Stoppen met nagelbijten, wie doet er mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Stoppen met nagelbijten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 12:37

Vandaag ben ik gestart met mijn zoveelste poging om mezelf af te leren om op mijn nagels te kluiven. Ik doe het heel extreem en naast de nagels gaan vaak hele stukken vel van mijn vingers eraf. Slechte gewoonte die ik er maar niet uit krijg. Ik heb al van alles geprobeerd: overal een vijl neerleggen om vervelende haakjes weg te vijlen, bite-ex, nagellak, kauwgum kauwen, maar niets helpt.

Vandaag ben ik naar zo iemand geweest die je nagels verzorgt en heb ik met het schaamrood op mijn kaken gevraagd wat ze aan die verschrikkelijk lelijke vingers van mij konden doen. Ze schrokken behoorlijk toen ze de schade zagen en hun eerste oplossing was natuurlijk dat ik eigenlijk acrylnagels zou moeten laten zetten. Nou is dat en heel erg duur en ik weet zeker dat ik ook daar aan ga knauwen, dus geen oplossing. In overleg met de mensen daar toen maar besloten dat ik de komende maanden iedere week of twee weken kom voor een manicure waarbij ze mijn nagels en de velletjes errondheen weg halen en glad maken. Ik heb na de eerste behandeling voor het eerst in weken niet het gevoel dat er losse velletjes rondom mijn nagels zitten en door de lak die ze erop hebben gesmeerd zien mijn nagels er zelfs nog wel redelijk uit nu.
Nu wordt het een uitdaging om tot volgende week woensdag niet te bijten/vijlen of andere schadelijke dingen met mijn nagels te doen.

Welke bokkers willen samen met mij de uitdaging aan gaan om nu echt van het nagelbijten af te komen?

Maureen95

Re: Stoppen met nagelbijten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:48

Ikke! Ik ben een hele erge nagelbijter. Ik bijt mijn nagelS, teennagels(ja ik ben niet zo lenige n toch lukt het me) en ik haal de velletjes en de nagelriemen die bijt ik ook weg. Ik heb iedere dag wel bloedende vingers. Dan zuig ik en bijt en dan nog meer bloeden. Bytex helpt niet en nagellak ook niet. Ik eet dan de nagellak eraf :)

Dus ik ga vanaf vandaag niet meer nagelbijten.
Dus ik doe mee

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:59

Ik ben ook een vreselijke nagelbijter, vooral bij stress. Zelfs acrylnagels helpen niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:14

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:09

doe mee :D

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:16

Ik doe zeker mee :j

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:17

Ik ben sinds 3 weken nagelbijter-af. Was het helemaal beu, ben van de een op de andere dag gestopt, en zie mn nagels met de dag opknappen.. nu pas zie ik in hoe ver ik mn nagels kapot had gebeten! Kom op allemaal, jullie kunnen het!

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:44

Hier nog zo'n bijterd! :Y) Doe het al sinds m'n 4e. Een paar weken terug ben ik gestopt en ik had het op zich best goed volgehouden, totdat de proefwerkweek begon. En nu dus de examens. Ik heb mezelf dus weer even toestemming gegeven om te bijten.
Wat bij mij helpt is doorzichtige nagellak opdoen. Dan heb ik op de een of andere manier veel minder snel de neiging om te bijten.

Amanda_T, heb je dan niet dat als je ze lang laat groeien, je meteen al heel veel wit randje krijgt zeg maar?
Daar heb ik namelijk snel last van, als ik m'n nagel een week ofzo laat groeien lijkt het relatief een gigantisch wit randje te hebben. Echt heel lelijk. :+

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:17

ik wil ook stoppen,
collega is nu 2 weken gestopt.

haar geheim, 1x per week even baden in chloor ( daarna goed afspoelen) iedere ochtend bite ex erop en in de avond even insmeren met olijfolie..
en haar nagels zijn nu al super mooi...

ik ga morgen ochtend beginnen

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 08:03

Bite-ex knauw ik dus gewoon doorheen :P.
Dag 2 van het stoppen: ik ben nog steeds blij met de manicure, mijn nagels zien er mooi uit en er zitten eigenlijk geen losse velletjes omheen. Ik moet heel stiekem toegeven dat ik 1 los velletje er nog af heb gebeten, maar verder niets. DUs het gaat goed hier :D

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:13

Ik doe ook meee! Met behulp van bitex en eigenlijk vooral tege mezelf zegge niet doen was het 3/4 weken gelukt tot praktijk examen begon :( ik ga nu begiNnen! En proberen met de rest van me examens van me nagels f te blijven! Ga er meteen bitex op doen nu!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:18

Er loopt momenteel al een actief topic over stoppen met nagelijkbijten: [MW] Wie doet er mee? Stoppen met nagelbijten!
Het is dan ook niet de bedoeling er nog een topic naast te openen. Vandaar dat ik hier een slotje plaats en jullie naar het andere topic verwijs.