Plotselinge stuitjespijn zonder vallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_moi

Plotselinge stuitjespijn zonder vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 18:29

Hoihoi,

Sinds gistermorgen heb ik ineens behoorlijk last van mijn stuitje. Zitten doet pijn, bewegen doet pijn, en doorzitten op de pony is eigenlijk niet te doen. Lichtrijden gaat, maar alleen wanneer ik iets meer naar voren ga zitten, heel vervelend natuurlijk. Maar het meest vervelende vind ik dat het zo plotseling is komen opzetten.
2 jaar geleden ben ik wezen snowboarden waarbij ik heel vaak en heel hard ben gevallen en zelfs niet meer normaal kon lopen van de pijn, maar heb toen wel de hele week nog doorgegaan omdat ik moest van me zelf. Heb er toen nog een week of 6 last van gehad na die tijd. Dit is weer helemaal over gegaan.

Maar nu heb ik dus weer onverklaarbare stuitjes pijn. Heeft iemand enig idee hoe dit kan worden veroorzaakt, en nog handiger, wat ik er tegen kan doen? :)

Essie73
Hoofdmoderator

Re: Plotselinge stuitjespijn zonder vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:32

Ik heb dat jaren geleden ook gehad, ben er zelfs mee naar de huisarts geweest. Die dacht dat ik mijn stuitje gekneusd had. Hoe dat zomaar kon, kon hij ook niet verklaren. Na een aantal dagen kreeg ik een dikke plek op mijn stuitje. Wat bleek, ik had een fistel ontwikkeld. Hoop voor jou dat dit het niet is. Ze hebben de fistel uit moeten snijden bij mij, zodat de onsteking eruit kon. Was niet grappig.

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:33

ja dat had ik vandaag ook ineens, dus volg dit topic eventjes.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:36

Wat toevallig, hier klaagde mijn man vorige week over. Er was voor de rest niks gebeurt. Nu is het weer over.... Wat het was, weten we nog niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:36

Wat vervelend! Ik heb dit zelf ook gehad een poos geleden. Erg veel last van gehad. Mijn dokter zei dat het best kan dat dit toch een scheurtje kan zijn, ondanks dat het plotseling is ontstaan.
Bij mij is het (na een poos) vanzelf over gegaan. Er valt volgens mij niet veel aan te doen, behalve rust houden. (ik weet natuurlijk niet of ik hetzelfde heb gehad als jij, maar aan een gebroken/gekneusd stuitje is ook naast rust houden niet veel te doen geloof ik.)
Sterkte!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:38

Ik heb dan vaak net even verkeerd op een stoel gezeten, iets te ver achterover geleund (in relaxstand zitten) waardoor er teveel druk op mijn stuitje kwam en dat wat beurs werd.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:40

Welkom bij de club! -O-
Ik heb het sinds November en eigenlijk gaat het sinds eind maart met vlagen goed, maar ik merk wel als ik veel aan het doorzitten ben geweest/anders gespannen op mijn paard heb gezeten, dat het slecht gaat. Zo heb ik maandag een buitenrit gemaakt en mijn paard was een beetje druk omdat we vooral gestapt hebben door het ontbreken van het zadel bij degene die mee ging en ik heb er nou nog steeds best veel last van.

Ik ben er ook mee naar de dokter geweest en die zei vooral veel bewegen. Het helpt wel iets, maar ook niet denderend. Als het echt je stuitje is, kon het alleen opgelost worden met een injectie, zei de dokter.

Edit: Bij mij kwam het ook vanuit het niets. 's middags heerlijk gereden en 's avonds begon het een beetje pijn te doen. Maar zoals ik ben, gewoon doorgaan en dus de volgende twee dagen ook gereden, daarna een tijd niet gereden.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:15

Ik heb het ook, uit het niets. Bij mij doet het erg zeer op het moment dat ik wil opstaan nadat ik heb gezeten. Gelukkig geen last tijdens rechtstaan of paardrijden. Kan een irritatie zijn.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:45

wow we kunnen dus wel het stuitenkneuzenclubje oprichten haha

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:53

Ik heb het ook. Al ruim 2 jaar ondertussen. Te lang zitten in mijn houten boot, op een harde stoel zitten, iets te ver onderuitgezakt zitten of een slecht bed leveren sowieso pijn op. Lang fietsen kan trouwens ook niet.

Bij mij komt het door een erg licht scoliose (vergroeiing rug) waardoor mijn stuitje ook scheef staat. Ik heb er van de ene op de andere dag last van gekregen en het is nooit meer over gegaan... Maar ja even bewegen en het zakt vaak wel weer weg. Ik trek me er gewoon niets van aan, ben 15 dus niet zeuren is mijn opvatting :+ Maar het zal nooit echt meer goed komen. Heb alleen al jaren rug/nek/stuitje klachten. Dus dan moet je ook wel

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 20:49

Zo de zere-stuitjes-club is opgericht bij deze! Meer mensen dus met deze klachten. Arme ons!

Hier trekt het nu wel iets weg gelukkig, maar het blijft aanwezig, ff afwachten dus...
Ik heb ook ergens gevonden dat chiropractie zou kunnen helpen om de pijn te verminderen... :) Wie weet dat ik toch weer naar de chiro zou moeten dan.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:55

ik heb het ook gehad.. bij mij kwam het van mijn rug een geknelde zenuw.. moest rusten,spuiten en pijnstillers nu is het een kleine 6maanden goed gegaan en nu krijg ik weer last..

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:16

Zoek eens op coccygodynie...

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:32

Chiro ben in ook geweest. Zat extreem vast (had hij nog zelden meegemaakt := ) en het helpt! Bij mij tijdelijk, maar vaak permanent.

Edit: heb je last van hypermobiliteit? Dat is bij mij de voornaamste reden hierdoor komt namelijk ook de vergroeing. Mijn banden zijn niet sterk genoeg om alles op zijn plaas te houden. Naar de sportschool en sterker worden is dan een goede oplossing.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:08

Ik meld me ook! Ik heb wel hypermobiliteit en 2 jaar geleden hebben de dokters ontdekt dat mijn onderrug al veel te ver gesleten is voor een 22-jarig persoon.

Pijnstillers kan ik niet nemen omdat de lichte pijnstillers niet helpen en van de zware pijnstillers krijg ik maagonstekingen. Naar een osteopaat gaan blijkt ook heel goed te helpen, maar dat mag ik niet vanwege mijn hypermobiliteit en de versleten rug.

Oplossing: accepteren en ermee leren leven _/-\o_

Ik doe wel oefeningen om mijn rug te verstevigen, dat is het enige wat mij kan redden. Ben wel moeten stoppen met paardrijden, maar dat ging toch sowieso niet anders. Van zodra ik 5 minuten op een paard zat, sprongen de tranen in mijn ogen van de pijn. (niet overdreven, ik begon gewoon te huilen, maar koppige ik wou toch steeds opnieuw proberen, want "misschien doet het vandaag geen pijn!")
Het werd zelfs zo erg dat mijn benen zich op bepaalde momenten gewoon vastzetten. Als ik op een stoel zat, kon ik niet meer rechtstaan, moest ik een tijdje wachten tot het weer vanzelf los ging. (leuk als je op school zit en de les is voorbij :o )Als ik op dat moment rechtstond, moest ik snel iets vastgrijpen omdat ik dan bijna op de grond viel van de pijn. (het lijkt dan alsof er iemand achter je staat en plots een mes net naast je stuitje in je rug steekt, dus je schrikt je een ongeluk)
Nu ik ben gestopt met paardrijden, is dit gelukkig voorbij, maar de dagelijkse pijn is er wel nog.

Ik hoop in ieder geval dat jij er wel vanaf raakt!