Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Sporten waarbij ik veel moet rennen, bijvoorbeeld, betekent gewoon binnen 2 weken pijn. Dan valt er direct al heel veel af. Ik weet dat wandelen/fietsen niet door een bos hoeft, maar ik zeg het natuurlijk niet voor niets - hier in de wijk heb ik geprobeerd, en bij zonnig weer vind ik 't wel oké maar anders echt niet. Het is geen leuke wijk, niks te zien, en weinig routes die ik kan lopen. Dan nog kán het natuurlijk wel, maar het maakt de drempel dusdanig hoog om te gaan dat ik het niet doe. Ik moet er wel voldoende plezier uit halen..
Da's het enige wat ik kon verzinnen wat fysiek kan en wat ik waarschijnlijk echt leuk ga vinden. (en het is geen 'ik denk dat ik het stom ga vinden' hoor, heb 't allemaal geprobeerd en zoals gezegd, vorig jaar fietste ik veel meer, dus omgeving speelt daarin echt een rol)
Cantheon schreef:Probeer niet meteen te beginnen met kickboksen, grote kans dat dat behoorlijk tegenvalt door je nu slechte conditie en dat is echt killing voor je motivatie. Stel samen met iemand een schema op met wat je gaat doen (en begin dan echt heel erg makkelijk), zodat je iedere keer weer een overwinningsgevoel krijgt (zie je wel, dit kan ik!) en beloon jezelf ook regelmatig met iets leuks als je je bijvoorbeeld 2 weken aan het schema gehouden hebt of een mijlpaal bereikt hebt (let op, niet belonen met een dagje niks doen, de beloning mag niets te maken hebben met sporten of 'lui' zijn). Zo zul je merken dat je conditie verbeterd en je meer vertrouwen krijgt in je eigen kunnen.