Hoort dit?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Hoort dit?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 19:45

Hooii iedereen!

Gister heeft mijn verzorgpony mij heel hard tegen de muur aan geplet (vraag maar niet verder hierover :+ ) Daarbij is mijn elleboog tegen de muur gekomen, en mijn handpalm was nog tegen mijn pony aan, en mijn pony bleef maar douwen! Toen deed mijn arm heel veel pijn en ben ik met mijn vader naar het ziekenhuis geweest. Daar hebben ze foto's van mn pols gemaakt. Er was niks gebroken, zeiden ze, dus het was gewoon een hele zware kneuzing dus dat mijn spieren en pezen teveel waren opgerekt

Maar vannochtend was mijn pols serieus 2 keer zo dik als die andere! Ook doet elke beweging met mijn hand pijn. En vingers buigen gaat wel, maar het gaat niet makkelijk. Ook heb ik niet zo heel veel gevoel meer in mijn hand.. En alles doet zo vreselijk zeer! Morgen ga ik voor de zekerheid nog even langs de dokter, maar weten jullie toevallig of dit normaal is bij een zware pols kneuzing?

Groetjesss :wave:

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:55

Ben zelf geen arts, maar het klinkt niet best allemaal. Met een rontgen foto kan je de banden en pezen niet echt goed zien - het gaat meer over de botten. Hebben ze ook een ander sort scan gemaakt waarbij ze de banden en pezen wel kunnen zien? Als het echt niet gaat qua pijn een je hebt weinig tot geen gevoel in je hand, dan misschien moet je overwegen om terug naar het ziekenhuis te gaan vanavond al. Beterschap!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:02

Ik ben een keer op straat gevallen met mijn paard, waarbij mijn been dus onder het paard terecht kwam. Op het moment zelf geen pijn, maar 's avonds wel al en de dag erna stond het ook dik en kon ik niet meer stappen. Bewegen was ook pijnlijk. Naar de dokter geweest maar was was gewoon wat verrekt en gekneusd. Nog tijdje last van gehad maar is vanzelf weg getrokken.
Ook nog eens de ligamenten in mijn andere enkel gescheurd en toen had ik echt een olifantenpoot. Vreselijk pijn ook. Daar neigt jou geval ook naar.

Maar je kan zien hoe het morgen is en wat de dokter er van zegt. Misschien stuurt die je wel door naar het ziekenhuis.

Esmee_RS

Re: Hoort dit?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 20:11

@orlys_dream nee ze hebben geen mri gemaakt :P

@katyatje wat zijn ligamenten??? :P haha ik ga morgen ff naar de dokter en anders word het maar gewoon afwachten...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:13

Wisseldouche en hooghouden, een kneuzing kan idd een flinke verdikking geven.
Banden en pezen zijn moeilijk te zien bij een flinke zwelling, dus wss kan de dokter ook niets doen.

Houdt je arm hoog en draag m eventueel in een mitella, en onder de kraan koud en warm water afwisselen, gaat je arm wel van bonken en doet even wat meer pijn, maar daarna zul je snel verlichting merken.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 20:34

CM_ schreef:
Wisseldouche en hooghouden, een kneuzing kan idd een flinke verdikking geven.
Banden en pezen zijn moeilijk te zien bij een flinke zwelling, dus wss kan de dokter ook niets doen.

Houdt je arm hoog en draag m eventueel in een mitella, en onder de kraan koud en warm water afwisselen, gaat je arm wel van bonken en doet even wat meer pijn, maar daarna zul je snel verlichting merken.

Oke dankje! :D Ga het straks ffies proberen

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:58

Volgens mij is dit best normaal bij een zware kneuzing. Onthoud ook dat een kneuzing meer pijn doet dan een breuk.
Waarschijnlijk voel je je hand minder omdat je er steeds minder mee doet en het meeste bloed al naar je pols gaat.

Maar bezoekje aan de dokter kan nooit kwaad.