Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Sunshine80 schreef:Inderdaad gewoon gebroken lijnzaad van zonnatura of in een natuurwinkel.
Ik doe ook een dieet, alleen dan koolhydraatarm. Ik kreeg ook het advies om bij het kruidvat een pot darmreiniger te kopen, kost niets en zitten alleen maar vezels in. Prima voor je stoelgang, ik ben er blij mee, had ik veel eerder moeten hebben!
Marie111 schreef:Hoi
Gebroken lijnzaad vind je inderdaad bij de Zonnaturaproducten in de supermarkt.
Bij de natuurvoedingswinkel kun je ook Chiazaadjes halen - zitten vol Omega 3 en geven je een "vol" gevoel (de zaadjes zetten namelijk uit door vocht). http://www.chiazaden.nl/
Ik ben ook aan het afvallen en als ontbijt eet ik nu magere yoghurt met 2 eetlepels muesli (de goedkoopste) en een lepel gebroken lijnzaad en een lepel Chiazaadjes. En ik moet zeggen - dat vult behoorlijk.
Voor de stoelgang werkt het heel goed om voor het ontbijt een groot glas lauw water te drinken (maar dat deed je al?)
Houd er rekening mee dat meer vezels eten inderdaad beter is voor de stoelgang, maar dat werkt alleen als je er voldoende bij drinkt (anders raak je nog meer verstopt).