knieproblemen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:24

Dat zou balen zijn Mielo.. maar ik vind wel dat je beter kunt weten wat er aan de hand is, dan niets weten. Ook al valt de uitslag je dan tegen..

Hier ook nog steeds een never ending story :)) . Vorige week onverwacht een ct scan gehad n.a.v de controle. Dit gaat nu verder naar de neuroloog en dan maar weer afwachten. Wat ooit begon met een knie probleem.. :')

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:00

Wil bij jou ook niet echt vlotten hea chantal :(:)

Dat heb ik ook wel, beter duidelijk wat het dan is. Fysio is opzich wel positief. Als het een ontsteking blijkt te zijn en die is eenmaal behandeld, dan moet paardrijden geen probleem zijn :D

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:11

Hoi, mag ik hier ook even binnenvallen? Ik hoop dat er misschien mensen zijn die mij hun ervaringen willen delen.
Ik ben Marloes, 20 jaar en loop inmiddels zo’n 6 jaar met problemen aan m’n linkerbeen. Ongeveer 6 jaar geleden ben ik met een ponykamp onder een pony gekomen en heb ik daarbij mijn scheenbeen gebroken en een scheurtje in mijn kuitbeen. Dit is toen gezet en heb ik van m’n tenen tot m’n lies in het gips gezeten. Nadat dit allemaal ‘genezen’ was heb ik 3 jaar lang met onverklaarbare pijn gelopen. Na deze 3 jaar kwamen ze er eindelijk achter dat mijn been bijna 20 graden naar binnen gedraaid stond en dus niet goed gezet was ten tijde van de breuk. Ze hebben een operatie uitgevoerd waarbij ze mijn bot weer hebben doorgezaagd en met een plaatje en schroeven hebben vastgezet. Dit herstel duurde ontzettend lang, ruim 12 weken onbelast en vanaf daar weer opbouwen. Een jaar later hebben we de schroeven er weer uitgehaald. Dit is inmiddels zo’n 2 jaar geleden denk ik. Ook hierna hield ik pijn en ging mijn knie hieraan meedoen. Na scans en foto’s ben ik afgelopen vrijdag voor een second opinion naar het canisius in Nijmegen geweest. Hier wisten ze gelijk dat mijn pees bij beide knieën te ver naar buiten zat en ze dus een operatie uit kunnen voeren om dit te verhelpen. Nu mijn vraag, is er iemand hier die ervaring heeft met de Tuberositas transpositie operatie? Ik twijfel enorm of ik dit wel of niet zal laten uitvoeren..

Caresse07

Berichten: 9423
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:06

Dat klinkt heftig Marloes :oo

Ik heb gelukkig geen ervaring met deze operatie, maar wil je wel heel veel sterkte wensen.

Ik weet wel hoe vervelend het is om jaren met klachten te lopen en niet te weten wat er mee te doen.

Zit nu zelf op de uitslag van weer een MRI te wachten om zeker te weten dat er toch niet nog wat aan de knie te zien is. Als hier niks uitkomt dan vrees ik dat ik het hiermee moet doen -O-

Caresse07

Berichten: 9423
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:49

Nou uitslag van de MRI net gehad....alles ziet er goed uit, kraakbeen ook en gewrichtje waarvan we dachten dat het probleem daar zou zitten, ziet er ook goed uit. Op zich goed nieuws natuurlijk, maar waarom heb ik dan nog zoveel klachten?? Arts denkt dat het komt omdat de spieren niet goed getraind zijn en als dat wel gaat gebeuren dat het dan beter gaat worden.

Nu dus maar door de pijn heen gaan trainen in de hoop dat het inderdaad beter wordt.

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:20

Dat is inderdaad lastig als je van die vage klachten hebt.. Maar inderdaad hopen dat het beter wordt met training en spieren opbouwen, succes!

hagelslag
Berichten: 9078
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:36

**\O/** heb donderdag voor het eerst sinds 2 jaar een stukje gerent!

Ik was met de honden aan het wandelen en wou het uitproberen.
Heb ca 200 meter kunnen rennen. Zonder pijn in mijn knie tijdens of na het renne **\O/**

Vandaag door de ijsige wind wel kniepijn maarja... Atrose... {:)-:(

purny

Berichten: 27530
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:28

Gefeliciteerd Hagelslag! Stukje vooruit.
Bij mij zit de bloeduitstorting er nog steeds, al is hij wel minder aan het worden.
Heb alleen af en toe pijn in m'n knie. Ga het nu bijhouden wanneer en wat voor pijn het is

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:08

woehoe hagelslag *\o/* *\o/*
fijn dat je bloeduitstorting al minder wordt purny! wel balen dat je er nog steeds last van heb :(

hier 1,5 week geleden een echo laten maken bij de fysio (zit nu al bijna een maand aan de zware pijn/ontstekingsmedicatie, maar werkt niet heel goed) en er is wel wat te doen (soort zwarte harde massa op het beeld). Diegene die de echo maakte, snapte wel waar mijn klachten vandaan kwamen.
Nu wordt het teruggekoppeld aan de orthopeed en dan hor ik 17 april (bij de reumatoloog) hopelijk wat meer duidelijkheid. ik begin wel weer wat hoop te krijgen dat ze iets gaan vinden *\o/*

purny

Berichten: 27530
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:16

Hoop het ook voor je!

Siggislief

Berichten: 14026
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:58

Ik kom helaas weer binnen vallen! -O-

Sinds 27-03 een proef periode bij een nieuwe baan voor 2 maanden.
En sindsdien iedere dag weer pijn in de knie.

Ik ga er mee slapen en word er mee wakker, en zo de hele dag door.

Het is een baan waar je letterlijk de hele dag op je beide benen staat,
en mijn knie geniet daar volledig NIET van. ;(

purny

Berichten: 27530
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:21

Ik las het. Ik zou gewoon stoppen met je baan dat is het voordeel van een proefperiode. Sterkte

hagelslag
Berichten: 9078
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:32

Ohje dat klinkt niet heel fijn.
Aan de andere kant heeft het ook geduurt voordat mijn knie deze baan accepteerde.
Ik denk wel 4-5 maanden.
Sws met de kou had ik meer last.
En afgelopen zondag wist ik niet van pijnsteken wat ik moest doen. Werd echt knettergek omdat het vuile gemene rotsteken waren. Maarja het weer was plotseling anders... Lang leve atrose

purny

Berichten: 27530
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:45

Hier ook nog steeds klachten.

Siggislief

Berichten: 14026
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:54

Ik heb ook heel vaak tegen mn Jobcoach gezegd ik moet geen zware arbeid verrichten omdat mijn lichaam daar nu eventjes echt niet tegen kan.
Maar meneer luistert niet, en hij laat ook zijn clienten niet weten wanneer ie op vakantie is/gaat,
zo kreeg ik 3 weken geleden ineens een telefoontje van zijn baas van Ja, hij is 2 weken op vakantie!

Uhhh kon hij dat zelf niet vertellen? Want meneer had wel afspraken gemaakt dat ie langs kwam.

Maar volgens die baas van hem zou ik 20kg moeten afvallen om daar goed te kunnen functioneren.

Ik heb nu bijna de neiging om een lekkere tramadol te nemen, ik voel ongeveer dezelfde pijn als een tijd na het ongeval van een paar jaar geleden.

Vandaag heb ik ook geen pauze gehad, en ik wou 5min voor 14:00u naar huis, en dat mocht niet.
Ik heb gezegd misschien tot Donderdag, ik kan gewoon niet meer... en waarom zou ik door de pijn heen moeten?

Loop al letterlijk een maand met pijn in de knie, dag in en dag uit en dan de hele dag door.
Nu is strekken en buigen pijnlijk. Weet dus niet hoe ik moet zitten.

hagelslag
Berichten: 9078
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:07

Wat voor werk is het?
Klinkt wel lekker vervelend.
Opzich moet je spieren kweken die je gebruikt tijdens het werk.
Dat zijn weer andere soort spieren dan die je kunt trainen met sport etc... (is mijn eigen beleving).
Met wie zou je erover kunnen praten dat het werk niet bevalt

Siggislief

Berichten: 14026
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:27

Het is vooral staand werk, dus je staat eigenlijk van begin tijd tot de tijd dat je klaar bent non stop je beide voeten/benen.

En heeel soms een beetje lopen omdat je wat nodig hebt...

Ik moet zo naar het bedrijf bellen want de Manager zou mij willen spreken...

purny

Berichten: 27530
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:32

Succes!

hagelslag
Berichten: 9078
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:33

Nouja dan zou ik zeggen succes zo bij de manager

Siggislief

Berichten: 14026
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:23

Dank jullie, ik ga rond de tijd bellen als ik in de tram zit..
Ik ben nu echt zo moe, terwijl ik goed heb geslapen.

(Nou goed goed, ik ben in de nacht wel wakker geworden door de pijn, maar heb wel een soort van uitgeslapen)

Siggislief

Berichten: 14026
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:27

Gisteren mijn Jobcoach gebeld, en die wou het allemaal wel proberen en voornamelijk de 2 maanden volmaken!

En vandaag het bedrijf gebeld (vanmorgen voor 7u) en die vertelde dat dit niet de baan was voor mij.
Omdat ik volgens hem NU al pijn had aan mijn knie..
Ik zat daar echt zo van Uhh kerel ik had al bij dag 1 pijn aan mn knie, dus het is niet NU al!
Maarja, de Jobcoach wilt allemaal aanpassingen gaan regelen etc maar denk niet dat ie daar door heen komt.

Komende dagen heb ik wel ziek gemeld.

hagelslag
Berichten: 9078
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:39

Ach das opzich best jammer als het zo loopt. Het bedrijf denkt waarschijnlijk voor haar 10 anderen...
Zo dacht mijn bedrijf ook tot ze hoorden dat er een tekort aan chauffeurs is(45 duizend vrachtwagenchauffeurs te kort in duitsland)

Siggislief

Berichten: 14026
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:29

Het is ook alleen maar een baan waar je 99.9% van de tijd staat op 2 benen.

En het is een proeftijd waar ik zit (La Place) en ze betalen mij nog niet...

Heb ook gewoon iedere dag dikke voeten, ik pas veel schoenen niet meer.

hagelslag
Berichten: 9078
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:34

Ow jeetje sorry maar bij la place zou ik nooit willen werken.
Vond het vroeger fijn om er te eten maar om er te werken...

Dikke voeten kun je tegenwerken door meer water te drinken. Klinkt achtelijk maar dan gaat je lichaam aan het werk het overtollige water uit je benen te halen... Ik heb vroeger ook horecabaantjes gehad. Ijssalon, cafetaria pizzeria... En als ik te weinig had gedronken had ik dikke zwabberbenen. Ook op je voeten wiebelen kun je tijdens je werk doen.
Van je hak tot je tenen heen en weer rollen op je plaats soort van bewegen zodat je geen stalbenen krijgt :Y)

Siggislief

Berichten: 14026
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:16

@Hagelslag Ik heb mijn Jobcoach ook gezegd wil geen zware arbeid verrichten voor het lichaam.
En heb hem ook duidelijk gemaakt knie gaat het ook niet redden etc..
Maar van hem MOET ik iets met mijn achtergrond doen (Brood&Banket) maar dat vind ik de meest zinloze onzin ooit!
En hij wilt gewoon dat ik die baan neem, en ik heb nu zo'n koppijn door dit grote gezeik door die coach en La Place...

Ze hadden het niet over werkschoenen (met verharde neus) dus ik loop al een maand lang op mijn beste Timberlands rond met steunzolen. (Schoenen zijn naar de kl0te!)

Ben niet de lichtste thuis, maar volgens de collega van die coach zou ik 20kg af moeten vallen en dan nog die baan houden...

Waarom LUISTEREN ze gewoon een keertje wel naar hun cliënten!!?


*Jobcoach/coach heeft gisteren ook gezegd jij moet stoppen bij de paarden want daar krijg je last van je knie van!
Nou.....ik loop daar letterlijk de hele dag en sta heel eventjes stil maar je beweegt!
Bij de La Place sta je letterlijk stil en dan kom je nauwelijks van je plek af... maar dat gelooft ie niet!