Nare ervaring, en nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

GGKSA

Nare ervaring, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 17:51

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.

Er is een probleem, waarvan ik hoop dat er bokkers zijn die mij ermee kunnen helpen. Ik bespreek dit via een schaduwaccount, dus ik hoop dat mensen die mij hier eventueel in herkennen mij ook anoniem willen houden.

Ik weet niet precies hoe ik het moet noemen, maar toen ik 16 was ben ik een soort van aangerand geloof ik.. Een jongen die twee jaar ouder is zou mij thuisbrengen na het stappen. Alleen halverwege zei hij dat hij de andere kant op moest en dat hij een knuffel van me wilde. De knuffel werd een zoen (wat ik nog niet erg vond) maar al snel gingen zijn handen naar plekken waar ik ze niet wilde hebben. Eerst heb ik geprobeerd zijn handen gewoon weg te duwen, maar het hielp niet. Toen heb ik gezegd dat ik wilde dat hij ophield. Toen ik dat zei werd hij hardhandig en heeft mij gedwongen tot bepaalde seksuele handelingen. Ik durfde er niks meer van te zeggen, omdat ik bang was dat hij me wat zou doen.. Al weet ik op dit moment eigenlijk niet eens of hij dat wel echt gedaan zou hebben.. Op een gegeven moment hield het ineens op, en pakkte hij zonder iets te zeggen zijn fiets en is weggefietst.. Ik ben naar huis gegaan en dit verder altijd ver weg verstopt..

Sindsdien heb ik eigenlijk al het contact dat ik met jongens had heel oppervlakkig gehouden, en alles wat meer dan vriendschappelijk kon zijn heb ik zo goed mogelijk proberen te vermijden. Totdat ik mijn huidige vriend ontmoette. We hebben een jaar lang contact gehad voordat ik aan een relatie durfde te beginnen, terwijl als het aan mijn vriend had gelegen we een jaar geleden al samen waren. Mijn vriend heeft alleen geen idee dat dit de reden hiervoor is. Het is altijd zo fijn om bij hem te zijn, en hij geeft me echt een veilig gevoel. Alleen nu merk ik dat hij meer behoeftes heeft dan alleen zoenen, en ik vind het niet erg als hij me aanraakt (vind ik bij andere mannen niet fijn), maar ik vind het zo eng om te merken dat hij meer behoeftes heeft. En ik weet dat hij altijd naar me zal luisteren als ik iets niet wil en dat hij op me wil wachten tot ik er klaar voor zou zijn. Maar ik ben bang dat dat moment nooit komt. Ik weet niet zo goed wat het is, waar ik zo bang voor ben..
Ik wil eigenlijk dat niemand dit van mij weet, ik schaam me er zo voor, maar aan de andere kant denk ik ook dat mijn vriend dit moet weten.. maar ik kan dit aan niemand vertellen, alleen via een schaduwaccount op bokt.

Bedankt voor het lezen, en ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

zonnebloem18

Re: Nare ervaring, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:57

Heb je je vriend hier al wel eens over verteld?
Als hij er van weet kunnen jullie samen stapje voor stapje meer proberen en misschien met wel hulp van buitenaf een psycholoog of therapeut bijvoorbeeld zou je rustig verder kunnen gaan.

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:57

Proberen om heel open naar je vriend toe te zijn, als hij je niet begrijpt vind ik dat hij jou niet waard is. Je doet alles op jou tempo, stelt zelf je grenzen, als mensen deze niet willen respecteren .. so it be, dan zijn ze jou niet waardig vind ik.
Het is heel moeilijk om over zoiets te praten, het makkelijkst zou zijn van niks te zeggen en gewoon verder te gaan met je leven, maar dat lost niks op.

Ik hoop dat je eruit komt, veel succes :(:)

GGKSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 18:03

Nee, mijn vriend heeft geen idee. Maar we hebben ook pas sinds 2 maanden officieel een relatie, dus het is nog wel redelijk pril..

nokie, wat je zegt klopt echt precies. Het makkelijkste zou zijn om gewoon m'n mond te houden en verder te gaan met m'n leven. Maar ik ben bang dat het uiteindelijk ten koste gaat van m'n relatie, en misschien niet binnen nu en een paar maanden, maar wel op langere termijn..
Alleen hoe vertel je zo iets aan iemand?

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:06

heb in het zelfde schuitje gezeten,
maar ik heb het me vriendje verteld, en alles is goed gekomen.
verte het hem,
of laat het je OP van bokt lezen..

je mag me altijd pb-en.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:08

Je kan misschien ook zeggen dat je iets hebt meegemaakt waardoor je nu niet zo goed seks durft te hebben, maar dat je nog niet tot in detail het hele verhaal wil vertellen? :)

GGKSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 18:13

Nouja, ik denk dat als ik uberhaupt vertel dat er iets is, dat ik dan ook gelijk wil vertellen wat het is (niet met teveel details want dat trek ik zelf niet), want anders komt er denk ik een enorm rare sfeer. Zo van: "Er is iets, maar ik weet niet wat, en ze durft het me niet te vertellen" Ik denk dat ik hem daarmee onzeker maak, omdat hij dan denkt dat ik hem niet vertrouw ofzo, terwijl het echt niet aan hem ligt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:36

Jij hebt een hele negatieve ervaring opgedaan met seks en dat bepaalt jouw houding nu. Ik weet niet of je al wat ervaring had, voor dit gebeurde, maar ik schat in van niet. Seks is eigenlijk heel leuk als je er voor openstaat. Probeer eens andersom te denken: wat kan er nu helemaal gebeuren als jouw lieve vriend iets verder gaat dan dat je nu prettig vind? Praat met hem over wat er gebeurd is en spreek een stopwoord af.
Zodra je je helemaal veilig voelt, zul je ook minder verkrampen.

GGKSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 11:28

nynke55 schreef:
Jij hebt een hele negatieve ervaring opgedaan met seks en dat bepaalt jouw houding nu. Ik weet niet of je al wat ervaring had, voor dit gebeurde, maar ik schat in van niet. Seks is eigenlijk heel leuk als je er voor openstaat. Probeer eens andersom te denken: wat kan er nu helemaal gebeuren als jouw lieve vriend iets verder gaat dan dat je nu prettig vind? Praat met hem over wat er gebeurd is en spreek een stopwoord af.
Zodra je je helemaal veilig voelt, zul je ook minder verkrampen.

Ik had ervoor geen ervaring, dat maakt het misschien ook lastig. Want de enige ervaring die ik heb was niet leuk, dus ik heb geen idee van of het wel leuk kan zijn.

Ik ben bang dat als mijn vriend verder zou gaan dan ik prettig vind, dat ik echt enorm in paniek ga raken. Want ik hem nu dat als een jongen (een gewone vriend bijvoorbeeld) een arm om mijn middel slaat dan duw ik hem altijd heel hard weg en zeg ik heel bits "Blijf van me af!" En mijn vriend mag me knuffelen enzo, maar ik weet niet hoe ik reageer als hij verder gaat..

En voordat we een stopwoord afspreken, zou ik het dus eerst aan hem moeten vertellen..

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:04

Ik denk dat je het je vriendje wel kan vertellen. Dan snapt hij ook waarrom je nog niet meer wilt, maar ook als jullie wel wat verder gaan dat hij daar rekening mee kan houden :j.

GGKSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 18:28

Ja, ik denk dat hij in principe wel goed zal reageren als ik het zou vertellen. Maar in eerste instantie is het vertellen/mailen alleen al een hele grote stap voor mij. Ik heb dit twee jaar lang voor mezelf gehouden, en alleen maar omdat ik me er echt dood voor schaam. Hoe kan ik mijn vriend ooit aankijken als hij dit van me weet? Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik dit allemaal aan moet pakken..

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:38

je hoeft je absoluut niet te schamen!!
in tegendeel juist, ik zou je heel erg sterk vinden als je het hem zou vertellen..
desnoods via een brief!

heel veel sterkte.. :)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:34

Misschien helpt het als je de gedachte dat je vriend seks ziet als behoefte omzet naar de gedachte dat hij dit graag met jou wilt delen. Het is doodzonde dat jij seks hebben nu meteen linkt aan deze nare ervaring, want zoals nynke55 al zei is het juist heel fijn omdat dit te delen om wie je veel geeft.

Als ik jou was zou ik er een keer rustig over beginnen. Je hoeft ook niet in 1x alles te vertellen, maar stap voor stap. Laat hem eerst weten dat je een nare ervaring hebt gehad en kijk hoe hij daar op reageert, verdere details en jouw gevoelens daarbij kunnen altijd later nog komen, maar zo weet hij in ieder geval wat er achter zit :)
Ik hoop dat jullie er samen uitkomen!

GGKSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 22:27

Ik heb het gezegd. Het ging wel ontzettend warrig, maar dat geeft niet.
Eigenlijk was ik helemaal niet van plan om het vanavond te zeggen, maar we keken een film en er zaten behoorlijk wat pikante scènes in en daarvan word ik altijd een beetje gespannen en toen merkte hij dat er wat was en hij bleef maar doorvragen en toen heeft hij het uiteindelijk zelf geraden en heb ik de plaatjes wat meer ingevuld zegmaar, de grote lijnen, geen details. Ik heb hem wel gevraagd of we het er nu nooit meer over hoeven te hebben.

Hij reageerde ontzettend lief, hij vond het fijn dat ik het vertelde en dat het hem in onze relatie echt niet om de seks gaat. Hij zei ook dat hij wilde dat ik goed m'n grenzen aangeef en hij zei ook dat als we seks zouden hebben dat het voor hem dan is uit liefde en niet om z'n kwakje te lozen.

Het voelde niet super opluchtend eigenlijk, durfde hem ook niet zo goed meer aan te kijken, en gelukkig bracht hij me erna thuis. Normaal als hij vraagt of hij me thuis moet brengen zeg ik altijd: mag, hoeft niet hoor. En vaak brengt hij me dan niet thuis en spreken we af dat ik laat weten als ik thuis ben. En dan denk ik altijd: had ik nou maar gewoon ja gezegd. Ik denk niet dat hij me ooit nog alleen naar huis wil laten gaan :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:32

Hartstikke goed van je! Fijn dat hij het nu weet en zo lief reageert. Zo te horen schaam je je nog wel een beetje en dat is toch echt niet nodig! Draai het eens om, hoe zou jij reageren als jouw vriend zoiets overkomen was, of een vriendin?

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:34

Fijn dat jullie het er over gehad hebben, en vooral dat zijn reactie zo goed is. Je hebt een goeie aan de haak geslagen hoor, daar mag je echt blij mee zijn.
Geef inderdaad goed je grenzen aan, en als je besluit een stapje verder te gaan praat er dan misschien ook goed over, neemt voor jou wat spanning weg!

GGKSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 23:14

nynke55 schreef:
Hartstikke goed van je! Fijn dat hij het nu weet en zo lief reageert. Zo te horen schaam je je nog wel een beetje en dat is toch echt niet nodig! Draai het eens om, hoe zou jij reageren als jouw vriend zoiets overkomen was, of een vriendin?

Ja, de schaamte is er nog. Ik heb het gevoel dat dit niet gebeurd had hoeven zijn als ik steviger in m'n schoenen had gestaan. Maargoed, daar kan ik nu helaas niks meer aan veranderen..

GGKSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 23:16

Tutti_Frutti schreef:
Fijn dat jullie het er over gehad hebben, en vooral dat zijn reactie zo goed is. Je hebt een goeie aan de haak geslagen hoor, daar mag je echt blij mee zijn.
Geef inderdaad goed je grenzen aan, en als je besluit een stapje verder te gaan praat er dan misschien ook goed over, neemt voor jou wat spanning weg!

Ja, je hebt gelijk! Heel erg bedankt voor je adviezen!
Praten zal nooit mijn ding zijn, maar ben blij dat dit er nu uit is!

GGKSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 23:21

Ik ga nu proberen te slapen, ik antwoord de pb'tjes morgenmiddag. Ik wil wel even zeggen dat ik het hartstikke fijn vind dat jullie me zo enorm geholpen hebben en dat sommige hun nare ervaringen met mij hebben gedeeld. Dit heeft me zeker het gevoel gegeven dat ik hierin niet alleen ben, en dat er mensen zijn die zo veel heftigere dingen hebben meegemaakt zich ook hebben kunnen openstellen en dat het met hun nu ontzettend goed gaat naar omstandigheden. Dan kan ik dat ook!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 07:04

Wat fijn dat het er al uit is.

Ik wou nog even zeggen dat je je écht niet hoeft te schamen. Als iemand zich moet schamen is het die jongen. Jij was duidelijk genoeg en hij had gewoon moeten stoppen toen jij nee zei.

Gelukkig heb je nu zo te horen een hele lieve jongen gevonden die wel al je grenzen respecteert, gewoon zoals het hoort.

Sterkte meis!

GGKSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 18:25

Ja, ik heb de liefste jongen van de hele wereld :+: hij wil me helpen, maar respecteert de dingen die ik (nog) niet wil :)

De schaamte is niet zo makkelijk weg te praten.. Ik heb het gevoel dat ik hem gewoon in zn ballen had moeten trappen, of zo iets.. Ook al was ik op dat moment bang, want ik denk eigenlijk dat hij niet eens agressief geworden was.. daarom schaam ik me er zo voor.

Dankjewel!