Afvallen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MD_Triumph

Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 09:47

Even een vraagje, val je echt zo snel en meer af door niet te snoepen (ook geen chips en koekjes etc.) en geen alcohol meer neemt?

Als iemand hier ervaringen mee heeft hoor ik het graag!

ik ga 10 juli op vakantie en wil tot die tijd minimaal 5 kilo afvallen en als het kan iets meer.. ben nu 1.70 en weeg 68.. net iets te veel voor mijn gevoel dus.. Is dit haalbaar?

ik hoor het graag van jullie :)

A_nouk

Re: Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:53

Er zijn genoeg afvaltopics hier op bokt, even de zoekfunctie gebruiken.
Daarnaast wanneer je echt overdadig snoept en alcohol drinkt kan dat helpen.

Echter is het wijzigen van je eetpatroon veel beter als nu even 2 maanden gezonder gaan eten om straks lekker in je bikini rond te gaan lopen..

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 09:54

Jaa maar die topics gaan vaak over echte dieeten enzo, dat heb ik nou ook weer niet nodig :P vroeg me gewoon af of het effectief is om niet meer te snoepen en geen alcohol te drinken (ook al drink ik dat nauwelijks)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:00

Als je dat nu al nauwelijks drinkt: nee, dan val je daar niet vanaf. Veel groene & fruit eten, frisdrank laten staan en water drinken en daarnaast regelmatig bewegen is de slimste manier, lijkt mij.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:00

Als je veel snoept zal het wel resultaat geven :j
Wanneer je gewoon netjes 3 keer per dag eet en niet overmatig snoept en alcohol gebruikt, netjes iedere dag wat beweging krijgt zal het wenig effect hebben ;)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 10:03

ik snoep echt mega veel... als mijn moeder een pak koekjes meeneemt is ie meestal de zelfde dag/dag erop al op.. Zelfde is met snoep dat is ook zo op als het voor mn neus staat. Ik sport wel 2 tot 3 keer per week, zumba/aerobics en steps .. en ik heb mezelf al 10 keer voorgenomen om niet te snoepen en dat hou ik dan een week vol :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:03

Uithoudingsvermogen heb je wel nodig, anders zal je niet afvallen...

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 10:06

klopt.. Ik zal thuis eens een goed voorstel doen, als ik afval dat ik een paardje krijg :))

denk alleen niet dat ze daar intrappen ;(

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:07

Tjah met opgeven kom je er niet ;)

Trouwens vind ik wel dat je een mooi gewicht hebt, ik kan er jaloers op zijn..

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 10:08

Ja de mensen om mij heen zeggen dat ze me echt NIET te dik vinden, mijn ouders daarentegen vinden dat ik wel wat kwijt mag.. Het zit gewoon echt op mijn benen en kont.. als ik nu in een bikini loop voel ik me alles behalve zeker

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:09

Dan zlu ik eens beginnen met wat trainingen van de specifieke spiergroepen :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:09

Lekker gaan hardlopen ;) goed voor je conditie, buikspieren, billen en benen!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 10:10

Jaa, vanavond weer lesje bodycontour, gericht op de BBB, billen benen en buik!

ik haat het als mensen alles kunnen eten zonder dat ze ook maar iets aan komen ~~}>

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 10:10

hardlopen kan ik echt niet.. snelwandelen met mijn hond vind ik dan nog beter :P hardlopen heb ik 1 poging geprobeerd en dat vond ik echt verschrikkelijk... hoewel ik weet dat dat wel goed is!

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:19

Bij mij heeft het wel gewerkt. Ik ben nu een aantal weken ook op deze manier bezig en ik ben door minder te snoepen (niet helemaal niks meer, want wil dit gewoon voor altijd vol kunnen houden) en wat meer meer op te letten op gezondere varianten van wat ik eet, nu van 69 naar 65 gegaan.
Ik wil uiteindelijk naar ongeveer 60, daar zal ik misschien iets meer moeite voor moeten doen, maar over het algemeen scheelt het dus zeker wel.
Daarnaast beweeg/ sport ik wel veel. Deed ik altijd al, alleen doe ik er nu ongeveer om de dag been/buik en armspier oefeningen bij. En Zumba helpt mij erg, dat geeft mij echt motivatie. En verder sta ik ook vaak wel even een half uurtje voor de tv (muziekclips) te dansen :p
En ik drink veel groene thee, ik heb het idee dat dat ook werkt. En daarnaast water, drink nog maar heel soms een sapje of iets anders.

Succes!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 10:23

Ja groene thee drink ik eigenlijk al heel lang ipv gewone.. Helpt ook wel volgens mij!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:09

Helemaal niet snoepen maakt het lastig, want je blijft er toch naar verlangen en vroeg of laat geef je -meestal- toe. Beter is om jezelf grenzen te stellen. Eén koekje en geen drie, één handje snoepjes en dan de zak wegleggen. En je daar ook echt aan houden. Dan hou je 't veel langer vol. :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:11

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:21

Ja dan moet die 5kg lukken als je stopt met snoepen en alcohol denk ik
probeer lekker veel fruit en groente te gaan eten!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:24

Stoppen met snoepen maar wel op meerdere momenten per dag eten. Dus niet ontbijt-middageten-avondeten maar ook tussen deze tijden door iets eten. Denk daarbij aan een appel, of een stuk ontbijtkoek. Als je daarbij meer gaat drinken (gewoon een fles voor je neus zetten en constant een slokje nemen, niet miepen maar doen :+) en je blijft zo bewegen als je nu doet moet het volgensmij wel lukken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:25

Michh16 schreef:
klopt.. Ik zal thuis eens een goed voorstel doen, als ik afval dat ik een paardje krijg :))

denk alleen niet dat ze daar intrappen ;(

Eh... ik denk dat het ze thuis weinig kan schelen of jij je prettiger in bikini voelt met 5kg minder :D

Onthoud; afvallen doe je ALTIJD voor jezelf!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:45

Ik denk dat minder snoep en alcohol en wat meer beweging wel zal werken maar in totaal-ontzegging geloof ik niet zo. Je moet het ook volhouden. Je gaat afvallen als je wat minder calorieen inneemt dan je verbruikt en je blijft op gewicht als dat in balans is dus ik zou zeggen.. gewoon alles een beetje minder. Als je daarnaast wat meer beweging in je dagelijkse bezigheden integreert dan zijn (en blijven) die 5 kilo er zo af! Maak het jezelf niet te moeilijk :-)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:46

__Marije__ schreef:
Stoppen met snoepen maar wel op meerdere momenten per dag eten. Dus niet ontbijt-middageten-avondeten maar ook tussen deze tijden door iets eten. Denk daarbij aan een appel, of een stuk ontbijtkoek. Als je daarbij meer gaat drinken (gewoon een fles voor je neus zetten en constant een slokje nemen, niet miepen maar doen :+) en je blijft zo bewegen als je nu doet moet het volgensmij wel lukken.

Je snoept vaak omdat je tekorten hebt aan bepaalde vitaminen of aan zout.

Gespreid over de dag eten (cracker, fruit), elke dag een half uur bewegen (mag ook gewoon een half uur wandelen zijn). Snoep niet meer in huis halen (wat niet is kun je niet eten) en aan de thee of water (thee zonder suiker ;) )

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 17:33

Bedankt voor de tips allemaal!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:38

Stoppen met snoepen kan al heel effectief zijn, een beetje oppassen met suikers en koolhydraten en vet.
Ik laat momenteel de drop en de chocolade staan, neem geen mueslirepen, koeken etc en ik doe magere vleeswaren op braad (rookvlees/kipfilet/kalkoenfilet). Tussendoor eet ik ivm de suikers momenteel ook geen fruit maar simpel een stuk komkommer. Verder gebruik ik zoveel mogelijk produkten die zo min mogelijk bewerkingen hebben ondergaan en liefst geen pakjes en zakjes want daar zit veel troep in.