Heftige reactie op alchohol?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Heftige reactie op alchohol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 12:23

Hoi bokkers,
Ik was laatst op een fesst van mijn vriendin, daar werd natuurlijk alchohol gedronken, en normaal ben ik niet zo van de alcohol en drink gewoon frisdrank. Nu had mijn vriendin drinken voor mij ingeschonken en had ze er een heel klein laagje passoa ingedaan met sinas want ze wilde dat ik dat zou proeven. Ze zei dat ze echt maar een klein laagje erin had gedaan. En ze is een goede vriendin van mij dus ik neem aan dat ik haar gewoon kan vertrouwen. Ik had een paar slokjes genomen, en opzich was het niet heel vies. Maar ongeveer 10 minuten daarna kreeg ik het echt heel warm, werd ik misselijk en had ik even het gevoel dat ik ging flauwvallen. Is dit een normale reactie op die paar slokjes? Ik weet dat je het warm krijgt van alcohol, maar ik had het echt benauwd. Het is niet de eerste keer dat ik alcohol drink, ik heb wel vaker smirnoff (schrijf je dat zo) op, en dan kreeg ik het ook altijd heel benauwd, terwijl ik normaal eigenlijk altijd de kauwkleun ben. Ik loop in een dik vest als iemand anders een een dun shirtje loopt.
Maar is dit een normale reactie op een paar slokjes alcohol? Het lijkt mij toch niet als je zo'n klein beetje drinkt dat er gelijk al zo''n heftige reactie is?

Xivura

Re: Heftige reactie op alchohol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:25

Het kan zijn dat je zo'n reactie krijg doordat je zelf nooit echt iets sterkere alcohol drinkt. Ook kan het toch zijn dat je 'beste' vriendin er toch nog een extra scheutje bij in heeft gedaan.

Ik heb het wel eens als ik een hele tijd niet ben uitgegaan en dan ineens weer wat drink. Krijg ik het ook wat warm, maar gaat na een tijdje wel over.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:25

Drink je eigenlijk nooit, of wel vaker iets? Als je nooit drink kan het wel zo zijn, heb je dit bij smirnoff ice ook ?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:26

Ik heb dit ook hoor :+ Vooral bij shotjes. Als ik een shotje op heb wordt ik ook heel draaierig en breekt het zweet me uit. Dus ik drink eigenlijk liever geen alcohol. Sowieso al niet, maar ik hou gewoon niet van het gevoel.

M'n vriendinnen zuipen gerust 5 shotjes achter elkaar. Het verschilt voor iedereen hoe je erop reageert :)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 12:27

Hmm ik neem aan dat ze dat niet heeft gedaan, daar is ze eigenlijk niet het type voor. Ik drink af en toe 1 glas, met het smirnoff had ik deze reactie ook, maar wel in mindere mate. Ik kreeg het alleen heel benauwd.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:27

In pessoa zit sowieso al meer % alcohol in.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:28

Er zit minder in Smirnoff dan Passoa dacht ik. Kan dus zijn dat het komt omdat je nooit echt gewend bent om wat alcohol te drinken.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 12:28

Christyj138 schreef:

Maar ik had echt maar een paar slokjes genomen, ik denk nog niet eens 1/4e van het glas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:32

Haha ik vind dat altijd zo'n fijn gevoel! Vooral met tequila als je dat op hebt dan blijf je eventjes heerlijk warm. Maar ja, het kan zijn omdat je weinig bent gewend? Had je wel genoeg gegeten?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:32

Ik denk toch echt dat je er niet aan gewend bent en dat je lichaam daarom zo reageert.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:34

Ik vind het wel een vrij heftige reactie op een paar slokjes. Zo sterk is Passoa niet, helemaal niet als je het mixt. Had je wel wat gegeten?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:36

Iedereen reageert anders op alcohol hé. Dat verschil is zelfs erfelijk. Je kan het wel 'oefenen' zodat gewenning optreed maar het blijft bij iedereen verschillend hoe snel iemand erdoorheen zit.

Slik je geen medicijnen? Last van migraine?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:49

Klinkt als een allergische reactie, google hier maar eens op.ik zou als ik jouw was advies aan de huisarts vragen hierover.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:09

Ik word ook heel erg snel misselijk en draaierig van alcohol, vroeger had ik dat nooit. Dus zelfs al zou je er eerst wel tegen kunnen, dan nog kan dat omslaan.
Gewoon niet meer drinken :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:17

Kan best hoor. Ik ben ook ooit dronken geweest van 3 flesjes breezer :+ Als je er echt last van hebt, gewoon geen alcohol drinken. Alcohol is geen eerste levensbehoefte ;)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:41

troi schreef:
Klinkt als een allergische reactie, google hier maar eens op.ik zou als ik jouw was advies aan de huisarts vragen hierover.

Zou een huisarts een oorzaak kunnen vinden voor de allergie? Of kan hij alleen zeggen: goh lastig, hou het voortaan maar bij fristi. ?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:43

Ik krijg altijd jeuk aan mijn neus van alcohol, dat is ook echt vervelend :')

Maar het zou idd best een allergische reactie kunnen zijn... of het komt omdat je niet zoveel gewend bent, de een reageert er heftiger op dan de ander.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:14

Misschien kan je niet tegen passoa? Aangezien je wel gewoon andere dingen kan drinken. Ik heb het namelijk met bacardi (die pure, breezer weet ik niet). Na een shotje ga ik over mn nek, terwijl ik wel gewoon wodka enzo kan drinken.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:18

Nou me niet verbazen als die reactie van de alcohol komt. Vieze en slechte troep is het, brrrrrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:21

Fiffill schreef:
Ik krijg altijd jeuk aan mijn neus van alcohol, dat is ook echt vervelend :')

Maar het zou idd best een allergische reactie kunnen zijn... of het komt omdat je niet zoveel gewend bent, de een reageert er heftiger op dan de ander.

Ik ook :')
Denk dat het gewoon een reactie op de alcohol was hoor, omdat je dat niet gewend bent :) Houden zo ;)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:25

Het kan natuurlijk gewoon zo zijn dat je allergisch bent voor alcohol.. Krijg je het ook van een wijntje oid? Of lust je dat niet?

Ik heb regelmatig dat ik na een avondje stappen een blauwe rechterhand heb, maar of dat komt door de alcohol als allergische reactie of door de alcohol die mijn fijne motoriek verminderd(hardhandig met muren in aanraking komen), ben ik nog niet helemaal over uit, haha.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:28

Christyj138 schreef:

Citaat:
De Pessoateugel is een hulpteugel die gebruikt wordt bij het longeren en is niet geschikt om mee te rijden. De teugel loopt via het bit en de longeersingel achter de achterhand langs en oefent zo invloed uit op het hele paardenlijf, niet alleen op de hoofd-/halshouding.

:+

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:29

Magrathea schreef:
Christyj138 schreef:

Citaat:
De Pessoateugel is een hulpteugel die gebruikt wordt bij het longeren en is niet geschikt om mee te rijden. De teugel loopt via het bit en de longeersingel achter de achterhand langs en oefent zo invloed uit op het hele paardenlijf, niet alleen op de hoofd-/halshouding.

_O-

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:30

Magrathea schreef:
Citaat:

Daar zit anders best veel alcohol in, vergis je niet :')

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:38

En bedankt mensen! ;(

grapje natuurlijk, maar ik noem het echt altijd zo....