Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
nynke55 schreef:Jij hebt een hele negatieve ervaring opgedaan met seks en dat bepaalt jouw houding nu. Ik weet niet of je al wat ervaring had, voor dit gebeurde, maar ik schat in van niet. Seks is eigenlijk heel leuk als je er voor openstaat. Probeer eens andersom te denken: wat kan er nu helemaal gebeuren als jouw lieve vriend iets verder gaat dan dat je nu prettig vind? Praat met hem over wat er gebeurd is en spreek een stopwoord af.
Zodra je je helemaal veilig voelt, zul je ook minder verkrampen.
.

nynke55 schreef:Hartstikke goed van je! Fijn dat hij het nu weet en zo lief reageert. Zo te horen schaam je je nog wel een beetje en dat is toch echt niet nodig! Draai het eens om, hoe zou jij reageren als jouw vriend zoiets overkomen was, of een vriendin?
Tutti_Frutti schreef:Fijn dat jullie het er over gehad hebben, en vooral dat zijn reactie zo goed is. Je hebt een goeie aan de haak geslagen hoor, daar mag je echt blij mee zijn.
Geef inderdaad goed je grenzen aan, en als je besluit een stapje verder te gaan praat er dan misschien ook goed over, neemt voor jou wat spanning weg!
hij wil me helpen, maar respecteert de dingen die ik (nog) niet wil