Ervaringen IPL gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Ervaringen IPL gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 08:45

Ik twijfel erg om IPL te gaan doen (definitieve ontharing). Ik lees op internet zoveel wisselende reacties dat ik me afvraag of het geen weggegooid geld is. Wie heeft er ervaring, hoeveel behandelingen heb je gehad, ben je tevreden met het resultaat en is het pijnlijk?

kaatje77

Re: Ervaringen IPL gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:18

Ik lees ook even mee, lees ook veel tegenstrijdige verhalen :o
Dus, kom maar op met ervaringen uit eerste hand :Y)

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:24

Ik laat sinds 2 jaar mijn bovenlip IPL'en en vind het erg fijn!
Het is wel zo dat je echt gedurende een lange periode (ik nu 2 jaar) ermee bezig bent maar de haartjes worden dunner, het wordt minder en ze zijn lichter.
Pijn doet het niet, al ligt dit wel aan de sterkte waarop het apparaat is ingesteld voor jou. Ook ruik je dat de haartjes verbranden.
Voor de bovenlip is nog geen vijf minuten de tijd nodig, voor armen, benen ed zal het uiteraard langer duren.
Wat ikzelf een klein nadeel vind is dat je 10 dagen voor de IPL en 10 dagen na de IPL niet in de zon mag komen omdat dan de aanmaak van je pigment wordt gestimuleerd en je donkere vlekken kan krijgen. Niet echt charmant boven je lip..... En als de haartjes weer gaan groeien moet je ze afschreren, niet epileren! Ook moet je er dan rekening mee houden dat je niet in de week voor de IPL scheert want dan heeft IPL geen zin, het licht gaat via het haartje naar de wortel.
In de zomer doen ze dan ook geen IPL behandeling ivm de zon.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik ze graag!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 10:30

hoeveel behandelingen heb je gehad en hoeveel moet je er voordat je definitief haarloos bent (op 1x per jaar herhaling na)

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 08:17

Ik ben zoals gezegd nu 2 jaar bezig en heb iedere 6 weken een behandeling, met uitzondering van de zomer.
VOlgens mij duurt het wel even voordat je echt haar vrij bent, ik denk toch wel zeker 3 jaar. Dit komt omdat ieder haartje in een ander groeistadium zit bij de behandeling en IPL is alleen werkzaam als het zich in een bepaald groeistadium bevindt.
Je merkt wel heel snel resultaat. Al na de eerste keer worden de haartjes dunner en groeien minder snel.
IPL werkt trouwens het beste op donker haar. Lichte haartjes kunnen ze hier niet mee weghalen, dus blond werkt helaas niet...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:08

Er zijn al een aantal topics over dit onderwerp voorbij gekomen:
[MW] Iemand ervaring met oksels laseren?
[MW] Overbeharing laseren

Ik heb er zelf goede ervaringen mee, ook al duurt het idd lang. Hoe effectief de behandelingen zijn is ook enorm afhankelijk van je huid- en haartype. En ook je hormonen hebben er invloed op. Zo kan het bijv. zijn, dat als je zwanger raakt of overgaat op een andere pil oid, er ineens allemaal inactieve haarzakjes actief worden en/of je haar zwaarder wordt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:11

Ik heb IPL gehad bij mn oksels, hartstikke leuk in het begin maar nu is alles weer terug. Je ziet niet dat ik ooit behandeld ben, vond het idd zonde van mn geld dus ik ga er niet meer aan beginnen. Pijnlijk vond ik het trouwens niet.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:50

het is niet pijnlijk maar wel op bepaalde plaatsen. heb mijn bikinilijn laten doen en dat is best even slikken soms.
grootste deel is nu weer terug. ik heb 6 behandelingen gehad en het zou daarna weg moeten blijven.
ik zit in een kliniek die 10 jaar garantie geven dus komt het terug maak ik gewoon weer een afspraak en halen ze het weer weg. ben benieuwd of het ooit helemaal wegblijft.

haartjes worden wel veeeel dunner en je trekt ze er zo uit, het doet du zeker iets.

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:54

Ik heb het vorig jaar gedaan maar het is absoluut niet definitief. Nu staat mijn oksel haar er gewoon weer helemaal en toen ik het regelmatig deed( 1x in de 6 weken geloof ik) was het minder maar niet weg.
Bij mij deed het trouwens verschrikkelijk veel pijn!

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:03

bij mij voelde het alsof ze heel zachtjes een elastiekje tegen je huid aan schoot, niet vanaf een afstand maar vanaf dichtbij:P
hoe lager ze in de liesstreek kwam hoe harder het elastiekje ging zeg maar.
ze hebben verschillende standen op zo'n apparaat, wellicht stond hij bij jou te hoog? resultaat zou dan sneller moeten zijn maar is wel pijn lijden

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 15:52

bedankt voor de reacties maar ik vind het dan denk ik toch zonde van mijn geld als het toch weer terug komt.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:11

Ik geef dit topic even een schopje omdat ik zelf ook bezig ben met IPL.
Ik heb afgelopen week mijn 8e behandeling gehad voor schaamstreek en oksels.
De eerste keer had ik echt iets van whoo na een paar weken na behandeling echt een paar kalere plekjes. De laatste behandelingen lijken echt helemaal niks uit te halen. Het lijkt in de tussentijd misschien zelfs wel weer sneller/dichter te groeien.