zeer lage moederkoek , zit met vragen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

S_R_A_H_A

zeer lage moederkoek , zit met vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 12:57

Ik ben inmiddels 16 weken zwanger en ben gisteren nog langs gyneacologe geweest. Op 12 weken was alles super oké met ons babytje, had een hoge placenta ( moederkoek),...
Gisteren bleek de placenta ( moederkoek) zeer laag te liggen en ze zei direct dat het wel eens kon leiden tot een keizersnede. Ik heb toen niet direct stilgestaan bij die moederkoek en vroeg direct of voor de rest alles oké was. Alles leek voor de rest oké te zijn. Maar nu sinds vandaag heb ik enorm veel last van harde buiken, en pijn in mijn zij. Probeer al gedurende een dag zoveel mogelijk te rusten maar ik maak me tog wel echt ongerust. We kregen ook niet meer uitleg bij die lage placenta , iemand hier ervaring mee ?

xx

benangelique

Re: zeer lage moederkoek , zit met vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:21

Bij zorgen over je wat er gebeurt met je lijf direct je vk weer bellen. Vinden ze helemaal niet gek!

verootjoo

Re: zeer lage moederkoek , zit met vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:23

Als je je er ongerust over maakt zou ik gewoon even bellen om je vragen te stellen. Is toch niet zo gek? En misschien is het wel helemaal normaal en niet erg, en dan ben je ook gelijk gerustgesteld :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:13

Een lage en voorliggende placenta kan de doorgang van het kindje verhinderen bij de bevalling, maar meestal trekt deze gewoon nog op naar boven alsje baarmoeder weer groeit. Dit moeten ze ook nog nakijken voor de bevalling.
Bij harde buiken idd lekker rustig aan doen, maar tenzij je echt weeen hebt (zeldzaam!) kunnen ze geen kwaad en zijn goed voor de ontwikkeling van de baby. Het is vrij normaal rond deze tijd, je baarmoeder gaat komende weken hard groeien. Hou ook rekening met mogelijk komende bandenpijn, meestal rond 20 weken (scherpe pijn ineens), want die rekken ook mee als je baarmoeder hard groeit.