Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Pascal schreef:Nou mijn knie plopt wel vaak ja, dan heb ik het gevoel dat er een luchtbel in zit.. en zodra die 'knapt' kan ik weer normaal lopen.
Miriam91 schreef:Pascal schreef:Nou mijn knie plopt wel vaak ja, dan heb ik het gevoel dat er een luchtbel in zit.. en zodra die 'knapt' kan ik weer normaal lopen.
Dat had ik vroeger ook weleens, heb het laatst voorgelegd aan mijn fysio waar ik ook loop ivm knieklachten en die keek mij heel vreemd aan. Een luchtbel in je knie?? Maar zo voelde het inderdaad wel. Het enige wat hij kon bedenken is dat je knieschijf dan niet helemaal mooi op de plek glijdt. Ik heb er nu overigens geen last meer van.
Ik denk trouwens dat als je arts geen foto's wil laten maken dat een operatie al helemaal niet te regelen is. Ik zou dan eerst gaan voor een MRI regelen

TurdusMerula schreef:En dat was ook specifiek voor deze klacht?
Merkte je verschil, was er vooruitgang of bleef het gelijk?
Heb je dit al eens met je fysio besproken?
Ik heb het idee dat ik een deel van het verhaal mis.
Wil je in dit topic alleen tips voor het wel kunnen krijgen van een kijkoperatie?
Ik neem toch aan dat er een reden is dat ze dat niet doen.
TurdusMerula schreef:En dat was ook specifiek voor deze klacht?
Merkte je verschil, was er vooruitgang of bleef het gelijk?
Heb je dit al eens met je fysio besproken?
Ik heb het idee dat ik een deel van het verhaal mis.
Wil je in dit topic alleen tips voor het wel kunnen krijgen van een kijkoperatie?
Ik neem toch aan dat er een reden is dat ze dat niet doen.
MarliesV schreef:Tja, ik ben niet zo van de operaties maar in een soortgelijke situatie ben ik ook altijd afgewimpeld. Ze konden niets zien, niets vinden, rust houden enz. Na jaren gebakkelei op die manier heb ik ook op een kijkoperatie aangedrongen en ik ben achteraf blij dat ik dat heb gedaan.
Bij mij bleek de achterzijde van mijn knieschijf kapot te zijn. De pijn werd veroorzaakt door los kraakbeen dat zich 'klem' zette tussen mijn knie en niet gezien kon worden op de scans/foto's ed.
Na het verwijderen van dit losse kraakbeen en het glad maken van mijn kapotte knieschijf was ik bijna geheel van de pijn af. De arts gaf nog aan: ik snap niet dat jij zo lang met pijn hebt moeten lopen, dit was niet nodig geweest.
6 jaar later was het weer mis, blijft een zwakke plek, ben opnieuw (toen zonder zeuren) geopereerd en loop inmiddels al weer heel wat jaren rond met nauwelijks pijn. Moet geen erg intensieve draaiende dingen doen (lees, aerobic, badminton ed) maar verder gaat het goed en kan ik er prima mee leven.
Van mijn kant dus, als je echt denk dat je alles er aan gedaan hebt dan zou ik toch aandringen op een kijkoperatie.