Huismiddel tegen koorts.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Huismiddel tegen koorts.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 18:20

Hallo iedereen!

Kwam net thuis van het werken en tref mijn vriend aan in bed met hoofdpijn. Volledig bezweet, heeeeel erg warm en zegt dat hij het heel koud heeft. (met een dekbed en twee fleecedekens) Echte koorts-syndromen dus. Nu heb ik helaas niets in huis, geen thermometer, geen aspirine, nog geen dafalgan. -O-

Wel heb ik best veel soorten thee, waaronder kamille, kruidenthee.. Meneer weigert overigens wel te drinken, maar daar zorg ik wel voor. ~~}>

Ik heb gehoord dat koude kompressen rond de voeten kunnen helpen? Wie heeft er nog meer tips?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:32

De meeste supermarkten zijn tot 20.00u open elke avond en die verkopen paracetamol

anders misschien HAP contacteren.

edit: lekkere zinloze post als je in zwitserland woont :o?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:34

Als de temperatuur niet te hoog oploopt lekker laten koortsen helaas kan je dus ook geen temperatuur meten en zoiets leen je niet even bij de buren.

Rust is denk ik het enige wat helpt.

marlies85

Re: Huismiddel tegen koorts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:49

azijnsokken. sokken gedrenkt in azijn en hem die laten aantrekken

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:52

Koorts heeft een functie, dus inprincipe zou ik die niet remmen tenzij het echt 40,5 °C + wordt..

Gewoon lekker slapen en morgen een thermometer kopen :D

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:56

marlies85 schreef:
azijnsokken. sokken gedrenkt in azijn en hem die laten aantrekken

hahahahaha, are you kidding??
Hoe zou dit moeten helpen?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:27

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 17:23

Heel erg bedankt iedereen voor de snelle reacties! Heb hem uiteindelijk met veel moeite azijnsokken kunnen laten aantrekken en twee grote koppen thee laten drinken. Vanochtend was het al veel beter. :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:17

beterschap voor je vriend!

Ik heb vorige week met koorts gelegen en was niet grappig! Ik heb paracetamol + ibuprofen genomen tegen de koorts, wist niets anders te bedenken :)

Ik vind het wel te grappig, sokken in azijn/citroensap.... hoe is iemand daar op gekomen?! :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:22

Ik vind t ook vrij bizar, azijnsokken maar als het werkt waarom niet?
Overigens moet je koorts niet te snel willen remmen, want het heeft wel een functie. Je lichaam stookt de temperatuur op om de ziekteverwekkers beter te kunnen bestrijden. Verlaag je de koorts te snel dan belemmer je het lichaam in zijn natuurlijke manier om zich te herstellen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 18:53

@Marley: Dankje! Idd als je zo nadenkt is het vrij raar, je hebt gelijk vraag me af wie ooit heeft bedacht: hé ik heb koorts, nu ga ik mijn sokken in azijn dompelen. :')

@Mars: Dit klopt zeker! Echter heb een vrij slechte ervaring met het feit dat laatste zomer hij ook al koorts heeft gehad, zijn ouders hadden ook geen thermometer en waren op vakantie. Na 2 dagen aandringen is hij naar de huisarts gegaan. Resultaat was 41 graden koorts... Dit is zelfs gevaarlijk en normaal gezien moet je dan eigenlijk naar het ziekenhuis. Toen ik dit hoorde ben ik best geschrokken.

Mijn vriend is helaas echt een koppig iemand als het gaat om ziek zijn, het duurt 'lang' voordat hij actie onderneemt, zelfs met aandringen van anderen.