Vandaag ben ik gestart met mijn zoveelste poging om mezelf af te leren om op mijn nagels te kluiven. Ik doe het heel extreem en naast de nagels gaan vaak hele stukken vel van mijn vingers eraf. Slechte gewoonte die ik er maar niet uit krijg. Ik heb al van alles geprobeerd: overal een vijl neerleggen om vervelende haakjes weg te vijlen, bite-ex, nagellak, kauwgum kauwen, maar niets helpt.
Vandaag ben ik naar zo iemand geweest die je nagels verzorgt en heb ik met het schaamrood op mijn kaken gevraagd wat ze aan die verschrikkelijk lelijke vingers van mij konden doen. Ze schrokken behoorlijk toen ze de schade zagen en hun eerste oplossing was natuurlijk dat ik eigenlijk acrylnagels zou moeten laten zetten. Nou is dat en heel erg duur en ik weet zeker dat ik ook daar aan ga knauwen, dus geen oplossing. In overleg met de mensen daar toen maar besloten dat ik de komende maanden iedere week of twee weken kom voor een manicure waarbij ze mijn nagels en de velletjes errondheen weg halen en glad maken. Ik heb na de eerste behandeling voor het eerst in weken niet het gevoel dat er losse velletjes rondom mijn nagels zitten en door de lak die ze erop hebben gesmeerd zien mijn nagels er zelfs nog wel redelijk uit nu.
Nu wordt het een uitdaging om tot volgende week woensdag niet te bijten/vijlen of andere schadelijke dingen met mijn nagels te doen.
Welke bokkers willen samen met mij de uitdaging aan gaan om nu echt van het nagelbijten af te komen?