Of ik kon het niet vinden, of ik heb er over heen gekeken. Maar kon het niet vinden.
Jaren lang had ik last van angsten: Niet in de spiegel durven kijken, bang dat ik iets engs zag. Niet alleen in het donker naar de wc durven. Eten op een onbekende plaats (Bij fam. of vrienden van je ofzo). Ontzettend bang voor de tand arts en jankend op de stoel zitten. Spontaan niet meer buiten durven rijden met paard zonder hefboom, bang dat hij er vandoor gaat, jij er af valt en dat paard onder trekker komt. Noem maar op.
Ook had ik enorm last van stemmingswisselingen, geen keuzes kunnen maken. Ontzettend stressen om niets. Boos worden om niets. En het was altijd negatief. Feedback? Mensen konden me wel afbranden, ik vond het vreselijk om feedback te krijgen.
Ook heb ik een staartje van mijn jeugd gehad, waardoor ik een aantal angsten heb gekregen.
Toen kwam ik op stage, en de moeder van mijn begeleider is dus een trainer en maker van bachbloesem consults. Ze vroeg hoe ik me voelde en ik vertelde dat voor ik op de fiets stapte heel vrolijk was, en onderweg heel chagrijnig werd. Ze vroeg me heel veel dingen, ook emotionele dingen. Angsten, maar ook toppunten.
Ze vroeg me of ze een flesje mocht maken met speciale bachbloesems, en natuurlijk wilde ik dat wel proberen. Ik mocht de eerste dag zoveel in nemen als ik wou. Maar dan afbouwend naar 4 maal 4 druppels op een dag.
Ik nam de eerste dag 5 maal x 4 druppels en hoe ik me voelde;
Positief, in regen fietsen en niks kunnen schelen want: we hebben een douche en een wasmachine. Geen stemmingswisselingen meer. Als iemand mij plaagd, onbewust hapte ik altijd, maar nu niet. Het stoort me niet. Durf voor mezelf op te komen. Minder angstig.
We zijn er nog niet, maar het is heel positief. Zondag moeten we uit eten, zie er een beetje tegen op natuurlijk. Dinsdag paardrijden, kijken hoe het gaat. En week er op bezig voor examens...zenuwachtig.
Bachbloesems zijn er in 37 soorten die inwerken op je spygische. Dus als je heel boos bent, word je kalmer. Als je heel onzeker bent, word je sterker Maar ook als je heel erg op jezelf gesteld bent.
Ben er erg positief over... Wie heeft het nog meer geprobeerd? Ervaringen?
Shenavallie
Geplaatst: 27-04-12 20:24
Heb er zelf ervaring mee: jaaaaaaaren geleden de opleiding hiervoor gevolgd, maar nooit meer wat mee gedaan. Vond de opleiding namelijk best commercieel, terwijl ik het wilde toepassen omdat ik mensen echt wilde helpen. Maar daarvoor zijn de druppels te duur (toentertijd was een complete box met de kleine maat flesjes ruim 200 gulden en tegenwoordig kun je alleen nog maar de grote maat flesjes kopen, die nóg duurder zijn). Ik hoefde nog maar 1 essay te schrijven en zou mijn erkenning van het Bach Institute krijgen, maar ik zag het niet zitten om het af te ronden. Vond de opleiding overigens wel heel interessant, veel inzichten gekregen in het gedrag en psyche van andere mensen. Ook dat je niet alleen moet uitgaan van wat je ziet/hoort, maar verder gaan met vragen (de bekende ui pellen). De druppels werken zeker, mits je de goede krijgt voor geschreven*. Je hoeft helemaal niet spiritueel of wat ook te zijn, het doet gewoon zijn werk. Maar je moet natuurlijk wel weten welke je moet gebruiken en de beschrijvingen van de soorten zijn best algemeen. Soms moet iemand een heel ander soort krijgen dan je in eerste instantie zou verwachten (ik noem maar even wat: Vervain in plaats van Plum). Jij hebt het geluk dat je met de juiste persoon in aanraking bent gekomen, die weet waar hij/zij het over heeft. Er zijn teveel doe-het-zelvers die met (bijvoorbeeld) kaarten of een pendel werken en dat is niet de juiste manier. De goeden zijn degene die vragen stellen en op jouw antwoorden ingaan, zoals je zelf ook beschreven hebt, en die de opleiding hebben gevolgd. Diegenen werken op de manier zoals Dr. Bach het deed en dat is niet alleen naar de mens luisteren, maar hem of haar ook echt horen.
* Bij het innemen van druppels die niet van toepassing zijn, zullen er geen enge dingen gebeuren. Je lichaam pakt alleen de stoffen op die het werkelijk nodig heeft, de rest scheidt het af.
Ik gebruik ook bloesems. Maar dan niet van Bach, degene bij wie ik kom werkt niet met Bach, er zijn veel meer bloesems zoals te vinden op http://www.bloesem-remedies.com/ we hebben ze allebei hier thuis en ook de hond zit eraan Allemaal met positieve effecten met ieder op zijn eigen vlak en met zijn eigen mengsel van bloesems
Overigens kies ik mijn bloesems zelf uit, ik ben sterk intuïtief en zoek of via afbeeldingen of via voelen van de flesjes zelf uit wat ik nodig heb en dat gaat tot nu toe prima
Dat is inderdaad ook niet raar....Dat je zelf mag proberen.
Ze had ook gezegd: Je bent wel de eerste met een speciale behandeling, want normaal deed ze alleen dieren. En och, het werkt goed. Dit doet ze al 40 jaar geloof ik. En zij vermengt veel met water, omdat het niet sterker hoeft. Hoe verder financien weet ik niet.
Kweet wel dat de reactie er op heel prettig is. En dat al naa 4 dagen
Heb zelf zo'n rescue spray en ja het werkt wel bij mij!
marleen_usar
Geplaatst: 28-04-12 18:08
Ik werk er al jaren mee,en heb een keer gereageerd op een oproep in Mijn Geheim, ik kreeg een bief met de vraag of ik het goed vond dat mijn reactie in het blad kwam? Uit het hele land heb ik reacties gekregen, en heb toen een vragen lijst ontwikkeld die mensen moesten invullen en terug sturen zo dat ik wist welke bloesems er in een flesje moeten. Nu test ik heel anders, en stuur nog steeds overal flesjes heen.Er was een meisje dat al 2 1/2 jaar steeds wakker werd snachts, de ouders waren ook gebroken.Na 3 dagen sliep het meisje door na het gebruik van de bloesems.Mijn dochter is er ook weer mee begonnen, en als ze op school iets uit haalt vraagd haar mentor.Heb je vandaag wel je medicijn genomen? Ik werk ook niet met Bach.
Monchou
Geplaatst: 13-07-12 20:08
Waar halen jullie dat spul vandaan, en hoe weet je welke je moet hebben?
Aranel
Geplaatst: 13-07-12 20:29
Ik geef het mijn paard af en toe voor een wedstrijd, of het echt helpt.. Mwah. Denk dat het ook wel iets placebo's heeft. Als je gelooft dat het werkt, werkt het ook meer denk ik.
Aranel
Geplaatst: 13-07-12 20:29
Martine_R schreef:
Waar halen jullie dat spul vandaan, en hoe weet je welke je moet hebben?
Bij De Tuinen
ellepel
Geplaatst: 13-07-12 20:59
ik heb het bij mijn pony geprobeerd. 2 verschillende remedies,maar hij werd er alleen maar sloom van. bij hem dus geen succes.
bij een vroeger paard van me ook geprobeerd en die werd er opener van en veel makkelijker om mee te werken. kan dus wel verschillen. heb geen ervaring bij mensen ,sorry