijn doet. Maar het kan ook dat het bij jou anders is. Waar je rekening mee moet houden is dat je de dag daarna nog het meeste pijn hebt.
Succes!
(Ik hoop voor je dat je vla lust, want veel meer zul je niet kunnen eten) :+

Celly1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:47

Bij mij deed het de eerste dag wat zeer, mede omdat je de druk goed voelt op je tanden.
Je krijg als hij is geplaatst wax ( als je dat zo schrijft :+ ) en dat moet je wel echt op de blokjes smeren als je scherpe randjes voelt, anders ligt voor dat je het weet je wang open.
Ik kon wel gewoon normaal eten, en kauwgom bleef er bij mij ook niet in vast zitten.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:50

Heb zo rond mijn 30ste ook een slotjes beugel laten plaatsen. Viel me ontzettend mee. Ja de eerste paar dagen wat gevoelig, maar prima te doen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:55

Ik heb ook een slotjesbeugel gehad. De druk ervan kan inderdaad een beetje zeer doen maar ik vond het hartstikke meevallen. Het werd pas irritant toen ik elastiekjes van m'n kiezen naar m'n hoektanden kreeg :+ maar dat deed ook geen pijn, was alleen vervelend want als ik m'n mond te ver open deed knapte ze :')

Maar alleen vla kunnen eten vind ik wel een beetje vreemd.

Owja ik weet niet of dat bij jou hetzelfde is, maar ik mocht geen kauwgum en ook geen drinken met prik erin.

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:03

Il heb er nu zelf 1. Totaal geen last van en ik eet alles. Wel een gouden tip van de ortho meegekregen: arnica van dr. vogel. Dat is een homeopatisch geneesmiddel tegen kneuzingen en blauwe plekken. Helpt vooral de eerste paar dagen supergoed, je merkt er dan veel minder van!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:04

Nou ik had er zoveel pijn van maar mijn tanden waren ook echt heel raar want mijn twee hoektanden zaten helemaal boven op mn tandvlees dus die werden gelijk naar beneden getrokken dus dat deed bij mij heel pijn.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:07

Ik heb vroeger een beugel gehad en ik kan mij dus helemaal niet herinneren dat het plaatsen pijn deed.

Ik heb er weinig last van gehad. Alleen als die "aangtrokken" werd dan had ik wat pijn in mijn tanden en last met eten, maar dat is met zachte dingen makkelijk op te lossen.

Ik vond het geen pijnen waar je echt heel erg last van hebt.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 08:41

carmenbrum schreef:
Il heb er nu zelf 1. Totaal geen last van en ik eet alles. Wel een gouden tip van de ortho meegekregen: arnica van dr. vogel. Dat is een homeopatisch geneesmiddel tegen kneuzingen en blauwe plekken. Helpt vooral de eerste paar dagen supergoed, je merkt er dan veel minder van!

Is dat in druppelvorm dan? Thanks voor de tip!

Celly1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:56

Warbling schreef:
Owja ik weet niet of dat bij jou hetzelfde is, maar ik mocht geen kauwgum en ook geen drinken met prik erin.

Dat is denk bij iedere orthodontist het geval omdat je dan witte vlekken op je tanden krijgt.
En dat is bij mij duidelijk te zien dat ik het wel deed :+

Owja TS, als je geen fluoride spoeling er bij krijgt, kan je er misschien om vragen.
Je hebt dan geen kans op witte vlekken op je tanden waar de blokjes zitten.
Zelfs nu gaan de vlekjes bij mij nog weg door die spoeling.
( zit in een fles en moet je met recept ophalen bij de apotheek)

_Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 09:02

Ik heb sinds kort ook een beugel, aan het begin deed het wel pijn. Het was meer een irritant drukkent gevoel. Eten ging echt niet de eerste 2 weken, maar ik viel daar niet door af. Nu doet het helemaal geen pijn meer, alleen heb ik nog wel altijd last van blaren in m'n mond.

Ik denk dat je die middag gewoon les kan geven, alleen dat zal wel pijnlijk zijn.

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 09:09

Bonny4life schreef:
carmenbrum schreef:

Is dat in druppelvorm dan? Thanks voor de tip!

Kun je zelf kiezen; druppelvorm of tabletvorm.
Ik heb druppelvorm, kun je gewoon door drinken heen doen ;)

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 11:56

Bedankt! Zie goede tips voorbij komen en zal t vast overleven haha.. Altijd ff spannend zo iets ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:09

je overleeft het echt wel hoor :j ik heb bijna 2 jaar een slotjes beugel gehad en alleen de eerste dag/dagen is het gevoelig, maar paracetamol helpt daar wel bij :j en als eten pijnlijk is, maak je toch gewoon een lekkere stevige maaltijd soep klaar? Ik heb ook wel eens brinta gegeten om toch genoeg binnen te krijgen als kauwen na het aandraaien te pijnlijk was :)

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:13

ik heb er ook 1 gehad. alleen boven, onder had ik een andere beugel. ik heb er vrij weinig last van gehad. in het begin wel wat blaren maar niet zo heel erg. het viel me reuze mee. alleen jammer dat mijn gebit er na de beugel nog veel slechter van geworden is dan er voor.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:41

Ik heb er meer dan 5 jaar mee rondgelopen en het went heel snel :) Zoals hierboven al gezegd werd, was het de eerste dagen inderdaad erg gevoelig en je moet wat gewoon worden aan al dat ijzer in je mond. Je wangen kunnen wel wat gevoelig worden door dat ijzer dat tegen de binnenkant van je mond schuurt, maar als het goed is geeft je orthodontist je wat kneedbare wax mee die je op scherpe hoekjes kan duwen. Dat scheelt heel veel, dus als je het niet mee krijgt, zeker om vragen :j

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:49

Bonny4life schreef:
Bedankt! Zie goede tips voorbij komen en zal t vast overleven haha.. Altijd ff spannend zo iets ;)

Als mensen er dood aan zouden gaan zouden ze geen beugels meer plaatsen.
Haha grapje hoor, komt goed!

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:51

Is niks aan de hand hoor! Ik heb hem nu bijna 1,5 jaar, en echt nog nooit echt pijn gehad ofzo!
de 1e paar x voelde je het wel flink als er een nieuw draadje in zat, het trekt dan een beetje maar
verder; helemaal niks! Bij mij is het allemaal heel goed gegaan, en hij mag er 14 juni uit! :D succes!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:54

Ik heb mijn slotjesbeugel ong. 3 jaar gehad en daarvoor nog een buitenboord beugel ong.
jaar a anderhalf jaar. Hij is een half jaar toen ik mijn beugel had. Maar in het begin heb
je wel last van je beugel en is het gevoelig, maar het went snel. Maar tijdens het plaatsen
heb je er geen last van. Ik zal wel even beetje labello of vaseline van tevoren op je lippen
smeren want je zit wel eventjes met je mond open. Je overleeft het wel vast echt mee. Succes!
Laatst bijgewerkt door Ludique96 op 11-05-12 13:57, in het totaal 2 keer bewerkt

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:55

ik had er de eerste dagen flink last van, kauwen kon ik niet dus even klein weekje overgegaan op pap,yoghurt,soep dat soort dingen. elke keer bij het verwisselen van het draad had ik weer 1 dag last, maar dag erna kon ik alles weer eten!

alles went :j
enne.... geen brocolli eten (kreeg het er zo moeilijk tussen uit :+ )
en ook apserger gingen vast zitten :')

Die kneedbare wax werkt heel goed!! echt omvragen :j

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:55

Die van lippencreme is een goede, mijn ortho is namelijk niet zo zacht :') mn lippen scheuren altijd voor mn gevoel, in tegenstelling tot de assistentes die het altijd heel voorzichtig doen!

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:02

Van het plaatsen voel je niks.
Je hebt de eerste dagen inderdaad een drukkend gevoel in je mond, maar dat is het ook wel.
Die wax heb ik nooit gebruikt :n

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 21:53

Thanks allemaal

Jammer dat ik ook lees van iemand met slecht resultaat.

Bij mij zal het ook afwachten worden want eigelijk moet ik een kaak operatie omdat ik erge overbeet heb... Maar zag die operatie absoluut niet zitten.. Alle 4 de verstandskiezen moeten er dan zowiezo uit omdat op die plek m'n kaak doorgezaagd word en omdat ik al zo'n schijterd ben vond ik het niet echt waard hoop ik dat de slotjes al veel kunnen doen.. Ht zijn vooral m'n voortanden waar ik me enorm aan erger!
Laatst bijgewerkt door Bonny4life op 11-05-12 22:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:04

Ik heb tot 1,5 jaar een beugel gehad, nu bijna een jaar vanaf (ben 38). De eerste vier dagen vond ik van al die tijd het ergste. Wennen aan dat ding dat tegen je lippen aan drukt, de druk van je tanden, na 2 dgn nam ik een asprine in vanwege hoofdpijn en dat deed mijn mond ontzettend veel goed. Ik dacht wel van 'dat had ik eerder moeten doen' Na vier dagen werd het minder en na 7 dagen was ik helemaal gewend. Ik had allemaal vloeibare dingen in huis gehaald als voorzorg, dat was ietswat overdreven. Aardappelpuree, gekookt eitje en spinazie a la creme gingen prima (even een eettip tussendoor)

Na het aandraaien was het wel eens een paar uurtjes vervelend. De wax om de slotjes waar je last van kan hebben helpt erg goed. Ik heb geen spijt gehad dat ik het op latere leeftijd gedaan heb, zou het zo weer doen. Pijn/ongemak vergeet je, het resultaat niet :)

Sterkte, hopelijk is de beugel genoeg om je verdere operatie's te besparen. (ken trouwens twee, ook 'oudere' mensen waar ook tegen gezegd werd operatie en dat bleek helemaal niet nodig te zijn)