Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
) waarbij er bij mij zo'n kracht aan te pas was gekomen na een val van een paard tegen een houten schot, dat niet alleen mijn banden helemaal door waren, maar ook mijn sleutelbeen echt helemaal óp mijn schoudergewricht lag. Ze hebben dit geopereerd waarbij er een stuk van mijn sleutelbeen is weggezaagd (zodat het niet meer over mijn schoudergewricht 'wreef' wat pijnklachten veroorzaakte) en ze hebben bestaande hele banden losgemaakt en door mijn sleutelbeen heen (gaatje gemaakt
) weer vastgezet.
Het herstel na de operatie was pijnlijk, ze hadden ook flink zitten wroeten aan zenuwen waardoor een deel was uitgevallen en een deel extreem gevoelig was (idee van stroomstoten bij beweging) Ik kan best een pijntje hebben, maar heb toch wel regematig mijn tanden op elkaar moeten zetten.. Het herstel verliep verder heel prima, en toen ik na 4 weken voorzichtig mocht gaan 'ronddraaien terwijl ik met mijn lijf richting de grond hing', kon ik eigenlijk alles weer
*nou ja, met mate* Beetje zoeken, aanpassen maar ik ben (helaas) van het grenzen zoeken. 
Mocht je nog iets willen weten, je mag altijd pb'en

Citaat:De diagnose: Spiertraining of een operatie.
Nou doe ik al een half jaar aan training in de sportschool en, voor een vrouw ben ik enorm sterk. Echter heb ik nu weer last van mijn schouder en als het zo doorgaat zit het echt mijn sporttraining en op sommige punten ook mijn leven in de weg.
dus dat komt we'll goed. Mijn training is recentelijk aangepast, dus als het goed is begin ik nu met het trainen van de juiste spieren, ik zal het nog even aankijken en daarna tot een beslissing over gaan.