Tips tegen de pijn om de nacht door te komen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Miran88

Tips tegen de pijn om de nacht door te komen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 22:30

Hallo bokkers,

Eerst even een vraagje aan jullie of jullie tips hebben.
Ik ben sinds het weekend heel erg verkouden. Hoesten, oorpijn en verstopte neus.
Vandaag ben ik naar de dokter geweest en die heeft mijn oren uitgespoten en hoesttabletten gegeven.

Nu heb ik sinds vanmiddag zo'n vreselijk branderig gevoel in de holtes van mijn neus.
Ik heb vandaag al 6 paracetamollen op en dit is volgens de bijsluiter het maximale.

Nu kan ik echt niet slapen van de pijn en wordt er ook licht van in mijn hoofd.

Hebben jullie misschien tips? Mag ik eventueel nog 2 paracetamollen?
Kan ik eventueel het hap bellen voor advies?

Alvast bedankt voor de reacties!!

Pauline

Re: Tips tegen de pijn om de nacht door te komen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:34

Ik zou gewoon even bellen, ik vermoed dat je slijmvlies geirriteerd is.
Misschien kan ijs helpen, of juist stoom onder de douche, dat kan ik als leek niet inschatten maar lijkt me heel vervelend voor je. Sterkte!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:47

Hoi,

jeej wat vervelend! Doet het extra pijn als je voorover buigt of gaat liggen? Klinkt als iets van een voorhoofd/bijholteontsteking. Dat kan erg vervelend zijn. Ibuprofen werkt vaak wat beter, maar dan moet je het wel in huis hebben én je hebt nu al veel paracetamol op waardoor het voor nu waarschijnlijk niet verstandig is.

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat je hiervoor een afspraak bij de HAP kan maken. Het is vervelend en pijnlijk, maar niet echt spoed. Wat je wel kan doen ik telefonisch vragen of je echt aan je maximale dosis zit van paracetamol. Misschien mag je nog wat innemen.
Ik zou morgenochtend ook direct de HA even bellen. Misschien kun je voor de nacht paracetamol met codeine krijgen o.i.d. (maakt je wat duf waardoor je beter kan slapen).

Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:52

Je mag 8 paracetamol. Dat staat niet in de bijsluiter, maar dat weet ik van toen ik in het ziekenhuis heb gelegen.
Je kan het ook wel online vinden ( als je nog iets meer zekerheid wil )
ook kan je ibuprofen erbij slikken ( combi van beiden mag )

allemaal niet heel gezond ,maar om even een zieke nacht door te komen een goede oplossing

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:54

Stomen of onder een hete douche wil ook wel even helpen!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:58

ik heb er ooit 10 tot 12 op een dag op, had zo'n pijn. En dat over 8 uur verdeeld... kon eigenlijk niet anders :o
Daarna de nacht goed doorgekomen en mijn vriend op de hoogte gehouden. Je kan gerust nog 2 innemen en 3 opzich ook nog wel. meer zou ik niet doen, was ook niet goed en gezond wat ik deed hoor :o

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:00

iboprofen en morgen naar de drogist voor cinuforce tabletten voor bijholte onstekingen dat spul werkt echt super ben er dan binnen 3 dagen af :)

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:00

Ik vind zelf de Ibruprofen beter helpen dan een Paracetamol. Misschien kun je dat proberen. Verder natuurlijk beterschap gewenst!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:09

Ik zou idd ook iets anders dan paracetamol pakken als je dat in huis hebt, paracetamol helpt meestal niet als je echt pijn hebt (iig dat is mijn ervaring ermee)

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:11

een doormidden gesneden ui op een schoteltje naast je bed leggen. opent de "ruimtes" en geeft je daardoor ook meteen meer lucht

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 05:06

Bedankt voor de reacties. Had helaas alleen paracetamol in huis. Heb er uiteindelijk nog 2 genomen en heb heel even geslapen. Straks om 8 uur dokter weer even bellen. Ben niet kleinzerig, maar het is gewoon zo'n vervelende pijn zelfs achter mijn ogen doet het zeer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 05:42

Dat klinkt idd als de holtes. Daar kun je goed van wakker liggen. Idd 8 paracetamol mag.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 05:48

Even iets halen bij de drogits voor voorhoofdholteontsteking/sinus. Werkt echt heel goed. Ik heb 2 weken geleden 3 dagen ziek op bed gelegen. Was ook heel verkouden, hoofdpijn, oorpijn, keelpijn en onwijs hoesten. Zolang ik op bed lag, had ik geen hoofdpijn, maar zodra ik rechtopzat was die er weer hoor. Toen bedacht ik me dat studiegenootje hier pillen voor sinus had liggen en was de dag erna al een stuk beter! Ik had namelijk ook hoofdpijn en zodra ik iets naar voren bukte het een stukje erger werd nog.. maar denk dat die sinuspillen wel zullen helpen! Beterschap!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 05:53

machotjuh schreef:
Bedankt voor de reacties. Had helaas alleen paracetamol in huis. Heb er uiteindelijk nog 2 genomen en heb heel even geslapen. Straks om 8 uur dokter weer even bellen. Ben niet kleinzerig, maar het is gewoon zo'n vervelende pijn zelfs achter mijn ogen doet het zeer.

Onder een lekker hete douche gaan staan leker dampen.

Heb je toevallig kamille in huis? Daar mee stomen. En rhinocaps kopen.

En je hebt al paracetamol op. Met caffeine? Neem andrrs een goede kop koffie. Caffeine versterkt de werking van paracetamol.

Ik zag iemand maar liefst 12 paracetamol nemen......dat zou ik niet te vaak doen. Tis erg slecht voor je lever. 8 kan wel.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 05:58

onley schreef:
iboprofen en morgen naar de drogist voor cinuforce tabletten voor bijholte onstekingen dat spul werkt echt super ben er dan binnen 3 dagen af :)

Het duurt meestal maar een paar dagen. Cinuforce zal het echt niet langer of korter maken.

Wat wel helpt, otrivin....alleen..echt niet langer dan 5 dagen gebruiken.
Het maakt je neus echt vrij waardoor ook je holtes weer vrij zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 07:27

Het gaat om het stofje xylometazoline. Iedere neusspray waarin dat zit helpt goed bij verstopte holtes. Volgens mij mag je het max 7 dagen gebruiken (niet 5) maar dat staat duidelijk genoeg in de bijsluiter.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 07:36

SusanH schreef:
Het gaat om het stofje xylometazoline. Iedere neusspray waarin dat zit helpt goed bij verstopte holtes. Volgens mij mag je het max 7 dagen gebruiken (niet 5) maar dat staat duidelijk genoeg in de bijsluiter.

Ik heb het laatst voor mijn man gekocht en toen zij de apotheker dat het advies 5 dagen geworden is.
Zal niet op een dag hangen denk ik maar je mag het maar kort gebruiken.

Huisarts zal het waarschijnlijk aanraden bij bijholte ontsteking

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 08:36

Inderdaad stomen, xylometazoline en uitzieken := Het is 9 van de 10 keer namelijk geen ontsteking maar gewoon een ophoping van vocht en doordat je zo verkouden bent kan het er niet weg, en dat geeft die pijn. Als je het niet red met 4 keer daags 2 paracetamol kun je er nog 3 keer daags ibuprofen bij nemen. Of Diclofenac, die combi werkt echt heel goed met paracetamol. Diclofenac kun je op recept kopen of als voltaren bij de drogist

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 10:19

Ben net bij de dokter geweest. Mag 8 paracetamol en 4 ibuprofen op een dag.
Verder idd otrivin neusspray en uitzieken. Bedankt voor de extra tips :)