nuvaring

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

nuvaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 19:40

ik gebruik nu al een hele tijd de nuvaring,
meestal gewoon 4 weken, en dan ring ik direct door.
echter was ik bezig aan mijn derde ring, en had ik die vorige dinsdag net een weekje in toen ik een gigantische doorbraakbloeding kreeg, ik weet inmiddels al dat het beter is om dan een stopweek in te lassen, omdat ik andes constant last van spotting en bloedingen heb.
dus ik heb de ring verwijderd, en nu een stopweek gehouden.
kan ik volgende dinsdag terug die ring in brengen dat ik pas een week in had, of ben ik verplicht een nieuwe te nemen?

ook heb ik gelezen dat bij het verwijderen van de ring je direct vruchtbaar bent, maar ik veronderstel dat ik in de stopweek toch wel beschermd ben?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:50

In je stopweek ben je gewoon veilig.
Gewoon na 7 dagen of eerder weer beginnen met een nieuwe ring.

Elpharo

Re: nuvaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:54

Hoi hoi, op de beschrijving van de verpakking staat hoe lang je de Nuvaring buiten jezelf kan bewaren :) Niet zo heel lang volgens mij. Ik heb het ding jaren gebruikt. Je kan 1 keer "doorslikken" zeg maar, maar ik had ook daarna onwijze bloeding. Dus ik was erg braaf met de stopweek. Ik kreeg (van alle pillen overigens) altijd migraine in de stopweek, dus dat was minder, maar verder vond ik het wel een fijn ding.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:05

Ik weet niet of die ring misschien ook van een ander merk is.

Ik kreeg laatste jaren in 1x een andere merk pil goedkopere versie maar de assistent zei toen ik belde nee hoor is helemaal hetzelfde geen verschil enz.
kreeg ook allemaal tussenbloedingen enz.
Nu heb ik gewoon het merk weer aangevraagd microgynon die ik altijd had en niet de goedkope troep die de zorg verzekering wilt.
Weet niet of je altijd deze ring al had en nu problemen krijgt maar toch iets om op te letten.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 29-04-12 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 20:14

ht is de échte nuvaring dat ik heb.
Totnutoe nog geen problemen gehad (soms als ik drie maand doorring wat spotting)
voorheen had ik een implanonstaafje, maar dat was k*t, daar had ik gewoon 5 maand aan een stuk menstruatie.
totnutoe ben ik ook nog niet zwanger, dus dat is goed :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:24

Moet je niet na 3 weken een nieuwe ring gebruiken? Zo doe ik 't wel altijd...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 09:08

normaal wel, maar omdat ik die ring maar een week gebruikt heb, vraag ik me af of ik morgen die ring terug mag inbrengen voor twee weken, en dan gewoon doorringen met een nieuwe?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:11

Zover ik weet niet, omdat ie dan niet onder vacuüm zit en dus hormonen heeft verloren.

Ik gebruik m ook, echt een verademing vergeleken met de pil!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:13

Nee hij mag maar een bepaald aantal uur buiten je lichaam blijven...volgens mij max 3 uur.

een nieuwe gebruiken dus :)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 30-04-12 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:14

Ja maar dat heeft te maken met dat je daarna niet meer beschermd bent, net als bij het vergeten van de pil :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 09:15

idd, maar ik vind nergens of die dan nog bruikbaar is nadien, hij is er nu een week uitgeweest en is hormonen verloren, maar dat had die ook gedaan in mijn lichaam :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:16

Ik heb het ook ooit gehad, maar toch maar weggegooid, wie weet zijn er bacteriën opgekomen die wil je ook niet in je lijf

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:17

CM_ schreef:
Ja maar dat heeft te maken met dat je daarna niet meer beschermd bent, net als bij het vergeten van de pil :)

ik neem aan dat dat de bedoeling is :+ waarom gebruik je anders anticonceptiemiddelen :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:18

Hoe bedoel je LL ?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:19

dat ie moet beschermen tegen zwangerschap :) als ze hem nu weer gebruikt beschermt ie niet meer...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:21

Nee maar het ging erom of ze na een week dezelfde ring weer kon gebruiken.
Die 3 uur slaat niet op de houdbaarheid van de ring,maar op het niet veilig meer zijn :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 09:27

listiglistje schreef:
dat ie moet beschermen tegen zwangerschap :) als ze hem nu weer gebruikt beschermt ie niet meer...

ik ben gewoon doorbeschermd doordat ik nu mijn stopweek gehouden heb he
die drie uur slaat erop als je hem bv een dag uitlaat, en dan weer inbrengt is hij niet meer veilig, tijdens je stopweek wel. dus nu heb ik mijn stopweek gehouden, bij de volgende ring ben ik gewoon doorbeschermd, maar kan ik die ring dat ik al een week gebruikt heb terug gebruiken, of MOET ik een nieuwe nemen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:30

Duhelo schreef:
normaal wel, maar omdat ik die ring maar een week gebruikt heb, vraag ik me af of ik morgen die ring terug mag inbrengen voor twee weken, en dan gewoon doorringen met een nieuwe?

Maar in je 1e post schrijf je dat je zo'n ring 4 weken gebruikt en dan direct doorringt. Lijkt me niet zo verstandig aangezien die 4e week (wat wel in de gebruiksaanwijzing staat dat dat kan) meer zo is voor als je 'm vergeet eruit te halen.

Ik zou zelf, voor de zekerheid, gewoon een nieuwe pakken. Ook met 't oog op hygiëne denk ik. Maar dat ben ik.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:32

zo denk ik er ook over Tara

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:34

Ik zou sowieso een nieuwe gebruiken. Hij is er lang uit geweest (staat ook in de gebruiksaanwijzing). Het beste is gewoon even een stopweek houden, dan een nieuwe ring in doen zoals je zelf al zegt. Zo kan je lichaam even herstellen en houd het even in de gaten. Deze week zou ik gewoon even een condoom o.i.d. erbij gebruiken. Je ringt door maar na 1 week is het toch niet helemaal 100%.

Gewoon deze week even opletten, dinsdag je ring opnieuw in doen en misschien bij deze ring ook even een stopweek houden en dan weer doorringen. Als je zoveel spotbloedingen heb is het misschien toch niet zo handig om door te ringen of gewoon te kiezen voor een prikpil o.i.d. (als je echt last hebt van dat ongesteld worden)

Edit: @Tara, het kan wel gewoon...net als met de pil of iets anders...maar ik geloof dat je met de nuvaring doorringt na 3 weken..dus elke 3 weken een nieuwe. Tenzij je huisarts iets anders vertelt.
Vind die 4e week ook niet zo slim eigenlijk, geloof niet dat als je dat consistent doet dat dat goed doet aan je onvruchtbaarheid :=

@CM_ je kan m gewoon even afspoelen met lauw water als ie er een tijdje uit is geweest. Als je m niet in je prullenbak hebt gegooid maar gewoon even ergens netjes neer hebt gelegd valt het met bacterien wel mee. Je doos kan best wel wat hebben, ook van buitenaf :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 09:41

je doos kan wel iets hebben :D :+

die doorbraakbloedingen vallen erg goed mee hoor, zeker in vergelijking met de implanon.
Prikpil of spiraaltjes durf ik niet meer aan, met de implanon ben ik 10 kilo afgevallen, had ik énorme moodswings, constant mijn menstruatie, en was ik écht niet meer te genieten :D

maargoed, morgen neem ik dan gewoon een nieuwe, voor de zekerheid

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:12

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:16

Nee hoor geef me maar gewoon de pil en is controleerbaar ook.

nuvaring vind ik maar een raar iets en niet zo gezond lijkt me, er zit wel constant iets om je baarmoedermond heen volgens mij en dat is tegennatuurlijk en je weet niet wat dat voor effect heeft op de lange duur.

Waarom doorslikken en of doorgaan zonder stopweek? niet gezond natuurlijk, dan krijg je doorbraakbloeding op een heel onverwachte moment.

met een stopweek weet je tenminste dat het eraan zit te komen en kan je voorzorgsmaatregelen nemen met bijv. maandverband.

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:21

Ik zou wel opletten met het zogenaamde beschermd zijn door een stopweek; op de bijsluiter staat namelijk dat als je door omstandigheden moet afwijken van je vaste gebruiksschema, dat je dan pas terug 7 dagen na het inbrengen van de nieuwe ring beschermd bent. Het zou kunnen dat omdat je je stopweek niet in je normale stopperiode hebt gehouden, je cyclus terug op gang springt en dan kan je dus wél vruchtbaar worden. Normaal werkt de ring wel terug voordat er dan een eisprong plaats kan vinden, maar dat kan altijd afwijken.
De ring zelf is niet meer bruikbaar; die is buiten het lichaam zeer beperkt houdbaar.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:22

Ragdollcat schreef:
Nee hoor geef me maar gewoon de pil en is controleerbaar ook.

nuvaring vind ik maar een raar iets en niet zo gezond lijkt me, er zit wel constant iets om je baarmoedermond heen volgens mij en dat is tegennatuurlijk en je weet niet wat dat voor effect heeft op de lange duur.

Waarom doorslikken en of doorgaan zonder stopweek? niet gezond natuurlijk, dan krijg je doorbraakbloeding op een heel onverwachte moment.

met een stopweek weet je tenminste dat het eraan zit te komen en kan je voorzorgsmaatregelen nemen met bijv. maandverband.

zoals je in het centrale topic kunt lezen ( omdat er veel zijn die er zo over denken) is het doorslikken van de pil absoluut NIET gevaarlijk of ongezond.
hij was hier zelfs oorspronkelijk voor bedoeld.
maar omdat de man dan wist dat de vrouw geen kinderen wilde krijgen,( tijd van dolle mina's ) , hebben ze de stopweek geïntroduceerd.