Paarse Armen/Handen. Wie heeft het nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Paarse Armen/Handen. Wie heeft het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 18:15

Hallo,

Ik had vanmiddag mijn praktijk examens tekenen en toen viel het mijn docent op dat ik hele erge paarse handen
en armen had. Ondertussen vind ik dit 'normaal' want heb dit heel vaak, maar begin nu toch wel even te twijfelen
of het wel zo normaal is. Moet zeggen dat het ook wel heel erg was vanmiddag. Mijn handen zijn ook heel snel ijskoud.
Mijn hele armen en handen worden wanneer ik het koud heb paars en op een gegeven moment begin je ook rode vlekken te zien.
Wanneer je op mijn hand drukt verschijnt er wit en dat gaat langzaam weer weg. Terwijl dat gelijk weg hoort te gaan toch?

Nou kunnen hier verschillende redenen voor zijn en ga daarom morgen maar voor de zekerheid even naar de dokter,
je weet maar nooit.

Zijn er meer mensen die dit hebben?

YMJArabians

Re: Paarse Armen/Handen. Wie heeft het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:22

Ik heb het tijdens mijn werk in de zorg wel meerdere malen gezien. Is zéker een bezoek aan de huisarts waard ;)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:23

Ik heb er ook wel eens last van maar dat komt bij mij omdat het gewoon slecht doorbloed is.
Maar ik zou gewoon naar de dokter gaan want dan weet je het gewoon zeker...

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:39

Ik heb er ook wel eens last van. In de winter bijna dagelijks.. De huisarts vertelde mij dat ik erg dunne aderen heb in armen, handen en vingers. Daardoor is alles slecht doorbloed. Kan er verder weinig aan doen, behalve dat ik nooit moet beginnen met roken, maar dat was ik toch al niet van plan :Y)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 07:59

Dankjulliewel :)

Ik heb het fenomeen Raynaud. het kan zijn dat dit een symptoom is van reuma en daarom moet ik voor de zekerheid even bloedprikken. Maar hij denkt dat dit een hele kleine kans is omdat ik verder geen klachten heb van reuma.

Fijn bloedprikken, dat word weer een hele dag half ziek zijn :+

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:05

Ik heb het ook en ben verder kern gezond, zomer of winter maakt voor mij ook niet uit. In allebei de seizoenen kan ik het hebben.

Schijnt trouwens sowieso te zijn dat vrouwen een slechtere doorbloeding hebben in hun uitstekende ledenmaten.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:15

Ik heb er ook last , als het nu hoogzomer is , kan ik nog steeds steenkoude voeten & handen hebben hoor.
ook ik loop altijd met '' vogelpootjes '' rond ..
haha ja zo noem ik het maar ;)

Heb ook een slechte doorbloeding .. gewoon veel bewegen krijg je het vanzelf warm :-)