Erg aparte dromen/nachtmerries

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Erg aparte dromen/nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 18:47

Hoi Bokkers,

Al maanden lang, droom ik echt vre-se-lijk erg. :\
Van moorden tot verkrachtingen, en van zwangerschappen tot psychiatrische inrichtingen.
Je kan het zo gek niet bedenken of het komt er allemaal voorbij,
ik merk er zelf van dat het me op de één of andere manier een beetje uitput,
na zo'n droom/nachtmerrie ben ik dan helemaal van slag, maar ook echt heel erg.
Ik huil, gil en schreeuw ook zo nu en dan in mijn slaap, niet heel vaak meer.

Vannacht was voor mij wel één van de heftigste, mijn vriend bleef slapen en werd wakker omdat ik aan 't snikken was..

Is hier überhaupt iets aan te doen? -O-

Grapjasjes12

Re: Erg aparte dromen/nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 18:51

Ik had in m'n puberteit ook heel veel heftige dromen, ligt vaak aan de leeftijd :(:)
Nu ik bijna 30 ben heb ik elke nacht zeer prettige dromen :)

Je kunt voor jezelf een droomdagboekje bijhouden. Elke keer als je wakker word schrijf je meteen je dromen op. Dit brengt vaak een stukje rust omdat het dan meteen uit je hoofd is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 18:53

Dat is wel een erg goed idee, dank je wel! :)

Word er langzamerhand een beetje gek van, omdat het gewoon kei eng is.. :n

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 18:54

Het gaat over met de jaren. Ik weet dat dat nu niet helpt, maar ééns wordt het beter :)

Edit: wat je ook kunt doen is er juist positief tegen aan kijken. Zie het als een manier om jezelf beter te leren kennen (daar heb je nu de perfecte leeftijd voor). Ga op internet zoeken op droom symbolen. Als je Engels goed is raad ik je aan om het in het Engels op te zoeken, dan valt er meer te vinden.
Dan kun je je dromen voor jezelf uitleggen, er van leren en dat brengt ook weer wat rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:10

Nounou... Dat het met jou vanzelf minder is geworden/over is gegaan hoeft natuurlijk niet te zeggen dat dat voor iedereen geldt... Ik heb ook de meest bizarre dromen/nachtmerries, mijn hele leven al, en ik zie dat niet zomaar veranderen hoor. De puberteit heb ik al wel een jaar of tien geleden achter me gelaten ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:43

En wat doe jij er dan mee? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:46

Dat wil ik je via PM best een keer allemaal vertellen, maar liever niet hier in het topic :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:48

Is goed hoor :)

Ik zou gewoon niet weten waarom ik een 15 jarig meisje geen hart onder de riem zou steken, omdat er toevallig mensen zijn bij wie het niet overgaat. Bij de meeste mensen komt het na de tienerjaren echt wel tot bedaren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:49

Zou ik ook een pbtje van je mogen dan..? :)

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:16

In dat pbtje heb ik ook wel intresse :=

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:51

Herkenbaar.. maar ik denk niet dat het altijd zomaar aan de puberteit ligt :)
Heb er ook last van gehad (en soms nog met periodes) ook wat jij beschrijft. Heb toen medicatie gekregen (heftige medicatie dat wel) van mn arts en dat hielp wel. Maar had ook een hoop nare bijwerkingen hoor. Ben er inmiddels vanaf, leefsituatie is nu heel anders en dat heeft me wel geholpen..

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:53

Ik sluit me bij nativa en TS aan ik zou graag willen weten waarom het niet over zou gaan.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:55

Je kan je dromen ook in zekere zin 'beïnvloeden'. Had het ooit eens gelezen en omdat ik ook steeds enge nachtmerries had, probeerde ik het uit en na wat oefenen lukt het wel :)

Je moet je voor het slapen (wanneer je in je bed ligt te wachten tot je in slaap valt dus) heel hard focussen op bijv. een mooi verhaal, of een leuke gebeurtenis of ervaring die je hebt gehad. Als je je dat dan 'verbeeldt', begin je er na een tijdje ook over te dromen.

Misschien een beetje een vage post, maar mij helpt het wel :j

Alleen in heel stressvolle situaties of situaties waarin ik stress probeer te onderdrukken droom ik wel nog naar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:08

Ja ik heb het ook ergens gehoord van het focussen op iets, en dat je dat dan zou dromen!

Ook heb ik vaak, als ik iets kleins, iets heel kleins doe/opzoek/zie op een dag, dat daarmijn nachtmerrie/droom over gaat.
maar dan ruim 10 keer zo heftig.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:40

_Dominique schreef:
Ja ik heb het ook ergens gehoord van het focussen op iets, en dat je dat dan zou dromen!

Ook heb ik vaak, als ik iets kleins, iets heel kleins doe/opzoek/zie op een dag, dat daarmijn nachtmerrie/droom over gaat.
maar dan ruim 10 keer zo heftig.

Precies dat heb ik ook soms!

Maar het klopt echt wel dat je je er in kan 'oefenen' door je goed te concentreren. Zo droomde ik als puber dan graag heel romantische fantasiedromen en probeerde ik dat steeds :o hihi!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:44

ik heb het ook heel erg gehad
en op de een of andere manier kan ik er uit komen zeg maar
ik heb mezelf heel lang voorgehouden dat als ik 2 keer knipper met mijn ogen ik uit de droom ben en geloof me of niet het werkt echt'
als ik weer zo'n enge droom heb dan denk ik gewoon oh het is een droom,
zo raar weet ook niet hoe dit kan eigenlijk onderbewustzijn ofzo ?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:44

Waarschijnlijk zit het tussen mijn oren, maar ik heb practisch geen nachtmerries meer sinds ik een dromenvanger heb. Ik had eerder vrij erge nachtmerries en kocht de dromenvanger omdat ik hem mooi vond. Maar ik ben al jaren lang practisch nachtmerrie vrij.
Ik kan mijn dromen ook sturen. Dan droom ik iets wat de verkeerde kant op gaat en dan geef ik er een positieve draai aan. Dit lukt niet altijd, soms verzin ik dan voor het inslapen een mooi eind aan de nachtmerrie en dan valt het s ochtends allemaal wel mee;)
Een enkele keer droom ik nog naar maar de leren dat dat in een naar gebeurd kan ik sinds de dromenvanger op 1 hand tellen:)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:45

eilleen333 dat kan ik dus ook heel apart he ?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:47

Misschien denk ik te simpel, maar ook dingen van buitenaf kunnen ervoor zorgen dat je heel onrustig droomt of nachtmerries hebt. Zo gaat het bij mij vrijwel gegarandeerd mis als het te warm is in mijn slaapkamer, frisse lucht is altijd goed en zeker nu het warmer wordt niet onder je dikke winterdekbed blijven liggen als het niet meer nodig is kan helpen.

En ik weet niet of je eet voor het slapen gaan, maar ik weet dat ik van bepaalde voedingsmiddelen kort voor het slapen gaan slecht/onrustig slaap.

Maar ik herken je probleem wel, soms heb ik tijden nergens last van en soms heb ik dagen na elkaar nachtmerries, dusdanig dat ik eigenlijk niet eens wil gaan slapen omdat ik er alleen maar meer moe van wordt, erg vervelend inderdaad :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:48

little_birdy schreef:

Ik ben er heel blij mee:)
Zo kan ik alles doen en iedereen 'ontmoeten' die ik wil. Iets in mij weet hoe dat moet en sinds ik dat kan slaap ik als een roos en is slapen bijna een feestje;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:49

Dat kan ik dus echt niet. :/

Heb kei veel geprobeert..
Maar het lijkt alleen maar enger en erger te worden

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:51

eilleen333 schreef:
little_birdy schreef:

Zo kan ik alles doen en iedereen 'ontmoeten' die ik wil. Iets in mij weet hoe dat moet en sinds ik dat kan slaap ik als een roos en is slapen bijna een feestje;)

ja klopt ben er ook heel blij mee ja
het geeft een soort rust in je
wat ook helpt TS
is al je in bed ligt 3 dingen opnoemen waar je trots op bent van die dag posetieve dingen dus

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:52

Geen tv of mobiel vlak voordat je gaat slapen schijnt ook wonderen te doen.

Wat je ook kan proberen: maak in gedachten leuke verhalen terwijl je probeert te slapen. Verzin een date met Brad Pitt ofzo:p misschien dat je brein daar iets mee kan als je dan daadwerkelijk inslaapt?
Ik doe dat wel eens (geen dates met Brat Pitt dan;)) en soms gaan mijn dromen daarin door.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:55

De frisse lucht zoals alwiene ook al aan geeft helpt! lekker je raam snachts een stukje open zetten zodat je een een klein briesje voelt en je slaapt vast al een stuk beter!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:55

little_birdy schreef:
eilleen333 schreef:
[quot="little_birdy"]
eilleen333 dat kan ik dus ook eel apart he ?

ja klopt ben er ook heel blij mee ja
het geeft een soort rust in je
wat ook helpt TS
is al je in bed ligt 3 dingen opnoemen waar je trots op bent van die dag posetieve dingen dus[/quote]
Het geeft me in elk geval goede nachtrust;)
Al waren er laatst Aliens in mijn huis, en ik draaide het verhaal maar zo dat mijn familie kon ontsnappen. De ochtend erna was ik kapot van het Aliens slaan en wegrennen, maar iedereen (inclusief de hond) was in elk geval in veikigheid:p

Ik ben vrij actief als ik droom en dan kan ik daar de ochtend erna behoorlijk moe van zijn.