Hoe ontspan je onder de douche?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Hoe ontspan je onder de douche?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 16:32

Dat is dus mijn vraag..

Ik heb een afschuwelijke hekel aan douchen, met name bij andere mensen vermijd ik dat als de ziekte of stel ik het uit. Zo ook (voornamelijk eigenlijk) bij mijn vriend.

Thuis douchen gaat wel, dan vind ik het zelfs heerlijk, maar wij hebben geen douchekop die hangt en dan hou ik voornamelijk de kop gewoon super dicht op mijn lijf omdat ik het gevoel van de douche regen echt rot vind. Op het moment dat ik onder een 'regendouche :') ) ga staan, kan ik mijn schouders niet meer ontspannen, vooral als het over mijn hoofd gaat of in mijn nek. Als het water gewoon over mijn rug gaat vind ik het alsnog vervelend, maar haren wassen bijvoorbeeld is dus echt een verschrikking. Het inspannen is vooral heel vervelend omdat ik dan gewoon echt spierpijn heb erna of - in de meeste gevallen - heb ik daarna hoofdpijn :/ (nee serieus, ik kan niet normaal douchen)

Nu is dit misschien een beetje een leip verhaal, maar ik zou het heel fijn vinden als ik normaal onder een 'regendouche' zou kunnen staan :') Mocht iemand dus tips hebben of hetzelfde hebben, dan zou ik dat graag horen :o :')

Dani

Re: Hoe ontspan je onder de douche?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:56

Hoe is dit in andere situaties met een vergelijkbaar gevoel? Flinke hagel- of regenbui, iemand die je schouders/rug/hoofd kriebelt? En heb je in andere situaties ook wel eens last van spanningen, of kan je normaal wel gemakkelijk ontspannen?

Het lijkt me namelijk in eerste instantie toch psychisch, ik kan me nauwelijks voorstellen dat het een puur fysieke reactie is..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:00

Hmm... idd wat hier boven staat hoe reageer je bij aanraking, of bij regen/hagel etc...

Heb je normaal je schouders ook altijd gespannen of heb je ze dan wel ontspannen?

Klinkt namelijk meer alsof het tussen de oren zit dan dat dit een lichamelijk probleem is. Nou is tussen de oren ook heel lastig en zeer zeker een echt probleem :j

Waarom vind je het thuis wel heerlijk? Heb je zelf een idee?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 17:19

Aanrakingen kan ik vaak wel tegen, heb het ook altijd in het zwembad dat ik, als het water bij mn schouders begint te komen ik echt heel erg alles inspan en verkrampt sta.. moet dan echt heel veel moeite doen om te ontspannen en daarna gaat het wel. Maar onder de douche kan ik dat bijna niet. Regen vind ik trouwens ook echt rot, standaard hoofdpijn als ik er doorheen ben geweest met de fiets.

Ben iemand die erg veel last heeft van hoofdpijn en nekpijn, vooral links. Als ik in bed lig merk ik het vaak, dat ik zelfs dan nog mn schouders inspan. Heb er voor bij de fysiotherapie gelopen, voor houding en dergelijke, maar werkt gewoon voor geen meter. Ik doe het onbewust.. maar onder de douche wordt het gewoon echt verkampen en sta ik in elkaar gedoken omdat ik het een ontzettend takke gevoel vind als het water in mn nek en op mn hoofd terecht komt, enigszins zelfs eng (niet echt een reden voor, wordt er wel mee uitgelachen ja := )

Thuis is het wel fijn omdat ik dan gewoon de douchekop bij me kan houden, al moet ik zeggen dat ik mn rug zo vaak mogelijk vermijd en ook thuis haren wassen niet zozeer heel fijn vind :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:22

Douche heel zacht zetten, helpt dat niet? Dat je niet echt van die afzonderlijke stralen hebt die in je huid 'prikken'?

Ik heb ook veel last van mijn nek en rug, maar ik vind douchen júist ontspannend.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:23

Ik heb een tijdje aan yoga gedaan en erg goede ontspanningsoefeningen geleerd. Toepasbaar in veel verschillende situaties. Kan ik je erg aanraden.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 17:25

Juul schreef:
Douche heel zacht zetten, helpt dat niet? Dat je niet echt van die afzonderlijke stralen hebt die in je huid 'prikken'?

Ik heb ook veel last van mijn nek en rug, maar ik vind douchen júist ontspannend.

Douche zachter zetten werkt helaas niet. Blijf het zelfde probleem houden helaas...

Yoga lijkt me geen heel slecht idee. Ga er eens voor rondkijken als ik wat meer tijd heb :)

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:44

Heb je geen watervrees?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:59

Limitless schreef:
maar onder de douche wordt het gewoon echt verkampen en sta ik in elkaar gedoken omdat ik het een ontzettend takke gevoel vind als het water in mn nek en op mn hoofd terecht komt, enigszins zelfs eng (niet echt een reden voor, wordt er wel mee uitgelachen ja := )

Om iets eng te vinden heb je ook geen rede nodig hoor :n
Ik ben panisch voor spinnen, geen idee waarom :?
Mensen horen je daarom niet uit te lachen, dat is gewoon niet netjes.

Kun je niet iets van meditatie proberen (of yoga zoals aangegeven) dit zijn dingen die bezig zijn met ontspanning.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:10

Dit lijkt me een lastig probleem zeg! Kun jeje misschien met een washandje wassen i.p.v. onder de douche?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:12

Wij hebben thuis een douchekop die je kunt draaien, zodat er gegeven moment er alleen maar nevel achtig spul uitkomt.

Is dat niet iets voor jou?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 18:22

Zo'n douchekop hebben wij volgensmij ook, probleem doet zich vooral voor als ik bij anderen ben en dat ben ik vrij vaak, vandaar, omdat ik thuis heel anders douche en daar de mogelijkheid niet is. Thuis is het zoals eerder gezegd, echter, ook niet altijd even fijn. :=

Maar ik heb net gemaild voor een yoga proefles.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:34

HIHI... hier heb ik nog nooit van gehoord, maar het lijkt me een lastig probleem!
En een bad, hoe vind je dat dan? Of is dat net als het zwembad dat je ook dat niet fijn vind?
Je kan in een bad zelf kan bepalen wanneer en tot hoever je onder gaat.
Vraag me trouwens af hoe je dan je haar wast??? Of vind je water op je hoofd minder onplezierig?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:41

Ik denk dat je vooral je manier van denken moet aanpassen. Je ziet de regendouche als vervelend, maar probeer het juist te zien als een straal die je spieren ontspant door er tegenaan te tikkelen en zie voor je hoe het zweet en je losse huidcellen van je af spoelen. En niet te vergeten: hou je hoofd er niet onder. Dan vermijd je dat bijna claustrofoische. Maar eerst je lichaam, en dan met het haren wassen gewoon naast de douche gaan staan en goed mikken om alleen je haar eronder te krijgen. Je gezicht kun je doen door water op je handen te vangen en dat in je gezicht te splashen. Heb je niet het idee dat je niet kunt ademen :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:13

De stortdouche, ja... het stort op je harses. Ik vond het vréselijk in het begin en ik gebruikte altijd de handdouche (of ging half naast de straal staan), maar het went... gewoon doen en dan went het vanzelf :j
Editje: ik zet de kraan altijd half open, anders vind ik het teveel druk. Hou meer van de 'slappe hap' in dezen :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:50

Ik ben juist heel blij met onze nieuwe regendouche :+: Sta er elke ochtend met veel plezier (veel te lang :')) onder.

Kun je niet in bad gaan? Of je wassen voor de wastafel met een washandje?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:01

Wat betreft vreemde douches, daar kun je naast gaan staan en je met een washand wassen? Probleem opgelost toch.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:22

Erg vervelend... Maar kan je dan niet met een washandje gaan wassen en een beetje naast de douche gaan staan en dan er een beetje half onder gaan hangen??

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:31

Vat het niet verkeerd op, maar dit is toch een behoorlijk probleem? Ik zal professionele hulp zoeken om de douche-angst te overwinnen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:35

Quellian schreef:
De stortdouche, ja... het stort op je harses. Ik vond het vréselijk in het begin en ik gebruikte altijd de handdouche (of ging half naast de straal staan), maar het went... gewoon doen en dan went het vanzelf :j
Editje: ik zet de kraan altijd half open, anders vind ik het teveel druk. Hou meer van de 'slappe hap' in dezen :')

Ik weet niet wat een stortdouche is maar is het niet een idee TS als je niet aan regen denkt maar aan bijvoorbeeld een watervalletje op een mooi tropisch eiland of zoiets? Iets wat water is en wat warm is, net als de douche. En niet aan iets wat naar en koud is, zoals regen?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:54

Ik pak altijd de douchekop en ga er mee over mijn schouders. Heb je niet dat druppelgevoel.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:58

Kattenbak schreef:
Vat het niet verkeerd op, maar dit is toch een behoorlijk probleem? Ik zal professionele hulp zoeken om de douche-angst te overwinnen.

Dat meen je toch niet? Ik ken wel het gevoel wat TS heeft en haat het ook om ergens anders onder de douche te gaan.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:29

Ik herken het heel erg TS! Thuis douchen vind ik heerlijk, maar wij hebben inderdaad een afneembare kop. Als ik ergens anders moet douchen, doe ik dat altijd zo snel mogelijk... 10 minuten hooguit, en dan ben ik maar wat opgelucht als ik de douche weer uit ben :+

Ik heb alleen geen last van mijn spieren... Ik heb ook eigenlijk geen tips, heel veel succes ermee :(:)

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:33

kohtje schreef:
Kattenbak schreef:

Dat meen je toch niet? Ik ken wel het gevoel wat TS heeft en haat het ook om ergens anders onder de douche te gaan.

Jawel, als je helemaal verkrampt tot hoofdpijn en spierpijn aan toe dan gaat dat toch ver? Kom op, het is gewoon water wat op je neervalt. Daarnaast ook goed voor de algehele hygiëne.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:34

Vriend mee onder de douche nemen? Nee even serieus, misschien dat het je afleid?