Afvallen: eiwitrijk, koolhydraat-, kcal- en vet arm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Tamadine

Afvallen: eiwitrijk, koolhydraat-, kcal- en vet arm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 20:29

Beste allemaal,

Ik zag dat er een topic was voor afvallen middels bovenstaande methode. Echter is hier niet meer in gepost sinds 2011. Vandaar dat ik dit topic maar even open.

Wie is er hier specifiek bezig met bovenstaand dieet? Aangezien ik echt soms met vragen zit zou ik een specifiek topic wel fijn vinden.

Ikzelf volg nu ruim 4 dagen het Hippro dieet. Helaas wel aan de prijzige kant, maar goed, ik moest toch wat en ik kan het heel goed volhouden. Niet 1 keer gezondigd nog. En dat terwijl ik dus een eetstoornis heb dat dus nu goed in te houden is.

Momenteel ben ik ruim 8 kilo kwijt. Gaat dus wel erg lekker.

Ik zou bijvoorbeel ook graag mensen horen die er al een langere tijd mee bezig zijn en wat hun ervaringen zijn op langere tijd. Was na het dieet het gewicht ook vol te houden? Hoe lang heb je het gedaan? Hoeveel ben je afgevallen? Ben je er nog mee bezig? Wat voor dieet volg je precies? etc etc.

Ik hoor graag van jullie.

pinuts

Re: Afvallen: eiwitrijk, koolhydraat-, kcal- en vet arm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:35

ik zorg er gewoon voor dat ik elke dag sport, en verantwoord eet. Dus veel groente en fruit, en geen vette dingen:) En dat gaat prima

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 20:35

Dus je volgt geen dieet volgens bovenstaand principe?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:39

Dat topic is geloof ik naar de huiskamer gegaan! Pb f_Orumster ( als het goed is) even :j die heeft vast de link voor je

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 20:40

Beste, bedankt, ik had dat andere topic idd inmiddels ook gevonden en ook berichtje in geplaatst.
Thnx.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:41

ik snap het principe niet helemaal..? Ik eet bewust vetarm etc omdat je anders niet afvalt.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:43

Ik probeer mij aan het bovenstaande dieet te houden :j
Wel let ik op mijn koolhydraten voordat ik ga sporten, want die heb ik dan nodig!

Ik kan je echt aanraden om krachttraining te gaan doen. Krachttraining zorgt er namelijk voor dat je meer calorieën verbrandt over de gehele dag. :j

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 20:44

Nou met dit dieet moet je extra eiwitten innemen zodat je tijdens het afvallen je spieren etc niet aan spreekt (crashen dus) en daarnaast moet je heel alert zijn op koolhydraten...
En natuurlijk zal je altijd goed op moeten letten, maar goed, dit betreft een specifiek dieet en als je daar gaan doen mee hebt, snap ik niet helemaal waarom je reageert (verder niet banketstaaf bedoeld hoor)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:45

heb je een link voor me waarin duidelijk is welk dieet je precies bedoelt? ben er benieuwd naar:)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 20:46

NiKip schreef:
Ik probeer mij aan het bovenstaande dieet te houden :j
Wel let ik op mijn koolhydraten voordat ik ga sporten, want die heb ik dan nodig!

Ik kan je echt aanraden om krachttraining te gaan doen. Krachttraining zorgt er namelijk voor dat je meer calorieën verbrandt over de gehele dag. :j

Bedankt voor je reactie.
De eerste 3 weken van mijn dieet mocht ik niet meer gaan doen dan dat ik normaal deed. Ivm gewennig dieet etc.
Nu heb ik een hometrainer gekocht en ga ik elke dag even fietsen. Verder loop ik ook regelmatig met mn paard. Maar helaas geen tijd en geld voor sportschool ;( Komt voornamelijk door het dieet, maar daarnaast werk ik 40 u en sta ik op een doe-het-zelf stal en moet dus 2x per dag naar mn paardje.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 20:46

pinuts schreef:
heb je een link voor me waarin duidelijk is welk dieet je precies bedoelt? ben er benieuwd naar:)

Yep, natuurlijk :-)
http://www.hippro.nl/

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:48

Nou, tijdens het doe het zelven op stal doe je waarschijnlijk ook al wat krachttraining ;) Emmers water tillen en mest opruimen en dergelijke.

Er zijn ook wel simpele oefeningen die je thuis kan doen. Klinkt heel lu.llig, maar opdrukken is daar 1 van :P

Als ik morgen tijd heb zoek ik wel een paar leuke oefeningen voor je op!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 20:50

Nikip, ja dank je wel, dat zou leuk zijn :-)
Opdrukken is nog beetje lastig met mijn gewicht van 100+ kilo helaas. Maar kan altijd keer proberen. Heb ook wel 1 kilo gewichten. De 5 kilo gewichten heb ik uitgeleend aan mijn vader...