Wie doet er mee? Vanaf 1 mei afvallen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Wie doet er mee? Vanaf 1 mei afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 20:10

Ik ga vanaf morgen weer aan de gang!
Ik voel gewoon aan mezelf dat ik dikker ben geworden afgelopen tijd... En merk het ook op de weegschaal..
Afgelopen jaar 5 kilo aangekomen! (Van hele dagen lopen naar hele dagen zitten.. Doet niet veel goeds.. :P )
Dus ik ga er vanaf morgen weer volop tegen aan! Sowiezo die 5 kilo eraf!

Ik ga geen superstreng dieet volgen, maar gewoon gezond eten, geen snoep etc. En 2x pw sporten.
Maar steun is altijd fijn...

Dus wie doet er mee? :D

kimmysan

Re: Wie doet er mee? Vanaf 1 mei afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:20

Ik ben 10 kilo aangekomen sinds november :O dus ik doe mee!
Ik ga wel strenger dieeten, ik moet gewoon van al mn slechte gewoontes af!

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:24

Ik meld mij ook! 15 moeten eraf.... :o en dat het liefst voor eind juli!! :j
Ik zit er wel aan te denken om een eiwitdieet (koolhydraat arm) dieet te volgen....weet alleen niet of ik dat vol hou, dus ben nog aan het twijfelen!
Maar wel fijn! zo kunnen we elkaar een beetje steunen! :(:)

En inderdaad...die slechte gewoontes, daar val ik ook steeds weer in terug... |o

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:29

typisch dat het altijd vrouwen zijn die klagen dat ze te dik zijn.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:31

Sounds like een topic voor mij...

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:33

Ik! Ik stond net op de weegschaal en ben me een partije rot geschrokken :=
Vanaf nu echt de stop erop en proberen 7 kilo af te vallen! 7 kg aangekomen afgelopen 9 maanden :/

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 20:35

paardje1983 schreef:

Haha.. Ja maar ik ben ook te dik.. Serieus.. Niet dat ik moddervet ben.. Maar toch wel de nodige vetjes die eraf moeten...

Fijn dat er meer mensen mee doen! *\o/*

En ja die slechte gewoontes... Pff ik ook.. Ik ben echt een zoetekauw.. Echt verschrikkelijk.. Ik heb gewoon nu nog bon bon block naast me.. (Nu mag het nog XD)

Iemand trouwens een tip voor mij? Ik kan heel slecht water drinken.. Ik drink bijna nooit cola ofzo, maar wel altijd wicky etc.. Wil eigenlijk naar het water.. Maar dat krijg ik nooit weg.. Alleen als ik ECHT dorst heb vind ik het lekker.. Zo niet drink ik echt heel weinig...

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:44

ik snoep ook graag, maar ik kom geen kilo's aan. ben 1.80 en weeg rond de 65 a70 kilo

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:45

Ik ga ook mee doen.
Eigenlijk een weekje later. Omdat ik aankomende zondag jarig ben.
Maar ik ga zeker mee doen. Afgelopen twee weken ook weer twee kilo afgevallen.
Sporten heb ik geen tijd voor, maar ik heb met een vriendin afgesproken dat we elke avond proberen een half uurtje flink door te lopen buiten. :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:46

Naamloos1 schreef:
paardje1983 schreef:

Haha.. Ja maar ik ben ook te dik.. Serieus.. Niet dat ik moddervet ben.. Maar toch wel de nodige vetjes die eraf moeten...

Fijn dat er meer mensen mee doen! *\o/*

En ja die slechte gewoontes... Pff ik ook.. Ik ben echt een zoetekauw.. Echt verschrikkelijk.. Ik heb gewoon nu nog bon bon block naast me.. (Nu mag het nog XD)

Iemand trouwens een tip voor mij? Ik kan heel slecht water drinken.. Ik drink bijna nooit cola ofzo, maar wel altijd wicky etc.. Wil eigenlijk naar het water.. Maar dat krijg ik nooit weg.. Alleen als ik ECHT dorst heb vind ik het lekker.. Zo niet drink ik echt heel weinig...

Ik hou ook echt totaal niet van water.
Gewoon voor je neer zetten en het leren drinken. Wat ik me zelf heb aangeleerd om limo te drinken en dan steeds minder siroop er in te doen.

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:48

Naamloos1 schreef:

Beetje citroen door je water of een 0 kcal aanmaaklimonade gebruiken. Ik vul meestal een anderhalve liter fles en zorg ervoor dat die voor het einde van de middag op is, dan weet ik dat ik 's avonds bij het avondeten nog twee glazen moet voor de 2 liter

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:51

Ik doe ook mee. Kocht vandaag een nieuwe rijbroek en zit toch echt op maat 46 ;(
Ik vind weight watchers een fijn dieet, maar zou toch ook wel eens zo'n dokter frank dieet ofzo willen proberen. Ben alleen bang dat als je weer koolhydraten gaat eten het weer helemaal mis gaat.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:51

Ik merk ook dat mijn vetjes weer wat waren toegenomen, dus mezelf voorgenomen dat ik vanaf morgen weer strenger voor mezelf ga zijn! de afgelopen tijd écht veel te veel gesnoept en te weinig bewogen.
gaat nog lastig worden zit in mijn examenperioden en ik heb altijd de neiging om veel te eten als ik aan het leren ben :+

maar goed, ga 's ochtends weer hardlopen opbouwen, minder snoepen, minder frisdrank drinken!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 20:51

Maar die 0kcal zit daar dan niet heel veel suiker in ofzo?

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:53

Ik meld me ook heel voorzichtig... :o Er mag bij mij ook wel wat af. Ongemerkt zijn er de afgelopen jaren wel wat kilo's bijgekomen. Het laatste 1 a anderhalf jaar niet meer gelukkig. Maar blijf nu steeds rond hetzelfde gewicht. Ben de laatste tijd wel weer wat beter op aan het letten. Wil zo'n 5 kilo kwijt, maar ben ook al blij als er om te beginnen 3 af is.

Wat ik nu al doe: ik probeer gezonder te eten, veel meer groentes (die ik gelukkig ook lekker vind) en meer sporten. Rij nu zo'n 4 a 5x per week paard, en loop 1 uur per week. Gister ben ik naar stal gelopen (heen en terug zo'n 14/15 kilometer in totaal) dit moet ik eigenlijk vaker doen, maar waar vind ik die tijd?

Wat me in het verleden goed geholpen heeft: Ipv wit brood ben ik bruin brood gaan eten en ipv cola, cola ligt gaan drinken en zowiezo meer gaan drinken. Hiermee was ik vrij snel 3 kilo kwijt, die er helaas ook weer bij kwam, terwijl ik dit nog steeds doe.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:55

light drinken is helemaal niet goed. zitten zoetstoffen in waar je eerder dik van wordt.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:56

Ik doe ook mee, maar dan vanaf vrijdag. Ben nu nog heerlijk op vakantie haha. Moeten bij mij ook zeker 5 kilo af!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:58

@Naamloos1
Light frisdrank dan? Of water afwisselen met wat anders? Rooibosthee of groene thee? In ieder geval niet de hele tijd iets drinken dat je niet lekker vindt, want dat houd je niet vol. Langzaam wennen aan meer water is ook een optie.

@Leethjuhh
15 kilo in 3 maanden? Lijkt me heeeeel erg heftig. Niet dat het niet te doen is als je streng lijnt, maar volgens mij is dit vragen om het jojo-effect. Volgens mij kun je beter wat langer erover doen, want dan is de kans veel groter dat je het volhoudt en dat het er niet meteen weer aanvliegt op het moment dat je weer normaal gaat eten.

Bij mij mogen er ook wel wat kilo's af. Uiteindelijk zeker 10 omdat ik vanwege rug-en andere gezondheidsproblemen lange tijd niet echt heb kunnen sporten/hardlopen.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:01

heeft er iemand trouwens tips voor gezond beleg op je brood? zonder al te moeilijk moeten doen, iets wat ik 's ochtends met mijn duffe kop kan klaarmaken :=

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:05

paardje1983 schreef:
light drinken is helemaal niet goed. zitten zoetstoffen in waar je eerder dik van wordt.

Tja, maar wat dan? Ik drink water en cola light. Soms natuurlijk ook wel eens wat anders, maar vooral dat. Alleen maar water vind ik ook zo saai, thee lust ik niet.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:05

Ik doe mee, wil graag 7 kilo afvallen, heb al vele pogingen gedaan, maar het wil nog niet echt :(

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:06

Ik doe mee!

Ik ben de afgelopen tijd eerst gigantisch afgevallen door stress etc., maar merk nu dat ik weer aankom en vind dat toch vervelend. Dus vanaf morgen ga ik beginnen met opschrijven wat ik eet, bewuster boodschappen doen etc. En dan eens zien hoe ver we daarmee komen.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:07

Ronaa94 schreef:
heeft er iemand trouwens tips voor gezond beleg op je brood? zonder al te moeilijk moeten doen, iets wat ik 's ochtends met mijn duffe kop kan klaarmaken :=

sandwichspread, eitje, smeerkaas 20+, kipfilet, rookvlees

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 21:07

Ohja dat is ook zoiets.. Beleg op brood.. Ik lust alleen zoet... Zucht..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:08

zwaai!

Ik wil er ook nog 10 kwijt!