Omdat er (volgens mij) geen topic over loopt en ik wel wat tips kan gebruiken, hier een topic over het trainen en de voorbereidingen voor deelname aan een triatlon.
Ik doe op 2 september a.s. (waaah, dat is al best snel) mee aan een 1/8ste triatlon: 500 m zwemmen, 22,5 km fietsen en 5 km hardlopen.
Ik heb een poosje best fanatiek hardgelopen, dat moet ik wel weer gaan oppakken. Fietsen maak ik me niet zo'n zorgen over en zwemmen ben ik afgelopen vrijdag mee begonnen.
Ik wil tot begin augustus 1 keer per week zwemmen en 1 keer per week fietsen en / of hardlopen. In de maand augustus wil ik de trainingen dan wat opvoeren. Zou dat voldoende zijn?
Zijn er mensen die al eens eerder (eenmalig) aan een triatlon hebben mee gedaan?
Ik heb ook nog wel wat vraagjes over de kleding namelijk. Zwemmen doe je in een badpak, daarna gewoon een fietsbroekje, shirt en fietschoenen aan? En dan tussen fietsen en hardlopen wisselen van schoenen? Mijn dilemma is dat er ik een sportbh toch wel onmisbaar vind voor het hardlopen
, wanneer trek je dat ding aan?Zijn er nog andere tips en trics waar ik rekening mee moet houden?
Ik zou het leuk vinden over jullie ervaringen te lezen en als er meer mensen zich gaan voorbereiden op een 1/8ste of 1/4e (of hele?!) triatlon, zou ik het ook leuk vinden onze trainingsvoortgang hier te delen!
Ik ben benieuwd