Hooikoortspilletje tegen netelroos?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke89

Hooikoortspilletje tegen netelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 21:08

Wie kan mij helpen?
Ik heb ontzettend last van netelroos en word echt gék van de jeuk!
Ik heb B12 tekort en kreeg daar elke 2 maand injecties voor, de bijwerkingen daarvan waren puistjes en netelroos. Sinds een tijdje zijn mijn injecties vervangen door tabletten. De puistjes zijn al minder maar de van de netelroos blijf ik last houden.
Nu is het de laatste week toch wel op z'n ergst, ik last dat het helpt om dat hooikoortspilletjes te slikken, ik dacht baat het niet dan schaadt het niet.
Maar nu mij vraag wie heeft er ervaring met hooikoortspilletjes slikken tegen de hooikoorts en welke pilletjes slikte jullie toen?

Alvast bedankt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:11

Pilletjes met ceterizine erin zijn vrij verkrijgbaar. Je kan ze dus gewoon kopen en het uitproberen. Ik gebruik levoceterizine op recept, tegen pollenallergie. Geen idee of het helpt tegen netelroos.

Nienke89

Re: Hooikoortspilletje tegen netelroos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 21:45

Bedankt ga morgen eens bij de apotheek kijken, zo erg als vanavond heb ik nog nooit gehad. Zelfs m'n tong en gehemelte zwellen nu op...

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:37

Ik heb nu 2 jaar last van netelroos, ik slik elke dag aerius. Dit krijg ik wel op dokters recept.
Dit verminderd wel de 'aanvallen' maar het blijft nooit weg helaas. :n

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:56

Je zal misschien inmiddels wel al wat hebben, maar zoniet je kan gewoon ceterizine of loratadine kopen bij de drogist of apotheek. Merken als Allerfree bevatten dit ook, maar met een merknaam erop betaal je je scheel terwijl het merkloos goed te betalen is :)

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 10:25

Bedankt voor de reacties!
Het werd zo erg dat ik toch maar even naar de dokter ben geweest, heb nu creme en pilletjes gekregen daar zou het weer over van moeten gaan.