Neurofeedback therapie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Neurofeedback therapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 22:36

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft? Hoor er de laatste tijd meerdere goede verhalen over, vind het heel boeiend hoe het werkt en wil graag weten of het wat voor mij is. De verzekering vergoedt het niet, dus wordt een duur grapje, maar als ik van mijn (ADD)klachten af kan komen, zou dat natuurlijk fantastisch zijn. :)

antje_vip

Re: Neurofeedback therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:51

Is dat zoiets dat je een klipje op je oor krijgt die je hartslag meet, en dat je dan op een scherm kan kijken of je een rustige hartslag hebt? Dat heb ik namelijk gehad alleen voor mij werkte het niet.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 15:44

Nee, ik denk dat dat cardiofeedback is, neuro heeft te maken met je hersenen.. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:47

Ik ga het even volgen hoor.

Wat ik zelf wel al doe is bachbloesem therapie, daar heb ik echt heel veel baat bij!
Maar ik ben benieuwd naar wat dit precies is, dus ik ga googelen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:57

Neurofeedback werkt erg goed, een paar kennissen van mij volgen het en die zijn er erg positief over. Het is voor ADD klachten goed aan te raden, maar je moet je wel afvragen of dit de juiste therapie voor jou is. Het werkt namelijk niet bij iedereen even goed.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:10

Ik zou het dolgraag willen proberen, maar ja, de kosten hè...
Mocht je het serieus overwegen, kan je altijd een intake doen waarin onderzocht wordt of jouw hersengolven idd afwijkingen vertonen of niet :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:04

Mijn vader heeft een bedrijf in neurofeedback. Ik heb het zelf dus ook eens geprobeerd. Je moet dan een filmpje kijken en als jouw hersengolven buiten de gezette marges komen, stopt het filmpje. Op die manier train je je brein om dus langer de aandacht vast te houden (langer op de juiste frequentie te zitten).

Dat het werkt dat weet ik. Alleen was het niks voor mij, maar goed ik wil dan ook helemaal niet van m'n ADD af. Het heeft namelijk ook zo z'n voordelen ;)