.'Vroegah' zat ik bij de waterlandschutters in Purmerend, jaren later ben ik even lid geweest van een vereniging in Castelre.
Heb er in elk geval wel weer zin in
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.

. Dan heb je alleen we de nadelen van paarden in de winter nog wel
. Boogschieten te paard is namelijk erg leuk om te doen
.
) Ik heb een hele eenvoudige recurve om zo nu en dan me te kunnen doen, we hebben ook twee schietplakken in de tuin om te oefenen. Wil het graag wat serieuzer gaan oppakken, want ik vind het heerlijk om te doen. 
Cowgirl schreef:Ik wou dat vroeger altijd en toevallig dacht ik daar laastst weer aan toen het op stal ...nou ja ...niet echt lekker ging.
Waarom niet een andere hobby met wellicht socialere mensen dan paardenmensen. Daarnaast zet je zo'n ding in de kast als je er klaar mee bent en hoef je niet midden in de winter een bagger land door te ploeteren om vervolgens een wak in het ijs te trappen en je rug verknallen met de emmers water die je er tenslotte uit moet tillen.
Paard eruit boog erin![]()
*gaat er nog eens over nadenken*

Verder een beetje geschaafd aan mijn techniek (hand echt récht naar achteren bij lossen) én ik heb een paar series met zijn ruiterboog geschoten. Die is 45 pond en dat is even wennen ten opzichte van mijn superlichte recurve van 15 pond, maar 't ging eigenlijk erg goed en hij is zó gaaf. 

Roane schreef:http://www.lovasijaszat.hu/felszerelese ... d=9&lang=2
Zou je eigenlijk die moeten hebben
ik wil al jaren handboogschieten, maar ik zit net in een dood gat wat betreft boogschieten in Nederland. De leukste dichtbij is Amersfoort, maar dat is nog meer dan een uur reizen met OV

) 
Maar dat komt op het inmiddels érg lange 'to do-lijstje' van mijn volgende paard, want op mijn dame van 34 rijd ik niet meer.
Met het oog daarop heb ik gekozen voor de boog die ik hierboven noemde: een redelijk compacte boog die niet zwaarder is dan 35#. Nog wat lichter is ideaal voor mobiel schieten te paard voor de lol, maar ik wil ook graag 3D-toernooien gaan doen dus ik wil niet een te lichte boog.
Als dat makkelijk gaat kan ik te paard overstappen op m'n Hongaarse boog, waar ik dan op de grond al helemaal aan gewend ben. Dat is het plan, in elk geval.