Lijnzaad voor de mens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Tamadine

Lijnzaad voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 12:29

Beste allemaal,

Sinds een kleine 4 weken zit ik aan een eiwitdieet. Er zullen wel meer mensen dit herkennen die aan een dieet zitten, maar de stoelgang loopt niet zo makkelijk meer door op het moment.

Nu werd mij geadviseerd om lijnzaad door mijn pudding heen te doen. Nu vraag ik mij af waar ik voor de mens lijnzaad kan halen. Ook had ik een merk van Dokter Vogel mee gekregen. Dat is op basis van lijnzaad. Dit laatste kan je echter maar 2 weken gebruiken en ik zal nog wel langer aan het dieet zitten.

Zijn er hier mensen die weten of je 'normale' lijnzaad langer mag gebruiken? Of waar je het vandaan haalt!?

Alvast bedankt.

Grapjasjes12

Re: Lijnzaad voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:38

Gewoon gebroken lijnzaad halen. Kan in de supermarkt (zonnatura) of De Tuinen, natuurwinkel, etc :)

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:58

Inderdaad gewoon gebroken lijnzaad van zonnatura of in een natuurwinkel.

Ik doe ook een dieet, alleen dan koolhydraatarm. Ik kreeg ook het advies om bij het kruidvat een pot darmreiniger te kopen, kost niets en zitten alleen maar vezels in. Prima voor je stoelgang, ik ben er blij mee, had ik veel eerder moeten hebben! :))

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 13:01

Sunshine, ik heb ook eiwitrijk en koolhydraat arm dieet. Ik die het Hippro dieet.
Maar mijn dietiste begon net ook over vezels idd dat ik die ook kon nemen. Maar heb ik vroeger ook wel eens gedaan, maar vezels mag je volgens mij maar bepaalde tijd nemen.
En heb begrepen dat in vezels wel koolhydraten zitten, maar dat die koolhydraten niet worden opgenomen verder.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 13:01

Phor, dank je wel.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:01

Hoi
Gebroken lijnzaad vind je inderdaad bij de Zonnaturaproducten in de supermarkt.
Bij de natuurvoedingswinkel kun je ook Chiazaadjes halen - zitten vol Omega 3 en geven je een "vol" gevoel (de zaadjes zetten namelijk uit door vocht). http://www.chiazaden.nl/
Ik ben ook aan het afvallen en als ontbijt eet ik nu magere yoghurt met 2 eetlepels muesli (de goedkoopste) en een lepel gebroken lijnzaad en een lepel Chiazaadjes. En ik moet zeggen - dat vult behoorlijk.
Voor de stoelgang werkt het heel goed om voor het ontbijt een groot glas lauw water te drinken (maar dat deed je al?)
Houd er rekening mee dat meer vezels eten inderdaad beter is voor de stoelgang, maar dat werkt alleen als je er voldoende bij drinkt (anders raak je nog meer verstopt).

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 13:03

Sunshine80 schreef:
Inderdaad gewoon gebroken lijnzaad van zonnatura of in een natuurwinkel.

Ik doe ook een dieet, alleen dan koolhydraatarm. Ik kreeg ook het advies om bij het kruidvat een pot darmreiniger te kopen, kost niets en zitten alleen maar vezels in. Prima voor je stoelgang, ik ben er blij mee, had ik veel eerder moeten hebben! :))

Nog even een vraag, hoe vaak neem jij die vezels?
Ik eet namelijk maar 1x per dag een pudding en de rest eigenlijk gewoon vast voedsel, dus kan ik het dan niet mee mensen. En heb gelezen dat je lijnzaad weer 2x per dag moet eten.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 13:04

Bedankt voor je reactie.
In de ochtend maak ik mijn pudding klaar en die moet dan nog een half uur opstijven. Ik drink dan eerst een kop thee weg (groene) en ruim een half glas water. Dan begin ik aan mijn pudding.
Bedankt voor je tip mbt Chiazaadjes. Ga ik ook even naar kijken.

Marie111 schreef:
Hoi
Gebroken lijnzaad vind je inderdaad bij de Zonnaturaproducten in de supermarkt.
Bij de natuurvoedingswinkel kun je ook Chiazaadjes halen - zitten vol Omega 3 en geven je een "vol" gevoel (de zaadjes zetten namelijk uit door vocht). http://www.chiazaden.nl/
Ik ben ook aan het afvallen en als ontbijt eet ik nu magere yoghurt met 2 eetlepels muesli (de goedkoopste) en een lepel gebroken lijnzaad en een lepel Chiazaadjes. En ik moet zeggen - dat vult behoorlijk.
Voor de stoelgang werkt het heel goed om voor het ontbijt een groot glas lauw water te drinken (maar dat deed je al?)
Houd er rekening mee dat meer vezels eten inderdaad beter is voor de stoelgang, maar dat werkt alleen als je er voldoende bij drinkt (anders raak je nog meer verstopt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:06

ik eet ook beperkt koolhydraten,en neem vaak crackers van gebroken lijnzaad.
mengen met water tot het een papje is.
uitsmeren met een lepel op een bord(met bakpapier erop)in zoveel crackers als je zelf wilt
ik doe het 8 minuten in de magnetron
even afkoelen
klaar.

wel veel water bij drinken!!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 13:15

darkchrystal bedankt voor je reactie.
Ik mag naast de producten van Hippro geen andere producten dan in mijn lijstje staan (bijv groente). Dus helaas word m dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:19

dat is waar ook...dan lukt dat even niet.
maar dan zou je inderdaad wat lijnzaad door de pudding kunnen doen??

edit:
aan de andere kant:de lijnzaadcrackers ís alleen maar lijnzaad,en water??
als je die belegt met wat komkommer?tomaat?mag dat ook niet??

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 13:22

darkchrystal bedankt voor je reactie. Ik ga het even mailen aan mijn dietiste. Heb je toevallig een site waar die crackers op staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:33

nee...ik maak ze zelf.
volgens mij vond ik ze ooit op het Atkinsforum,of hier op bokt
(topic waar "koolhydraatvrije bokkers"inzitten...)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 13:42

Ooooh zo maak je ze. Ik dacht dat je lijnzaadcrackers kocht hahaha. Niet dat je ze zelf maakte... Aha, dat is makkelijk, dat mag ik wel. En het helpt echt bij jou? Is het ook een beetje lekker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:48

ik vind ze wel lekker ja,moet eerlijk bekennen ik beleg ze met bijvoorbeeld kaas,of kipfilet ofzo.
dat mag jij dan dus niet maar wellicht dus wel met plakjes komkommer en tomaat?
het helpt zeker,maar moet er wel genoeg bij drinken.
doe ik dat niet,zit ik nog verstopter... :')

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 13:54

Ik drink zeker 2 liter water/thee op een dag, dus dat zit wel goed. In het weekend zal ik er dan wel beter op moeten letten.
Maar wat een goed idee zeg. Ik neem namelijk maar 1x pudding en de rest vast voedsel. Kan ik het in de morgen eventueel door de pudding doen en in de middag/avond dan in koekjes vorm. En eventueel een kleine beetje philadelphia mag ik gelukkig wel.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:55

2 kiwi's op een dag helpen volgens mij ook voor de stoelgang! Maar geen idee of je kiwi mag eten

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 14:03

Linnie, dank je wel.
Ik mag op dit moment nog geen fruit ivm de suikers die daar in zitten.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:59

Ik eet nu sinds een maand of vijf ook lijnzaad. poort dag ong 3 eetlepels door de yoghurt. Vind het en goede aanvulling op mijn eetpatroon. Ook is jet goed voor mijn huid, schijnt, maar dat merk ik nog niet echt...