ontzettende pijn aan kaak/kies

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

HeleneDas

ontzettende pijn aan kaak/kies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 12:01

Hallo,

Dinsdag zijn er 2 gaatjes gevuld, allebei mn achterste kiezen aan de onderkant. Het doet constant pijn, alsof ik een beugel heb. Mn kaken doen pijn en slaap al 2 nachten amper. Ik slik asprientjes maar helpt maar even. Het zou gevoelig kunnen zijn met koud maar dat is het niet. Ik heb het idee dat mn tanden naar beneden gedrukt worden en mn hele kaak doet pijn. Het lijkt of mn achterste kiezen doorkomen maar dat was voor de behandeling ook al dus denk dat het echt de gevulde kiezen zijn. Wat kan ik doen en is dit normaal? Vorige week wortelkanaalbehandeling en daar na een dag geen last meer van en deed maar heel klein beetje pijn terwijl ze zei dat ik kon verwachten dat het heel erg pijn ging doen! Ik moet dinsdag sws terug! Mn tandvlees is ook gevoelig!

Elisa2

Re: ontzettende pijn aan kaak/kies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:32

Ik zou de tandarts even bellen want het lijkt me niet normaal.

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:33

Niet normaal, even contact opnemen met de tandarts, mogelijk zijn de kiezen iets te hoog gevuld.

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:34

misschien dat de vulling nog te hoog is? zou idd de tandarts nnog maar eens bellen..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:37

Hoogstwaarschijnlijk zijn inderdaad je vullingen te hoog! Even bellen om terug te komen!!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 15:36

Te hoog? Ik moest elke x dingetjes doen om te kijken of ze recht en goed en gelijk op elkaar kwamen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:39

klopt! Maar dat zegt helaas lang niet altijd wat :P (en ik praat echt uit ervaring...)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:57

Ik zou ook even bellen, heb dit zelf ook altijd. Sommige vullingen zetten uit in je kies en kunnen dan tegen je zenuw gaan drukken. Bij mij doen ze nu een speciale onderlaag erin, dat scheelt een hoop

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:59

Ik denk ook te hoog, heb dit zelf ook al 2 keer gehad en kan veroorzaakt echt heel erg veel pijn.
Gewoon even heen, dan slijpen ze er wat af en dan ben je er af :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:02

misschien zit er nog een stukje zenuw in het wortel kanaal,die is gaan ontsteken

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 16:33

Ik denk dat ik al weet wat het is, mn verstandkiezen komen blijkbaar door en drukken helemaal tegen mn kiezen die gevult zijn aan, als ik morgen ochtend nog last heb bellen we de tandarts, net even wat zwaardere piinstillers gehaald tegen kiespijn!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:24

HeleneDas schreef:
Ik denk dat ik al weet wat het is, mn verstandkiezen komen blijkbaar door en drukken helemaal tegen mn kiezen die gevult zijn aan, als ik morgen ochtend nog last heb bellen we de tandarts, net even wat zwaardere piinstillers gehaald tegen kiespijn!

dat heb ik ook gehad,alleen ik had geen ruimte waardoor het vreselijk pijn deed.
Ze hebben toen de verstandskiezen eruit gesneden....ze waren nog nieteens door.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 17:27

Bij mij zitten ze ook heel erg dicht op mn andere kies

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 02:28

Pff nu alweer uur wakker met vreselijke pijn. Ik ben echt geen zeikerd maar zo erge pijn heb ik nog noooit gehad. Had vanmiddag en voordat ik ging slapen zo'n zwaardere pil genomen, die helpt uur. Terwijl ik er maar 3 per dag mag nemen. Nu een ietjes minder sterkte en asprientje maar niets helpt meer.. morgen ochtend gelijk bellen en hoop dat ik gelijk kan, anders is mooi mn leuke weekend en maandag verknalt!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 06:39

Sterkte ermee! Helaas weet ik hoe je je voelt, m'n laatste verstandskies zit verschrikkelijk te klooien.. dikke wang, oorpijn, kan amper iets kauwen.. en inderdaad 's nachts lang wakker liggen van de pijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 07:18

Sterkte vandaag!! Hoop dat ze iets voor je kunnen doen dat je er vanaf bent!!
(mijn verstandskies had zo weinig ruimte, dat ie maar in de kies ervoor gegroeid was............ :P Ik voelde dat niet omdat in die kies ervoor een wortelkanaalbehandeling geweest was en daar dus geen gevoel meer in zat }:0 )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:52

Hoe gaat het nu??
Ben je nog terug geweest?

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 21:56

Nou wekker gezet, wou mn moeder de tandarts bellen, maar had toen helemaal geen last meer en ook niet meer gehad!! :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:59

*\o/*
Dat is toch een super manier om van pijn af te komen!! :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:02

Huh wat vreemd, houden zo.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:13

Ik heb hetzelfde gehad als jij omschreef, ik ben ook absoluut geen zeikerd maar ik zat de hele dag te janken.
Bij mij hielpen alleen 2 paracetamollen en 1 ibuprofen, en ben toen in 1,5 week 5 keer naar de tandarts geweest en elke keer weggestuurd met wat anders, dan zu het vanzelf over moeten gaan, dan werd een kies getrokken want het zou daaraan liggen etc. Toen wortelkanaalbehandeling gehad, was het een paar maanden over, toen kwam er weer een ontsteking dus weer heel erge pijn, weer naar de tandarts die heeft toen de ontsteking opengemaakt en antibiotica gekregen en een week later een wortelpuntbehandeling, en toen was het gezeur eindelijk over.
DUs ik hoop dat het voor jou beter afloopt haha!