hay hay, omdat alle topics erg oud zijn wil ik toch zo in contact komen met mensen die ook ziekte van tietze hebben ik zou graag wat ervaringen uitwisselen, vooral omdat ik er nog onzeker over ben.
aan de rechterkant zijn mijn 2e en 3e kraakbeen/rib opgezet. maar de pijn zit liks, richting mijn oksel zeg maar. ook heb ik liks wel eens een drukkend doffe pijn op een plek trek de pijn wel eens door naar de zijkant van je lichaam? ook lijkt het wel eens als ik een grote hap doorslik dat het als het dan naar beneneden zakt de pijn begint?
wie heeft er ook ervaring mee? alvasst heel erg bedankt liefs
Is een stressyndroom. Bij hem is het verdwenen toen hij aan zichzelf ging werken, en zijn lichaam het dus niet meer nodig had om alarm te geven (als in: tietze komt op als je je gevoelens zolang en zohard negeert dat er niets anders meer overblijft dan een lichamelijk ongemakkelijk gevoel om je 'wakker te schudden') Ik zou dus een keertje nakijken waarom je stress hebt, en of je onbewust niet met bepaalde onverwerkte gevoelens, gedachten zit. Hoe meer aandacht je geeft aan het ongemak dat het met zich meebrengt, hoe erger dit tot uiting komt, het lichaam wordt namelijk gehoord, maar zolang je niet luistert naar de reden waarom je lichaam gehoord wil worden zal zich dit blijven uiten in een zeer ongemakkelijk en pijnlijk gevoel.
Sterkte!
RubyRed
Geplaatst: 30-04-12 19:36
Tietze is geen stresssyndroom maar een vorm van ontstekingsreuma. Het kan wel verergeren door stress. Is wat mij verteld is.
cooper
Geplaatst: 30-04-12 20:10
RubyRed schreef:
Tietze is geen stresssyndroom maar een vorm van ontstekingsreuma. Het kan wel verergeren door stress. Is wat mij verteld is.
Oh, tegen mij vertelden ze dat die ontstekingen ontstonden door de stress, en daardoor dus ook erger werden..
elyse14
Geplaatst: 30-04-12 20:22
ik heb het ook, ïk heb er nog nooit iemand over gehoord dus wel fijn dat ik er nu ook andere mensen over hoor. ik heb het meestal erger als ik stress heb, of als ik mij inspan. en het is inderdaad dat gevoel wat TS omschrijft, en ik word ook altijd wat misselijk van van het/de gevoel/pijn
Fijn om eens andere mensen hierover te horen. Ik heb er ook last van gehad, zo'n 10 jaar geleden. Tegenwoordig speelt het nog maar heel af en toe op. Vooral bij stress inderdaad en bij verkoudheid. Toen het net begon deed de pijn mij denken aan een hartprobleem. Gelukkig bleek dat niet het geval, maar lastig was het wel. Ik ben blij dat ik er de laatste jaren niet zo veel last meer van heb.
lovemeintje
Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-12 20:50
jah verschrikkelijk ik zit er al 4 maanden mee (of nog maar 4 maanden) hoor dat het wel jaren aan kan houden of nooit meer weg gaat. het begon bij mij ook metb angstaanvallen omdat ik dacht dat het mijn hart was maar dat is nagekeken en was gelukkig in orde maar vandaag ook weer dan heb ik stress ( onge uitte emotie,s) en dan voel ik het links bij mijn oksel maar daar zit toch geen kraakbeen straalt het bij jullie ook uit naar je zijkant? bij stress word het idd meer al is het bij mij goed draagbaar alleen eng.
ja fijn dat er meer mensen zijn (of ja eigenlijk niet natuurlijk) maar wel fijn om ervaringen te kunnen uitwisselen.
lovemeintje
Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-12 20:54
hebben jullie dat ook: het idee hebben dat je niet goed kunt slikken/ of je voelt het juist langs je ribben zakken als je een hap doorslikt? beetje raar uitgelegt denk ik sorrie