knieproblemen..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:50

Ik ben vanmorgen bij de orthopeed geweest. Hij schrok best erg van de krak en bewegende stukje waar ik het over heb, mijn orthopeed vind het een heel lastige situatie. Mijn orthopeed geeft ook aan dat het echt wel een "slechte" knie is met meerdere zware operaties. Nu staat er een nieuwe mri scan gepland, is er op de mri iets te zien gaan we natuurlijk opereren, is er op de mri niets duidelijks te zien gaat er een injectie in de knie en gaat mijn orthopeed overleggen met de Bergman clinc en gaan we een kijkoperatie doen. Dus wat de uitslag vd mri is er komt weer een operatie aan :(

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:46

Oh oliebol zeg.. ik zou er niet aan moeten denken!

Ik krijg dry needling, morgen de eerste behandeling. Ben voorbereid op veel 'pijn' ivm de slechte staat van mijn (been)spieren. Mijn been kan niet (volledig) recht en is dus altijd wel wat gebogen. Misschien dus ook door de hoge spierspanning. Ik hoop het, want dan is de oplossing mogelihk dichtbij..

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:57

Ik ben iig wel blij dat er weer een klein puntje hoop is dat ik iets minder pijn krijg dan heb ik er wel nóg een operatie voor over, wordt nr 4.

Ja dat dry needlling klonk voor mij ook wel oke, nu ga ik dan acupunctuur doen, dat komt er zo uit te zienAfbeelding(dit is een foto bij iemand anders maar wel zelfde praktijk) heb 21 feb een afspraak, ben benieuwd of het iets helpt op de hoge spierspanning en de kramp die ik vaak in mijn hamstring heb.

Siggislief

Berichten: 14063
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:15

@ Fientje: Is het niet handiger om eerst een kijkoperatie te nemen en daarna pas een spuit in de knie?

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:43

Nee, we gaan eerst de MRI doen, wat de uitslag daarvan is gaan we handelen, als het onduidelijk is gaan we er een injectie inzetten om te kijken hoe mijn pijn dan wordt,dan kun je namelijk ook gerichter kijken tijdens de kijkoperatie , tijdens die injectie neemt mijn orthopeed contact op met Bergman om te overleggen en dan wordt de kijkoperatie gepland. Het wordt nu de 4e operatie en er zijn al 3 zware operaties bij mij uitgevoerd. Mijn orthopeed zegt ook dat het echt een heel slechte knie is en hij vind het echt een lastige situatie. Maar links of rechts om er komt gewoon weer een operatie aan. Maar mijn orthopeed vond inderdaad de krak en beweging heel slecht klinken dus grote kans dat er op de MRI al iets uitkomt.

maatje987

Berichten: 2957
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:52

Helaas meld ik mij weer hier

Zoals sommige van jullie weten ben ik vijf maanden geleden gevallen en daardoor raakte mijn knieschijf van zijn plek af en doordat iker even mee door gelopen heb raakte het ook geirriteerd achter mijn knie schijf

Nu heb ik fyaio gehad ben ik mee gestopt omdat dat klaar was en ben ik weer gaan sporten en het ging echt super goed allemaal echt heel goed tot drie wekem geleden ik kreeg weer heel erg pijn maar dit was anders ik kan het niet goed omschrijven eigenlijk

Nou heb ik 15 maart sws een afspraak bij de huisarts en dan is het ook een half jaar geleden gebeurd en ga ik weer met haar bespreken hoe en wat

Siggislief

Berichten: 14063
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:50

Heel veel sterkte!

Ik ga morgen ochtend weer sporten, heb denk ik een week niet gesport door het gladde vieze witte spul wat er lag.

En heb gisteren weer voor het eerst dan weer gesport, en heb heerlijk spierpijn overgehouden vandaag.
Heb ook eens een tip van de podoloog om mijn steunzolen in mijn sportschoenen te plaatsen.

Want volgens haar zou het normaal zijn dat je dood gevoel hebt in je voeten/tenen als je op de fiets of crosstrainer zit/staat.

Gisteren hb ik dus mijn steunzolen erin gedaan, na 15min voelde ik het zelfde gevoel wat ik in beide voeten in de tenen voelde.
Maar dit keer zat het aan de buiten rand van mn beide voeten.. Ben toen ook gestopt met fietsen!

Aanstaande Maandag mag ik weer naar de fysio. :=

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:04

Ik kan echt niet wachten tot het 13 maart is en ik weer een nieuwe MRI krijg en 23 maart de uitslag. Ik heb zo onwijs veel pijn aan de knie en ben ook echt slechter geworden sinds de laatste operatie dus kan niet wachten tot er weer wat gedaan gaat worden,sowieso weer een operatie wat de uitslag van de MRI ook is, er gaat hopelijk iets meer verlichting komen,ik ga nu ook gewoon weer naar mijn eigen fysio om vooral kracht te blijven trainen want ik wil zo sterk mogelijk de operatie in gaan die er gaat komen :))

Siggislief

Berichten: 14063
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:29

Zal voor je duimen!

Ik zit nu in de sportschool, aan mijn 2e oefening bezig. :)

MieLo

Berichten: 2507
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:31

wow tijdje geleden alweer dat ik hier ben geweest, hoe gaat het met iedereen?
Ik ga even op een rustig momentje alles bijlezen :o

bah Fientje, gelukkig gaat de tijd wel snel. wordt gewoon tijd dat je snel weer wat kan gaan doen zonder teveel pijn! duurt al lang genoeg :(:)

maar even rustig aandoen maatje!

Ik ben vorig weekend heel erg stom geweest :o was de donderdag daarvoor al even gaan rijden met mijn mormel en hebben sinds kort springpalen op stal staan. Knie voelde god, dus ik kon het niet laten zaterdag O:) ben tot 40 cm gegaan, maar was toch geen hele verstandige zet :+ iets met een koppige ezel ofzo... pijn wordt gelukkig al minder, maar knie was er niet heel blij mee :o

hagelslag
Berichten: 9155
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:11

Dussss hoe staat het met iedereen hier?

Bij mij toch op de een of andere manier echt niet fijn.
Pijn word weer erger/irritanter
Voelt alsof iets naar buiten wil steken daar waar mijn meniscus zit.
Tijdens het lopen knakt soms mijn bot weg ofzo, of een spier van mijn kuit iets in die richting.
Doe mijn best om actief te zijn qua bewegen en niet te veel te doen. Maar ik word best moedeloos hiervan

Biebz

Berichten: 5531
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:32

Mag ik mij hier ook (weer) melden?
Loop al jaren met knieklachten maar werd nooit echt beter.
Mri was wel iets te zien (Ontsteking?) maar werd niks mee gedaan.
Altijd wel wat pijn blijven houden, maar die pijn gaan accepteren.
Tot ik in november van het paard ben gevallen en de pijn weer erger werd...

Nu weer bij de fysio en die heeft het over Chondropathie.
Mensen die daar ervaring mee hebben?

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:53

Ik las op de vorige pagina dry needling.
Hier ben ik al even zonder strubbels, maar ik heb lang met pijn in mijn beide knieën gelopen helaas.
Ze sloegen flink pijnlijk vast en vertoonden van kleine inspanning ontstekingsverschijnselen.
Ofwel mijn pony 15 minuten longeren was al 4 dagen kreupel.
Nu met bewegen in het water en dry needling is dat probleem weg.
Toevallig was ik zaterdag op het strand, en toen had ik weer last van mijn ene knie bij thuiskomst.
Toen gelijk mijn kuit en bovenbeen met dry needling gedaan, en daarna was de pijn eigenlijk gelijk weg, heeeel iets nog maar niet veel.
Ik dry needle standaard bepaalde plekken om mijn knie goed te houden, naast mijn nek en rug is dat ook een puntje.
Dry needling kan echt de moeite waard zijn, net als het boek triggerpoint therapie van clair davies.

Siggislief

Berichten: 14063
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:03

Iets heel anders dan een knie...

Ik heb afgelopen Vrijdag avond (20:30u) nog bij de Fysio gezeten (hier vlakbij, niet bij de fysio waar ik tegenwoordig naar toe ga).

Dinsdag heb ik een handeling gedaan met het werken
en deed daarna extreem scherpe pijn dat ik echt 2 dagen soms misselijk werd van de pijn.

Het is er ingeschoten bij mijn schouder/nek, spier wat net boven je sleutelbeen zit..
En heb echt van alles daar voor gedaan, warm bad en daarna
met een warme straal op mn schouder zetten, pijnstillers (Ibuprofen, 600mg), warmte spul niks hielp.

En ik heb 2 nachten heel slecht geslapen omdat ik niet kon omdraaien zonder 'wakker' te worden.
Ik heb voor het eerst in tijden weer kunnen uitslapen de afgelopen paar dagen.

Knie is nog ongeveer het zelfde, probeer nog steeds 3x per week naar de sportschool te gaan.
Alleen afgelopen week eventjes een weekje niks gedaan, maar zal deze week het weer op pakken.. :)

Maar de fysio heeft geholpen merk ik nu, wel dat de pijn vanuit mn schouder naar mn ribben zijn verhuisd (spierpijn). :')

hagelslag
Berichten: 9155
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:50

Chondropathie, nog nooit van gehoord. Wat doen ze dan precies?

En dryneedling mjaaa daar ben ik bang voor. Ik hou niet van naalden....

Auw fientje das een flinke rotplek voor een vastzittende spier! Gelukkig dat het al wat beter geworden is.

Ik euhh ben zaterdag weer van t paard gevallen.
Springles met het paard van mn vriend(naja van zn vader )
Moest een kleine oxer aanrijden vanuit de hoek en kwam niet fijn uit dus paard stopte. Kon ik haar niet kwalijk nemen. Maarja ik lag links ernaast.
Knie doet niet zeer maar mn rug behoorlijk flink.
Heb een krak gehoord en gevoeld in mn rug....
Heb een minuutje op de grond gelegen en daarna rustig opgestaan en een rondje gelopen en toen weer op t paard en nog 2 kruisjes gesprongen. Toen wou ik echt van t paard af.

Ik zit nu even in bad. Maar jeetje wat een pijn in mn onderrug. Neem elke 4-5 uur 2 paracetamol en alsnog schemert de pijn erdoor. Ben zo stijf als een hark...
Alleen is nog niks blauw behalve mijn elleboog

Owjaaaa en ik ben vorige week donderdag naar mijn huisarts geweest met mijn knie en heb direct voor aan de balie al een verwijsbrief gekregen.
Zn assistente zag het nut er niet van in om eerst een afspraak bij de huisarts te maken om dan tot de conclusie te komen dat ik een verwijsbrief nodig ben.
Oftewel zonder problemen een verwijsbrief gekregen. Zal straks een afspraak maken

MieLo

Berichten: 2507
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:11

dryneedling doet ook best pijn :oo althans toen ik het in mijn schouders kreeg wel :o
vind je wel echt een bikkel hoor moonfish! dat je dat gewoon zelf durft :oo

hier ook nog nooit van Chondropathie gehoord eigenlijk, klinkt wel interessant. wel balen biebz, hopelijk zal dat gaan helpen (ga gelijk even opzoeken wat het inhoudt). ergens ook wel apart dat als je pijnklachten heb, ze niets doen.

spierpijn is fijn zeggen ze :D bedoel je trouwens je monnik kaps spier? die kan echt onwijs pijnlijk zijn.
Bij mij zijn die krengen zo hard, dat ik zenuwpijnen in mijn vingers krijg (ze knellen de hele boel af, heel naar) >;) hoe gaat het nu ermee trouwens?

even rustig aan doen hoor hagelslag! gaat het nu al ietsje beter? en fijn dat je gelijk een doorverwijzing hebt gekregen :j ben benieuwd hoe het zal gaan

Ik had nooit dat sprongetje moeten maken kom ik nu achter :o weer flinke pijn aan de binnenkant van de knie, leek zelfs weer wat aan de onderkant van de knieschijf. Balen is alleen dat ik over een week ga verhuizen en dus niet meer bij mijn fysio terecht kan, zodra wij zijn verhuisd ga ik ook direct een huisarts en fysio zoeken, baal er wel flink van -O-

Biebz

Berichten: 5531
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:16

Moest eerst veel rust houden.. Nu heel rustig op de steps oefenen met het 'zwaaien' van mijn been en ontspannen. Meer doe ik nog niet bij de fysio. Fietsen mag ik ook liever even niet.. En volgens de fysio moet ik niet verwachten dat het herstel snel zal gaan.
Ken het verder ook niet en lees op internet erg verschillende dingen :+
Vandaar hier mijn vraag.

Ouch Hagelslag! Hoe gaat het nu?

Balen Mielo :( Succes alvast met de verhuizing!

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 01:38

Mielo, ik ben een smartass qua pijn hoor.
Ik heb hier wietolie, en ik spuit extra magnesium.
Ofwel als het echt ruk is spuit ik eerst magnesium, óf ik zorg dat mijn spieren door de wietolie al ontspannen zijn.
Daarbij slik ik tramadol, en dat maakt mijn zenuwen echt minder gevoelig qua pijn van het dry needlen, daar kwam ik achter toen ik net uit bed even mijn nek wilde doen.
Nou, au. :') Eerst maar even de tramalol in laten werken. _O-
Daarbij gaat menig mens vaak pas in de dry needling als het al muurvast zit en erg pijnlijk is, en ik houd het gewoon goed bij.
Ik doe het 2x per week, ga ik het 1x doen doet het verdomde zeer na een week niet dry needlen, dus dat laat ik wel uit mijn hoofd. :+

Hier momenteel weer wat last van mijn knieën, ik ben met sporten goed vooruit gegaan en heb 1.5 kg spiermassa in een maandje opgebouwd! *\%/*
Waarschijnlijk vooral de laatste twee weken, eerder brak ik eerder af.
Nu hypofysehormoon dinds twee weken, dat gaat top.
Betekend wel dat mijn knieën nu even moeilijk doen s'morgens, dus ik doe 1x per dag APS therapie op mijn knieën.
Dit bevordert het herstel en zorgt voor ontstekingsremmende stoffen, bewezen ook.
Ik kan niet zonder dat ding, hoe vaak dat ding al niet mijn knieën weer goed gekregen heeft na overbelasten, niet te tellen.
Maarja Lyme heeft die eigenschap ook om gauw gewrichtsontstekingen te geven.
Verder tape ik het in als het zeurt, ik heb vooral last van mijn knieschijf nu en een stukje tape van 20 cm is al genoeg. :)
Na overbelasten zo tapen, dry needling en aps therapie doet hier goed, het zit niet supermooi, maar het doet zijn werk goed zo.
Afbeelding


Wbt je pijn milo, kan je er niet wat aan masseren en voltaren smeren?
Pijn aan de binnenkant van je knie kan komen door een te korte spier, bij mij helpt stretchen dan en losmasseren.
Gezien het springen zou dat ook best logisch kunnen zijn, je spant toch je bovenbenen aan, en wij paardenmensen zijn niet zo van het stretchen na het rijden.
Ik moét ook echt 3x per week even mezelf dubbelvouwen om de spieren aan de binnenkant van mijn dijbenen op te rekken, anders krijg ik geheid last van mijn knieën.
Ik zeg niet dat je het moet doen, ik weet niet precies wat je wel en niet mag ook, maar dat kan je altijd overleggen met je fysio natuurlijk.

Siggislief

Berichten: 14063
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:22

Ik heb vandaag 13,28km gefietst in 55:34min. *\o/*

Wou eigenlijk naar de sportschool, maar daar is het te mooi weer voor. :')

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 18:34

Nou, ik mag hopen dat ik niet bij de club ga horen.
Van de week een glijder gemaakt in de douche, soort spagaat-move.
Nu ging het de dag zelf best ok, gisteren al minder goed, maar vandaag vond ik het wel een beetje zorgwekkend worden.
Mijn been en rug in de dry needling gehad om spieren als oorzaak uit te sluiten, en alsnog een pijnlijke knie aan de binnenkant, en flink stijf.
Ondanks de tramadol doet hij zeer, via de sportschool heb ik 10 minuten consulten van de fysio daar voor nop, dus gebeld.
Om 4 uur kon ik terecht, kruisbanden zijn ok, mijn knie is wel te instabiel en qua pijn zou het eventueel mijn meniscus kunnen zijn.
Advies is nu tapen of drukverband ivm het instabiele, en als het over een aantal dagen niet over is moet ik naar de huisarts.
Verder ook de spieren zoals ik nu al doe goed soepel houden, en niet te gek doen.
Ook even niet zwemmen, dan belast ik die meniscus teveel voor nu zegt ze.
Dat was even mijn belangrijkste vraag ook: wat mag wel en wat niet, en wel of niet tapen of drukverband.
Met de fibromyalgie ben ik toch wel voorzichtiger, voor ik het weet verpest ik wat.
Nu weet ik in elk geval dat mijn kruisbanden enzo goed zijn, met die zware pijnstillers vind ik dat wel belangrijk, voor ik iets onnodig erger maak.

MieLo

Berichten: 2507
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 00:44

Internet is niet altijd een goede/ duidelijke raadgever blijkt maar weer, maar rustig aandoen hoor biebz!

hmm dat klinkt dan al beter. bij mijn nek zaten mijn spieren muurvast (net zoals nu), deed eerst niets totdat de fysio 1 knoop prikte en er een heel salvo achteraan kwam |o om naar van te worden haha
tramadol is topspul hoor ik zo her en der :D misschien als ik mij ooit zelf durf te prikken dat ik het wel een poging kan geven (prikken bij de kat is nu in ieder geval easy peasy, dus er is hoop :j ) wat is APS trouwens?

Ik probeer wel mijn beenspieren individueel in de sportschool aan te pakken door verschillende oefeningen. merk wel dat het heel wisselend is. kon gister gewoon 3 min "hardlopen" op de loopband zonder problemen en vandaag 1 banketstaaf misstapje en de hele boel steekt weer even. Als ik er erg veel last van heb, zet ik 3 tapes, maar dat is dan voor tijdelijke ontlasting.
Wat bedoel je met dubbelvouwen?
Ik vind het vooral irritant dat ik mijn knie nog steeds niet helemaal kan optrekken (hurken is al helemaal taboe) en kleermakerszit is ook gewoon nog niet te doen >;) Zodra ik in Gouda ben, ga ik in ieder gelijk op zoek naar een fysiotherapeut, al is het maar alleen voor mijn nek (waar ik 2 jaar geleden een week voor mijn ongeluk een doorverwijzing had gekregen :') )

lees nu ook je laatste post, doe inderdaad voorzichtig hoor :oo hopelijk trekt de pijn toch snel weg. doe vooral rustig aan en op je strepen staan als je het niet vertrouwd. sterkte :(:)

woehoe siggis! wij zijn gister wel gegaan, maar het was wel met moeite :o

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 02:30

Haha ja beter hé?
Ik had vanmorgen wel een pijnlijke, bij die schuiver heb ik mijn hele been verkneukeld om het snel te zeggen.
Eigenlijk alle spieren heb ik wel verrekt merk ik en dat liep niet handig.
Dus vanmorgen een uurtje zitten pielen, plek aanprikken, naald eruit, stukje lopen.
En dat x10 om te kijken wat er gebeurde na welke plek.
Mijn hele been gedaan, en een spier bij mijn bovenbeen was echt serieus au.
Ik was trouwens onwijs blij met deze fysio, ik vertelde van de dry needling en ze was helemaal niet dwars ofzo.
Gewoon aannemen, en ook duidelijk wel zien dat ik wist waar ik over praatte, maar dat knieën mij hierin qua letsel gewoon onbekend terrein zijn.
Superfijn, en ze kon met wat ik aan info vergaard had over dat been ook duidelijk opmaken dat een spierprobleem aardig uitgesloten kon worden.
Aps is een therapie die het herstel versneld, met elektroden en het remt ook ontstekingen, bewezen ook en ik heb er een thuis. :D
Met dubbelvouwen bedoel ik yoga. :')
Lastig dat het nog niet goed wil, 2 jaar geleden is ook pas gisteren hé?
Die verwijzing. :')

Hier is de pijnstilling nu aardig uitgewerkt, en ik vermoed dat het wel mijn meniscus is als ik het zo voel qua pijn.
Laat ik het zo zeggen: ik loop, mijn been is verder rustig maar op de plek van mijn meniscus zeurt het best flink.
Nu heb ik al mazzel dat ik de rest eromheen al in de dry needling heb gehad, dan kan je beter filteren qua pijnen, én het is voor het herstel beter.
Sowieso is de tramadol morgen pas echt uitgewerkt, dus ik moet het maar zien.
Ik hou er in elk geval rekening mee dat het foute boel kan zijn, mijn gevoel zegt dat het foute boel is, maar ik hoop dat ik ongelijk heb.

Als het na het weekend nog slecht is bel ik de fysio wel weer, vooral de vraag of de huisarts hier al wat mee doet, en zo ja wat.
Blijkt dat prik prik, ja je meniscus, hou maar rust hoef ik daar niet voor naar de ha.
Dan vraag ik dat wel gewoon aan de fysio dat behandelplan, de go's en no-go's.
Maar dat ik hier mee uit moet kijken besef ik wel.
Ik bel zelden de fysio voor dingen, puur omdat ik vaak zelf er prima uit kom, maar dit voelde ook gewoon vanmorgen gelijk al totaal niet goed.
Toen eerst nog dry needling gedaan, ff dingen uitsluiten maar de pijn zat daarna echt overduidelijk in het gewricht, en dat baart me zorgen.

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:31

Even een vraag voor de mensen met meniscus klachten: hoe lang hebben jullie drukverband gebruikt, en hoe lang mag dat normaal?
Mijn knie klopte vannacht weer, dus in het drukverband gezet vannacht.
Nu voor op stal heb ik m weer ingepakt, daarna het drukverband er weer afgehaald en nu zit er niks omheen.
De fysio zei vrijdag dat ik wel mag lopen in het zwembad, 1.20 diep is dat.
Beenspieren trainen schijnt goed te zijn, dus ik denk erover om dagelijks 10 minuutjes te gaan oefenen in het water, maar dat ga ik overleggen.
Idem dito wbt drukverband, dat ga ik vragen maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen van artsen. :)

MieLo

Berichten: 2507
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:28

ohh dat dubbel gevouwen :') blijkt heel fijn te zijn, misschien ook maar eens overwegen!
krijg trouwens spontaan pijn in mijn spieren als je het over dat pielen hebt haha.
niets voor mij :o

die verwijzing was gewoon puur toeval, liep er al een hele tijd mee rond en dus express pakket wat uitgebreid voor mijn schouder :') dit jaar opnieuw extra behandelingen in mijn pakket genomen, gaan er dus straks weer mooi even gebruik van maken :D

Ik heb de eerste keer dik 5 maanden met tape gelopen (aan de binnenkant 3 tapes om de binnenpees te ontzien), doe dit nu ook weer bij veel last. Alleen ik heb per ongeluk ander tape dan de fysio besteld en kan niet goed tegen deze lijmlaag. na mijn 1e operatie ben ik bij pijnklachten overgegaan op een "kniebandage", ding werkte alleen voor geen meter. Drukverband heb ik alleen bij beide operaties gehad, mocht na 3 dagen af geloof ik.
tape en die bandage vond ik zelf wel fijn, geeft even iets meer steun en zelfvertrouwen.
Snap wel dat je je zorgen maakt :(:) hopelijk valt het mee voor je

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:02

Jij dacht zeker aan vieze dingen? :') _O-
Ja ik twijfel nog over of tape slim is enzo, ik weet het gewoon even niet.
Ik heb wel krukken gepakt nu, ik had het er thuis over, dat mijn gevoel zegt dat ik het echt even rust moet geven door er niet mee te lopen.
Stél dat er dan puur een kneuzing en daar het kraakbeen door geïrriteerd is of nu ontstekingsreacties geeft zou het met rust beter moeten gaan.
Ik ben daar namelijk al gevoelig voor, het is mijn lossie knie, die is te flexibel en dat was ie al, dus echt goed heeft dit sowieso niet gedaan.
Verder doet t pootje steeds vervelender, nu ook pijn boven mijn knieschijf en eronder plus het klopt.
Ofwel ik loop nu even op krukken, ik heb ze nog van een gebroken teen en morgen maar informeren bij de fysio ofzo, zoiets dus.
En op stal moet ik sowieso echt even opletten, en echt die krukken gebruiken.
In huis lopen gaat nog wel redelijk, maar daar stopt het ook duidelijk dus daar moet ik sowieso rekening mee houden van de fysio gok ik.
Zeer benieuwd wat de fysio zegt, of misschien schopt ze me richting huisarts, ik hoop toch echt van niet en dat zij me verder helpt.

Echt ik hoop dat het 'gewoon' een knullige kneuzing is met lyme-complicatie (snel gewrichtsontstekingen) en dat ik volgende week weer rondhuppel.
Voor nu heb ik trouwens wel het idee dat mijn knie wel erg blij is met de krukken nu.
Als ik nu voorzichtig loop voelt het beter, maar ik eet teveel pijnstillers om nu met zekerheid te kunnen zeggen dat het echt minder pijnlijk is.
Tramadol is in dat opzicht best een sterk goedje, maar zonder kan gewoon niet.
Eerder al niet goed, maar met krukken is het helemaal vragen om gedonder met de pijn in mijn spieren die ik altijd al heb.
Ofwel morgenochtend hoop ik dat de pijn minder is, en eens kijken hoe ik die pony morgen ga doen zo, mooi opvoedmoment voor het monster. :)