we inderdaad samen kinderen krijgen. Drie maanden geleden ben ik gestopt met de pil en
hopelijk worden we straks verrast en blijft de ongezelligheid uit
Wij zijn 23 en 24 jaar, 7,5 jaar samen en wonen 4 jaar samen, inmiddels in onze 2e koopwoning
(eerst een opstap koophuis en nu een stap vooruit sinds januari: nieuwbouw hoekwoning) waar we van plan zijn
lange tijd te blijven wonen. Ik ben Gastouder van beroep en vang dus kinderen bij mij thuis op 4 dagen
in de week.
We weten al lange tijd dat we samen kinderen wilden in de toekomst, en een ruim half jaar/ drie kwart jaar
geleden hadden we samen zoiets van dat het toch wel erg kriebelde. Ik wil natuurlijk niet dat het een 'bevlieging' is,
en heb nog even gewacht maar 3 maanden geleden hebben we samen besloten dat ik zou stoppen met de pil en
we 'het wel zouden zien'.
Ik hoor en lees verschillende verhalen; sommige waren met 1 of 2 maanden al gelijk zwanger, andere met een ongeveer een jaar. Ik slik nu sinds 2 weken foliumzuur. Verder hebben we nog geen onderzoeken gedaan of het uberhaupt mogelijk is,
we laten het eerst voorlopig op zijn beloop
Op de mobiel heb ik de applicatie LoveCycles gedownload die je cyclus bijhoud. Je ziet precies wanneer je weer ongezellig moet worden, de dagen dat je niet zwanger kunt worden en je vruchtbare dagen. Vind het zelf wel prettig een beetje een richtlijn te hebben. Ik ben erg benieuwd of er bokkers zijn die ook besloten hebben om zwanger te willen worden, wellicht kunnen we er
gezellig met elkaar over kletsen en ervaringen/tips over uitwisselen. Het lijkt me zo geweldig én om de zwangerschaps
test te doen en af te wachten wat de uitslag is en hoe we ons dan voelen
Wat is nog even wil zeggen is dat ik echt geen mensen voor het hoofd wil stoten die helaas geen kinderen kunnen krijgen. Ik ben erg blij met de stap die we nu hebben genomen en vind het ook spannend. Het lijkt me leuk om hier
over te praten en hoop van harte dat wij gezegend zijn

. En al de misselijkheid, overgeven, vermoeidheid en bekkenpijn zijn het me nu al zo waard!
.